Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??  (gelezen 2482 keer)

Offline Ron8

  • Lid
ik krijg dit niet voor elkaar?? het is een .gz file.Het kan toch niet moeilijk zijn??? Toch lukt mij zoiets simpels niet.Graag advies van iemand.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/14, 21:47:01 door Ron »

Re: hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/13, 12:20:00 »
Gzip en of Tar betekend dat het ingepakt is, net als Winzip of RAR.

Je moet het dus eerst uitpakken.

Normaal gesproken gewoon op de file dubbelklikken dan zal Ubuntu het uitpakken voor je.
Indien er een .Deb inzit wederom gewoon dubbelklikken erop en dan zal Ubuntu het installeren voor je.

Dus 2 handelingen oftewel 2x dubbelklikken .....

Is IDD helemaal niet moeilijk.  XD XD XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Ron8

  • Lid
Re: hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/13, 15:37:13 »
Gzip en of Tar betekend dat het ingepakt is, net als Winzip of RAR.

Je moet het dus eerst uitpakken.

Normaal gesproken gewoon op de file dubbelklikken dan zal Ubuntu het uitpakken voor je.
Indien er een .Deb inzit wederom gewoon dubbelklikken erop en dan zal Ubuntu het installeren voor je.

Dus 2 handelingen oftewel 2x dubbelklikken .....

Is IDD helemaal niet moeilijk.  XD XD XD

Dank je wel ik zal het vanavond uitproberen.


Helaas...die bestanden zitten er niet in. Na uitpakken zitten de volgende bestanden erin: .PY en .PYC en rbeq_ui.xml bestand. Het gaat hier om een programma die rhytmbox van een equalizer voorziet.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/13, 17:39:15 door Ron8 »

Re: hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/13, 15:45:56 »
Als het uitgepakt is zal er waarschijnlijk een README bestand inzitten, waar uitgelegd word hoe het moet geïnstalleerd worden.
Over welk programma gaat het hier (uit nieuwsgierigheid...)

Offline Ron8

  • Lid
Re: hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/13, 17:40:50 »
Als het uitgepakt is zal er waarschijnlijk een README bestand inzitten, waar uitgelegd word hoe het moet geïnstalleerd worden.
Over welk programma gaat het hier (uit nieuwsgierigheid...)
Zit geen readme file in, helaas.Het gaat hier om een programma die rhytmbox van een equalizer voorziet.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/13, 17:55:01 »
Open een terminal venster. Ga eerst met het commando 'cd' naar de map waar je het programma hebt uitgepakt.

Bijvoorbeeld :

cd /home/<gebruikersnaam>/Bureaublad/programma/
Voer dan het bestand met de extensie PY uit. Zo dus :

chmod +x /home/<gebruikersnaam>/Bureaublad/programma/<naam>.py/
<naam>.py

Werkt dit ?

Opmerking: Vervang <naam> door de naam van het programma en " /home/<gebruikersnaam>/Bureaublad/programma/ " door het pad naar de map waar je het archief uitpakte.

Offline Willy4

  • Lid
Re: hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/13, 17:55:15 »
De equalizer voor Rhythmbox is geen programma, maar een plugin.
Hier staat hoe je het kunt doen:
http://cornerofseven.com/blog/2009/04/rhythmbox-eq/
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/13, 18:28:00 »
Leuk een Equalizer.

tar -xvzf rbeq.tar.gz -C ~/.gnome2 :o

Soms is de terminal best handig in dit geval ook maar als je angst daarvoor hebt :
zo kom je er ook...lijkt heel wat maar allemaal zo voor de hand liggend dat je er over een maandje niet meer over nadenkt ^-^

Download het betstand.
Klik met rechts op bijbehorende map openen.
In deze map staat het  bestand met de naam rbeq.tar.gz dubbelklik dit bestand
Kies voor uitpakken in de knoppenbalk
Klik aan de linkerkant op je home directorie
Druk op control-H om je verborgen bestanden in je home directorie te zien en dubbelklik op .gnome2
Druk op de knop uitpakken
Open rythmbox kies in het menu bewerken plugins zet een vinkje bij rythmbox plugin
Start rythmbox nog een keer en je het een extra menu item hulpmiddelen met je equalizer.......

Succes

BTW. Weet altijd zeker dat je uit betrouwbare bron installeert, beter is het de pakketbeheerder te gebruiken...soms echter moet je wel van het pad afwijken :evil:
« Laatst bewerkt op: 2009/07/13, 18:32:50 door dallco »
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/14, 11:07:43 »
Ik was persoonlijk niet zo tevreden van de equalizer voor Rythmbox. Om de instellingen toe te passen moet rythmbox herstart worden. Als je het 1 keer instelt, en dan tevreden bent met de instellingen is er natuurlijk geen probleem. Maar ik gebruik Rythmbox bijvoorbeeld om te draaien op fuiven, en dan is het natuurlijk niet zo handig...

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/14, 13:01:52 »
Om de instellingen van de equalizer toe te passen hoef je niet te herstarten de wijzigingen hoor je met een vertraging van 10 seconden ofzo. Het is echter niet mogelijk de equalizer open te laten staan en bv. een ander nummer te kiezen. Dan moet je dus eerst het equalizer venstertje sluiten.  :(
Het werkt maar ik ben het met je eens dat het niet super is.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Ron8

  • Lid
Opgelost : hoe installeer ik een gedownload linux , ubuntu bestand??
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/14, 21:06:51 »
Leuk een Equalizer.

tar -xvzf rbeq.tar.gz -C ~/.gnome2 :o

Soms is de terminal best handig in dit geval ook maar als je angst daarvoor hebt :
zo kom je er ook...lijkt heel wat maar allemaal zo voor de hand liggend dat je er over een maandje niet meer over nadenkt ^-^

Download het betstand.
Klik met rechts op bijbehorende map openen.
In deze map staat het  bestand met de naam rbeq.tar.gz dubbelklik dit bestand
Kies voor uitpakken in de knoppenbalk
Klik aan de linkerkant op je home directorie
Druk op control-H om je verborgen bestanden in je home directorie te zien en dubbelklik op .gnome2
Druk op de knop uitpakken
Open rythmbox kies in het menu bewerken plugins zet een vinkje bij rythmbox plugin
Start rythmbox nog een keer en je het een extra menu item hulpmiddelen met je equalizer.......

Succes

BTW. Weet altijd zeker dat je uit betrouwbare bron installeert, beter is het de pakketbeheerder te gebruiken...soms echter moet je wel van het pad afwijken :evil:

Geweldig, jij hebt de oplossing opgeschreven in een taal die ik begrijp. Mijn hartelijke dank. Klinkt nu geweldig!!