Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opnieuw installeren Ubuntu  (gelezen 1834 keer)

Re: opnieuw installeren Ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2014/07/29, 23:19:27 »
Je kan je ganse home directory backuppen. Maar zet niet zomaar alles terug.
Nee!Dat schrijf ik ook niet...Ik schrijf alleen maar dat ik als ik alles backup,dat ik na een verse installatie mezelf niet voor de kop hoef te slaan omdat ik iets vergeten ben,want dat kan ik dan uit de kopie halen.Heb ik een tijdje gewerkt met de 14.04 delete ik gewoon die backup..En daar mee dus ook de verborgen bestanden die bij 12.04 horen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: opnieuw installeren Ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2014/07/29, 23:24:04 »
Doe geen moeite met het back-uppen van configuratie: je loopt de kans dat die in de nieuwe Ubuntu versie wijzigt, en dan problemen veroorzaakt.
Dat betreft dan wel hele domme software als een vorig configuratiebestand een probleem veroorzaakt in de nieuwe versie. Blijkbaar bestaat dat (nog).

Kan me niet herinneren dat dit met Ubuntu voor mij een probleem is geweest, mazzel gehad blijkbaar. :P

Tipje: ssh- en email-sleutels staan in de verborgen “configuratie” map ~/.ssh resp. ~/.gnupg misschien voorbeelden van verborgen mappen waar je wel een back-up van wil hebben (indien van toepassing).
« Laatst bewerkt op: 2014/08/03, 13:18:46 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline wowo

  • Lid
Re: opnieuw installeren Ubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2014/07/29, 23:47:14 »
Doe geen moeite met het back-uppen van configuratie: je loopt de kans dat die in de nieuwe Ubuntu versie wijzigt, en dan problemen veroorzaakt.
Dat betreft dan wel hele domme software als een vorig configuratiebestand een probleem veroorzaakt in de nieuwe versie. Blijkbaar bestaat dat (nog).

Kan me niet herinneren dat dit met Ubuntu voor mij een probleem is geweest, mazzel gehad blijkbaar. :P

Tipje: ssh-sleutels staan in de verborgen “configuratie” map ~/.ssh misschien voorbeeld van een verborgen map waar je wel een back-up van wil hebben (indien van toepassing).
Ook ik heb nog nooit problemen mee gehad.
Als je veel programma's gebruikt die je zelf flink aanpast scheelt het enorm veel tijd als je die niet opnieuw steeds hoeft te configureren.
Indien je de standaardinstellingen gebruikt van een programma heeft het geen nut om de boel te kopiëren.
 ;)
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: opnieuw installeren Ubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2014/07/30, 10:35:49 »
Ron,   bedankt voor de reactie, dat gaan we dus zo doen, al zou ik nog wel willen weten of de wijze om eerst met GParted al  die devs te vernietigen en dan dat installeren beginnen ook het zelfde resultaat heeft.      Verder al de Forumleden ook bedankt voor de discussie, al ging het verder over back-ups enz.     Vr.  gr.   Oldtimer.    ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: opnieuw installeren Ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2014/07/30, 14:34:07 »
Heeft er toch ook mee te maken,Oldtimer..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: opnieuw installeren Ubuntu
« Reactie #30 Gepost op: 2014/07/31, 23:37:20 »
Als ik er even tussen mag,moet je echt alles van je home backuppen?En als je dan 14.04 hebt geinstalleerd,dan kan je toch niet alles weer kopieren naar de home van 14.04?Dan zit je toch met bestanden van 12.04 in 14.04,of heb ik dat mis..
Wil je van 12.04 naar 14.04 upgraden? Toevallig las ik dezelfde vraag (van dezelfde topicstarter? =D ) op een ander Nederlandstalig Linux forum.
Dit waren daar de antwoorden:
 * start vanaf de 14.04 installatie DVD (als je die hebt) en de rest wijst zich vanzelf (Herinstalleren)
 * doe een upgrade vanuit Ubuntu 12.04 naar 14.04 LTS, een DVD is niet noodzakelijk (Upgrade).

Natuurlijk moet je regelmatig (iig af-en-toe) een back-up maken van  persoonlijk (belangrijke) bestanden. Eigenlijk staat dat los van de upgrade (het is een goed moment dat weer eens te doen) MAAR een upgrade of herinstallatie is NIET zonder risco, dan is een back-up van persoonlijke (belangrijke) bestanden een "must-have". :P
« Laatst bewerkt op: 2014/08/01, 00:09:31 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie