Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Qooq linux  (gelezen 489 keer)

Offline trealliww

  • Lid
Qooq linux
« Gepost op: 2015/12/14, 15:58:02 »
Ik heb heel goedkoop een tweedehandse QOOQ tablet pc gekocht. Voor wie dat niet kent: het is een Frans product dat uitsluitend bedoeld is voor de keuken en daarom robuust en vetwerend is uitgevoerd. Bovendien heeft het linux aan boord (qooq linux) (?) wat ik dus zeer aantrekkelijk vind. Hij werkt op een arm 6 processor. Jammer genoeg kan ik er enkel culinaire zaken uithalen. Ik zou er alles willen uitgooien om er een cleane distro op te installeren, maar het toestel staat me dat niet toe en vraagt om een paswoord als ik verder wil, dat ik niet heb. Ik kan geen terminal openen. Ik weet ook niet hoe ik het moet unlocken. De producent zal me die gegevens ook niet geven neem ik aan.
Bedankt voor uw hulp.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Qooq linux
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/14, 18:03:02 »
Dat zal niet gaan, vrees ik.

Het is met die besturingssysteempjes voor tabletten, hetzelfde als met de besturingssysteempjes voor slimfoons. Zeer specifiek, en alleen vervangbaar door iets anders wanneer ontwikkelaarsgroepen als Cyanogenmod speciaal voor zo'n model iets hebben ontworpen.

Dat is dus een heel verschil met een gewone bureaucomputer of flaptop, want daarop kun je inderdaad een gewone "huis, tuin en keuken"-Linux gooien zoals Ubuntu of Linux Mint.

Moderator edit: Op verzoek aangepast.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/17, 16:08:12 door Ron »