Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Black out?? of crash??  (gelezen 2803 keer)

Black out?? of crash??
« Gepost op: 2012/08/03, 20:15:06 »
Ik draaide Ubuntu 10.04...versie zonder al teveel problemen. Tot op een moment wannner ik mijn pc afgesloten had en terug wou opstarten. De boot werkte niet optimaal en wou geen verbinding meer maken met de HD. Een ubuntu cd starten ging nog nauwelijks. Dus dacht ik aan een re=install. Maar dat lukte me ook niet , ook niet met een Windows cd. De HD was gewoon onbereikbaar. Gelukkig had ik backups van mijn bestanden op een externe HD. Mijn neef heeft dan de HD geformatteerd en terug in de configuratie geplaatst. Maar nu is er helemaal geen reactie meer, de PC is dood, totaal out of action.  Hoe reanimeer ik hem m.a.w. hoe krijg ik hem terug aan de praat?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Black out?? of crash??
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/03, 20:47:08 »
Lijkt me kapotte ijzerwaren.... Overleden harde schijf, al dan niet in combinatie met corrupt geheugen en/of kaduke voeding.

Ik zou eens rondkijken naar een nieuwe PC.

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/04, 08:47:21 »
yep, tenzij je computer nog vrij recent is, zou ik ook eens uitkijken naar een nieuwe; W8 is in aantocht en de pc's met W7 worden nu al naar je hoofd gesmeten voor een habbekrats.  De oude schijf zou je nog misschien kunnen bereiken met een extern dock op je nieuwe pc voor je data. * hopelijk heb je back-ups gemaakt*
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/04, 10:30:53 »
Nieuwe HDD of SSD kopen  ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Black out?? of crash??
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/05, 11:36:44 »
Ik heb de PC binnen gebracht bij een computerfirma. Ben benieuwd naar de diagnose. Heb ook veel goede tips ontvangen hier op de site. Gelukkig waren alle eigen files 2x in reserve opgeslagen.  Leve de back ups !  En wat met W7 ? zelfs W8 komt eraan. (Joris VD) Ik heb al veel minder goede recensies over deze W8 gelezen en heb vroeger Windows eruit gesmeten om diverse redenen . Linux (Ubuntu)  beviel me uitstekend dus ik ben niet van plan terug te kruipen naar het gedrocht van Redmond (Windows)
« Laatst bewerkt op: 2012/08/05, 11:44:15 door uil_en_spiegel »

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/05, 12:31:24 »
" Ik heb al veel minder goede recensies over deze W8 gelezen"

* Vistaus wacht tot emiel1976 arriveert :rolleyes:

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/25, 18:16:30 »
Volgens de computerfirma was er niks aan de hand met de HD nog de rest van de configuratie en zat er een "linux" boot op. Ok, ik ga het nogmaals proberen te installeren.  Btw; Toen ik mijn LTS 8.04 versie van Ubuntu downloadde kon ik screenen of de inhoud van de download correct was. Nu vind ik dit niet meer terug. Vraag is of dit nog kan? Zo ja, hoe dan?

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/25, 20:41:45 »
Je kunt beter voor de nieuwste versie 12.04 gaan.

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/06, 11:13:36 »
Versie 12.04 Lts wil ik best installeren, maar....om alle schrijffouten te elimineren dacht ik eraan om een CD aan te vragen op een steunpunt. Dus deed ik dat, maar tot op heden heb ik geen reactie ontvangen.  :'(  Heeft iemand een idee?  :)

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/06, 11:58:06 »
Probeer anders een USB-stick aan te maken met Unetbootin, of, als je over een Ubuntu-installatie beschikt, 'opstartschijf aanmaken' .
Zo ben je meteen verlost van eventuele schrijffouten op een CD.
Kijk wel eerst even na of je Bios het toelaat om van USB te booten.

Voorlopig kan ik je niet helpen; ik ben nog in de laatste fase van mijn verhuis en de doos met alle computerbenodigdheden staat helemaal onderaan in de stapel  =D . Mogelijk is er nog een ander steunpunt hier dat je wilt helpen ;) .

Succes !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/06, 22:40:53 »
Ik heb hier ook nog wel een 12.04 cd liggen, ik weet niet waar je woont maar je mag hem best komen ophalen (ook al ben ik eigenlijk geen steunpunt). Ik woon in midden-Nederland. Ik wil hem ook best opsturen, daar hoef ik ook niks voor te hebben. Stuur me maar een PB als je geïnteresseerd bent :)

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/29, 10:26:04 »
Ik heb uiteindelijk de bak terug aan de praat gekregen door er een dualboot met WinXp aan te gaan. Eerst een Win XP versie erop gezet dan Ubuntu 12.04 en de zaak was opgelost. Mijn Win XP CD gooi ik nog zo snel niet weg. Het heeft me al meermaals uit de shit geholpen.  ;)  :angel:

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/30, 18:47:24 »
Ik heb uiteindelijk de bak terug aan de praat gekregen door er een dualboot met WinXp aan te gaan. Eerst een Win XP versie erop gezet dan Ubuntu 12.04 en de zaak was opgelost. Mijn Win XP CD gooi ik nog zo snel niet weg. Het heeft me al meermaals uit de shit geholpen.  ;)  :angel:

Het is wel een oplossing met een hele, hele, hele lange weg af te leggen ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #13 Gepost op: 2015/01/30, 20:32:56 »
Citaat
W8 is in aantocht en de pc's met W7 worden nu al naar je hoofd gesmeten voor een habbekrats.
Dat is helemaal niet waar.
Er is geen enkele pc met Win 7 te verkrijgen in de meest voorkomende pc's winkels. En dan heb ik het over Mycom en dat soort zaken.
Die verkopen dat al heel lang niet meer.

Je reageert op een bericht uit augustus 2012, toen was de situatie rondom Windows 8 in de winkels nog anders ;)

Re: Black out?? of crash??
« Reactie #14 Gepost op: 2016/01/11, 12:29:51 »
Probleem is opgelost en ik heb trouwens nog wel een legale Win 7 vastgekregen op de legale tweedehandsmarkt ;)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Black out?? of crash??
« Reactie #15 Gepost op: 2016/01/11, 15:07:13 »
Geen oude topics bumpen.