Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine - verwijderen  (gelezen 6964 keer)

100Bram

  • Gast
Wine - verwijderen
« Gepost op: 2007/06/11, 23:08:05 »
Ik heb wine geïnstalleerd, en enkele windows programma's eronder, maar ik ben er eigenlijk niet echt tevreden van. Ik had dus besloten om wine terug te verwijderen (via synaptic) in de hoop dat alles van wine zou weg zijn, maar blijkbaar is dit niet het geval. De map .wine bestaat nog, de porgramma's zijn er ook nog, ook al werken ze niet meer, en het wine-menu staat nog in het startmenu. Weet er iemand hoe ik wine er VOLLEDIG af kan gooien?
Bedankt bij voorbaat.

Offline siegi

  • Lid
Wine - verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/11, 23:32:15 »
Installeer wine even terug via synaptic.
verwijder je programma's met toepassing > systeemgereedschap > wine software uninstaller.
En als alle programma's weg zijn mag je de map .wine ook verwijderen.
En vervolgens kan je wine verwijderen.

Ik vind het logisch dat je programma's niet verwijderd worden als je wine verwijderd met synaptic, moeten ook al je openoffice documenten verwijderd worden als je openoffice verwijderd?  
Uit je homedir blijft het pakketbeheer uit dat is jouw domein.

Offline SWAT

  • Administrator
Wine - verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/12, 10:16:42 »
"sudo apt-get remove --purge wine" als ik het me goed herinner. Dan worden ook alle config files verwijderd. Wat in jouw mappen staat, kan wel eens blijven staan, omdat het 'jouw' bestanden zijn.

desnoods doe je "rm -Rf .wine"

Offline siegi

  • Lid
Wine - verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/12, 12:00:12 »
Citaat van: SWAT
"sudo apt-get remove --purge wine" als ik het me goed herinner. Dan worden ook alle config files verwijderd. Wat in jouw mappen staat, kan wel eens blijven staan, omdat het 'jouw' bestanden zijn.

desnoods doe je "rm -Rf .wine"
Dan zijn de snelkoppelingen uit het menu nog niet weg he.
En wat in je home staat blijft gewoon staan daar heeft apt ook niets te zoeken.  
purge is eigenlijk om config bestanden uit /etc ezow te verwijderen.

Offline SWAT

  • Administrator
Wine - verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/12, 20:39:01 »
Ik maak al mijn 'menu' items zelf aan (ik gebruik fluxbox), dus vandaar dat ik daarover niets gezegd heb.

Wine - verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/26, 13:44:14 »
Ik heb alle bovenstaande opdrachten ook uitgevoerd en ook bij mij blijft in het menu onder toepassingen het icoontje van wine staan. Nou daar stoor ik me dus wel aan, de enige oplossing die ik heb gevonden is om dan maar het vinkje uit te zetten zodat ik dat icoontje niet meer zie, maar het is niet echt de oplossing. Misschien kan iemand me vertellen hoe het echt weg kan.

Tweede reden is dat wine bij mij helemaal niet werkt, ik kan doen wat ik wil maar er is geen enkel programma dat opstart nadat ik het heb geïnstalleerd. Dit zal wel ergens anders in een topic worden behandeld maar wanneer ik in het zoeken veld het woord wine intyp dan krijg ik zoveel onderwerpen maar helaas ik kan niet de juiste vinden. Kunnen jullie mij in de juiste richting duwen svp.
Is VMware een beter alternatief?

Groetz, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Wine - verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/26, 14:49:14 »
om de snelkoppelingen uit het menu te kunnen verwijderen, moet je het bestand uit /usr/share/applications halen.

VMware is een goede optie, althans je genoeg geheugen (512 MB) en een goede processor hebt
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Wine - verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/26, 17:11:32 »
Citaat van: Ronnie
om de snelkoppelingen uit het menu te kunnen verwijderen, moet je het bestand uit /usr/share/applications halen.

VMware is een goede optie, althans je genoeg geheugen (512 MB) en een goede processor hebt
bedankt voor de tip.

GELUKT..... hehe eindelijk weg.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Rainmaker

  • Lid
Re: Wine - verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/17, 16:14:28 »
Ik krijg Wine dus ook niet weg, ook niet als ik de stappen hierboven volg.

Dit is al wel een oud draadje, maar de probleemstelling is gelijk.

De Wine map blijft staan ofschoon de inhoud leeg is, maar nog wel laat zien welke programma's er in hebben gestaan.

Iemand een idee hoe ik die map weg kan krijgen?
Alduszodanigdesalniettemin, het leven was er uit en kwam er nooit meer in.

Re: Wine - verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/17, 16:17:26 »
In het menu? Systeem=>Voorkeuren=>Hoofdmenu

Of eens kijken (en eventueel wissen) in /home/naam/.local/share/applications/wine

Offline Rainmaker

  • Lid
Re: Wine - verwijderen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/17, 16:30:57 »
Dat is snel!

Maar inderdaad, als ik bij hoofdmenu de programma's verwijder, verwijdert de map ook.

Bedankt.
Alduszodanigdesalniettemin, het leven was er uit en kwam er nooit meer in.