Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??  (gelezen 873 keer)

Offline boos

  • Lid
Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Gepost op: 2012/04/20, 12:00:08 »
Ik ben aan het proberen een postscript filetje te maken Hiervoor gebruik ik Kate.
Dit heb ik gisteren gedaan, en vandaag ga ik daar mee verder.
Opeens is mijn curser gedrag gewijzigd.
De kursor blijft staan, en de text wordt vooruit geschoven
Dit resulteerd dus in text achterstevoren.
Nu zou het kunnen dat ik ergens perongeluk een verkeerde knop heb gedrukt of zo.
Maar dan nog. Waarom ??
Waarom zou iemand dat willen??
In kate dus:
?? nelliw tid dnamei uoz moraaW

Leuk deze Features. ! :(

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/20, 12:16:18 »
Via Google wordt ik vooralsnog niet veel wijzer hierover. Het is wel een bug die vaker is voorgekomen.

Voor het geval er 'per ongeluk' een instelling is gewijzigd: probeer eens om Kate te verwijderen en te herinstalleren, en kijk dan eens of het weer optreedt.

Tenslotte, wellicht is het handig als je wat meer vermeldt over wat je draait: welke versie van (K)Ubuntu, KDE en/of Kate. 
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/20, 14:30:13 »
Bij het verwijderen van software worden volgens mij meestal de instellingen in de home map niet verwijderd. Dus het kan zomaar zijn dat als er een instelling gewijzigd is, deze bij een herinstallatie nog steeds verkeerd ingesteld is. Om de instellingen te resetten is het meestal nodig om te zoeken waar in de home map een programma zijn instellingen bewaard. Deze bestanden kunnen vervolgens dan verwijderd worden. Sommige software heeft ook gewoon een knop om de instellingen te 'resetten'.

Hoe dit precies bij Kate zit weet ik niet, bovenstaande is meer algemene informatie.

Offline boos

  • Lid
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/20, 14:43:38 »
kate sluiten en opnieuw opstarten was genoeg om het weer "normaal" te laten werken.
Maar toch ....

Ik heb kubuntu op een 46 bit dell doos. Optiplex 740

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/20, 14:51:50 »
Je zal waarschijnlijk 64-bits bedoelen, maar dat begrijpen we wel  ;)

Mocht je toch onverhoopt bovenstaande willen uitvoeren, Thomas heeft wel een punt, alhoewel ik ook niet zeker weet of Kate configuratiefiles in je home-map bewaard.
Je kan dat ondervangen door verwijderen en weer installeren via de Terminal (Konsole bij Kubuntu) te doen. Geef dan in:

sudo apt-get purge kate && sudo apt-get install kate
Met het 'purge'-commando verwijder je die eventuele files nl. ook.
(Wellicht dat de terminal input nog iets korter en fraaier kan, maar zo werkt het ook).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/20, 14:55:46 »
Het beste is als de ontwikkelaars van Kate en KDE dit ook weten. Schijnbaar is er een foutrapport: https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=246162 Het probleem kan schijnbaar ook bij andere KDE-applicaties optreden (iemand noemt Kile) dus geen exclusief probleem van Kate.

Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/20, 15:50:17 »
Met het 'purge'-commando verwijder je die eventuele files nl. ook.
(Wellicht dat de terminal input nog iets korter en fraaier kan, maar zo werkt het ook).

Corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor, maar volgens mij verwijderd een purge niet de configuratiebestanden in de home map, maar slechts de systeemwijde configuratiebestanden in /etc. ?

Offline ivo

  • Lid
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/20, 16:40:05 »
¡¡¡ɹǝpɯǝǝɹʌ ןǝǝʌ ƃou ǝʇɐʞ ʇǝop ɾıɯ ɾıq
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline boos

  • Lid
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/20, 17:28:41 »
https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=246162   Is bijna twee jaar oud  :|

Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/20, 23:04:02 »
https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=246162   Is bijna twee jaar oud  :|

Dus? De laatste commentaren op dat foutrapport zijn vrij recent.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Nieuwe dag, Nieuw probleem : Kate type achteruit ??
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/21, 11:40:55 »
Kate heeft geen verborgen configuratiefile in de home-map.
(Via Dolphin: menu>>view>>hidden files, ook nog via de Search functie naar kate gezocht)

Generiek: niet direct iets kunnen vinden of 'purge' configuratiefiles in de home directory verwijdert. Even uitgeprobeerd met een messenger-programma die wel een verborgen configuratiemap in Home had, en deze werd met 'purge' niet verwijderd. 
Bij twijfel of het 'in de weg' zit, zou je zo'n map/file kunnen renamen/verplaatsen (dan is die in ieder geval behouden).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline HarzG

  • Lid
Re: Kate configuratie verwijderen
« Reactie #11 Gepost op: 2012/04/21, 12:52:45 »
Bij KDE-pakketten zit de configuratie volgens mij in een bestand in de config-map, bijv.
~/.kde/share/config/krusaderrc
en in de share/apps-map
~/.kde/share/apps/krusader

Voor zover ik weet worden die opnieuw aangemaakt als deze hernoemd/verwijderd worden.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce