Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: telefoons worden niet meer als usb herkent?  (gelezen 1296 keer)

Offline Spookeend

  • Lid
telefoons worden niet meer als usb herkent?
« Gepost op: 2016/06/05, 16:19:01 »
Hallo allemaal...

Ik gebruik linux mint nu een klein jaar, zowel op de pc als op de laptop.
Tot tevredenheid, tot nu toe nog maar 1 programma tegengekomen wat niet wil werken, tomtom updaten.

Maar nu, de afgelopen dagen gaat het zowel op de pc als op de laptop opeens anders dan anders.

Ik zet op 3 verschillende telefoons met enige regelmaat muziek.
Samsung s5, s4 en express, altijd zonder gedoe, inpluggen en werkt net als een usb stick

Maar opeens kan dat niet meer? Ben al aan het zoeken geweest, over mtp en ptp en usb enz en ontwikkelaar modussen en weet ik al wat niet meer.... maar ik kom er niet uit?

Ik heb niet op de pc en de laptop tegelijk iets geupdate, net zo min als dat ik op alle 3 de telefoons instellingen heb gewijzigd.

Een beetje moe word ik er wel van zo, met dit mooie weer zit ik liever buiten dan dat ik weer met een computer aan het vechten ben zoals vroeger zo vaak met windows....(de reden om voor linux te kiezen!)

Ik hoop dat iemand een eenvoudige oplossing weet?

Re: telefoons worden niet meer als usb herkent?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/06/05, 16:37:19 »
Ik hoop dat iemand een eenvoudige oplossing weet?

De micro-sd in een cardreader?

Hier hebben we je probleem ook wel eens gehad.
Dat kwam door:
Slecht (aangesloten) kabeltje.
Sommige telefoons waarvan de software vreemd reageert (bij jou niet van toepassing want hij deed het eerder?)
..??..

We hebben hier bijvoorbeeld een telefoon waarin, als we deze aan de pc hebt gehad, de hele gallery leeg is en helemaal opnieuw ingesteld en ingelezen moet worden. Bij de rest is dat niet.
Deze wordt dus vanaf de micro-sd gelezen.

Ik begrijp dat je zo iets als lastig ervaart (want dat is het ook). Maar is dat ene ding de moeite waard om terug te gaan naar een hele hoop -censuur- ?
« Laatst bewerkt op: 2016/06/05, 16:40:12 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: telefoons worden niet meer als usb herkent?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/06/06, 12:09:25 »
Hallo, zelfde verhaal hier, ik kan opeens (itt. eerder) mijn Android-telefoon niet meer per usb aansluiten en bestanden toevoegen. Mijn oplossing is AirDroid installeren, dan kan je via een webinterface je muziekfolder bewerken. Wel oppassen, dat programma wil echt alles van je weten, misschien ook een goed idee om ook wat alternatieven te proberen. Zelf had ik alleen met genoemd programma succes.

Offline carbon

  • Lid
Re: telefoons worden niet meer als usb herkent?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/06/06, 13:59:17 »
Daarom geen AirDroid  Windows en Google n ga o maar door, as ze om telefoonnummers gaan vragen, afkappen die zooi !!
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: telefoons worden niet meer als usb herkent?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/06/06, 15:05:27 »
Ik gebruik ook al een tijd met plezier ES3 file Explorer om bestanden over te zetten. Via wlan netwerk.
Een tip die ik eens van softbart kreeg. Misschien ook iets voor jou?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: telefoons worden niet meer als usb herkent?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/06/06, 16:01:37 »
Hier heb ik soms een soortgelijk probleem.
Wanneer ik echter thunar opstart (de file-bladeraar van XFCE/Xubuntu), dan staat hij wel in de lijst en met één klik is deze gemound.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: telefoons worden niet meer als usb herkent?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/06/06, 22:28:20 »
Daarom geen AirDroid  Windows en Google n ga o maar door, as ze om telefoonnummers gaan vragen, afkappen die zooi !!
Hallo, een kleine nuancering van mijn kant. Het is zeker waar dat het door mij genoemde programma AirDroid erg veel van je wilt weten, zoals contacten, telefoon actief dus in gesprek, aankopen via applicatie, etc.

Maar.

Een paar jaar geleden heb ik Android-apps gemaakt, voor mezelf, met Eclipse en de Android SDK. Dat geeft de mogelijkheid om apps te schrijven die gebruik maken van bepaalde functionaliteit van een Android-telefoon, bijvoorbeeld: waar bevindt u zich? (geolocalisatie). Als de gebruiker tijdens installatie van dit programma aanklikt akkoord te zijn met het doorgeven van geo-informatie aan de maker van de app, dat de laatste dan bijvoorbeeld de dichtsbijzijnde pizzeria kan ophoesten, indien de gebruiker daarom vraagt.

Informatie over de staat van de telefoon kan dienen als "gebruiker niet storen indien aan het bellen met een ander".

Info over de contactenlijst op de telefoon kan dienen als in "stuur deze leuke foto die ik zojuist genomen heb naar kennis Lisabeth".

Accepteren van "betalen via deze app" is vaak om een zgn. "pro"-versie aan te schaffen met minder reclame of net iets meer functionaliteit.

Ergo, ja je hebt gelijk als je programma's die telefoonnummers vragen wantrouwt.
Maar: soms of geregeld heeft dat ook functionele redenen.

Uiteindelijk: net wat je wilt vrijgeven over jezelf. Meer vrijgeven en minder privacy met meer pizzeria's in de buurt of minder vrijgeven en meer privacy met geen enkele pizzeria rondom.... ;-)
« Laatst bewerkt op: 2016/06/06, 22:30:18 door Paul Matthijsse »

Re: telefoons worden niet meer als usb herkent?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/06/06, 23:54:50 »
Maar: soms of geregeld heeft dat ook functionele redenen.

Zeker weten.
Je zult toch je lokatieservice moeten laten checken wil je tomtom-men.
Zonder telefoonnummer werkt whatsapp niet.
Om een selfie te kunnen delen moet toch of van je camera of van je galerij gebruik gemaakt kunnen worden, dus toegang.

Dan kun je bij de instellingen van alles instellen zoals bijvoorbeeld welk telefoonboek wel of niet gesynchroniseerd en gebruikt moet worden. Standaard staat dit meestal allemaal 'aan' en het is de kunst om meteen na een app alle instellingen meteen naar je zin te maken.

Daarnaast is het vrij normaal in de verwachtingen dat als je van een gratis navigatie gebruik mag maken dat zij overkoepelende informatie verzamelen voor verkoop zodat zij ook niet gratis hoeven te werken (verkeersstromen, druktes en luwtes op bepaalde tijden).
Overigens doen bedrijven met betaalde navigatie ingebouwd in kastjes niet anders.

En ondertussen zou men je gegevens kunnen grabben. Zou het echt dat je leeggemolken wordt?
Iets gebeurd er soms wel, want ik vind op mijn telefoon diverse 'databases'.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore