Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu  (gelezen 3096 keer)

WillemM

  • Gast
Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu
« Gepost op: 2008/09/29, 12:07:57 »
Wie kan mij zegen wat de snelste en beste spellen voor Ubuntu zijn en dan ben ik eigenlijk op zoek naar een shoter en een racegame ook moeten ze simpel te instaleren zijn.

Bij voorbaat dank.

Mvrgr

Willem

Offline ptb

  • Lid
Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/29, 12:36:59 »
geen idee wat de beste en snelste zijn maar hier zijn er aardig wat te vinden
http://www.playdeb.net/

Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/29, 20:10:38 »
UT2003 zit een linux native bij.
Race game weet ik niet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Kees3

  • Lid
Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/30, 18:44:46 »
nexuiz is een goede first person shooter, zit in de repo's.


Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/02, 22:10:49 »
Je zult niet veel games van het nivo Halo III voor Linux vinden maar er zijn toch wel een paar leuke.
Van de gratis Linux shooters die ik heb geprobeerd (Nequiz, World of Padman, Tremulous, Warsow) is Alien Arena mijn favoriet. In de repos zit trouwens een verouderde versie, kijk voor de laatste op http://icculus.org/alienarena/rpa/. Het is een Quake III variant. Het leuke zit vooral in de gameplay,  retro sciencefiction vormgeving, en lage hardware eisen.  Warsow is ook de moeite waard met een erg originele vormgeving maar is vrij moeilijk en meer voor hardcore competitie gamers.

Er zijn verder een aantal Windows games die onder Wine draaien. Mijn ervaring met Wine gaat niet verder dan Wolfenstein  Enemy Territory. Ik kreeg het nooit echt goed aan de praat (muis deed raar).

Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/02, 23:07:25 »
Citaat van: AptlyNamed
Mijn ervaring met Wine gaat niet verder dan Wolfenstein  Enemy Territory. Ik kreeg het nooit echt goed aan de praat (muis deed raar).
Niet slim, aangezien Enemy Territory gewoon onder Linux draait.

Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/02, 23:18:00 »
Citaat van: Nunslaughter
Citaat van: AptlyNamed
Mijn ervaring met Wine gaat niet verder dan Wolfenstein  Enemy Territory. Ik kreeg het nooit echt goed aan de praat (muis deed raar).
Niet slim, aangezien Enemy Territory gewoon onder Linux draait.
Je hebt gelijk..raar dat ik dat over het hoofd heb gezien.

Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/02, 23:27:14 »
Urban Terror :D

Als je het spel download even het bestand ioUrbanTerror.i386 executable maken met sudo cmod +x "ioUrbanTerror.i386" (of recht muisknop>>eigenschappen), en dan een eventueel starter maken hiervoor.

Spel is trouwens langzaam indien er veel spelers meedoen. Maar dat ligt denk (en hoop) ik aan de internet verbinding (ziggo :@:@)

Quatroking

  • Gast
Wat is een van de beste en snelste spellen voor Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/02, 23:45:05 »
Spellen gaan altijd langzamer wanneer je op een drukbevolkte server zit, je compy moet namelijk meer berekenen over de locaties/acties/etc. van de andere spelers.