Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe weet ik wat er gebeurt en met welke bestanden?  (gelezen 539 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Hoe weet ik wat er gebeurt en met welke bestanden?
« Gepost op: 2012/11/02, 15:50:10 »
Ik heb zonet een aantal van mijn duizenden foto's over en weer aan het kopiëren geweest. Bovendien liep er op dat ogenblik ook een soortement indexeringsprogramma. De harde schijven stonden dus heel de tijd te pinken en te flikkeren, maar nu vroeg ik me af of er een soort overzichtscommando bestaat, waarmee ik kan zien hoever elk proces staat? Ik had bv. op een bepaald moment een drietal gelijklopende kopieerprocessen lopende van de ene naar de andere map en wil nu wel even weten hoeveel bestanden al van bv. map A naar map B zijn gekopieerd en hoeveel er nog moeten komen.
Let op: ik wil dus NIET weten wat er allemaal aan processen loopt op mijn computer, maar ik wil concreet weten hoeveel bestanden er nog te kopiëren staan.
Het probleem is nl., dat ik in het begin wél in een soort popup menu te zien krijgt hoeveel van de hoeveel bestanden er al gekopieerd zijn, maar dat die balk verdwijnt van zodra ik naar een andere window of programma klik. Ik wil dus als het ware terug die voortgangsbalken terug kunnen oproepen (al dan niet grafisch, maar in tekstvorm mag evt. ook).
« Laatst bewerkt op: 2012/11/02, 15:51:54 door Jenske »
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe weet ik wat er gebeurt en met welke bestanden?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/02, 17:59:47 »
Wel, ik bedoel dit wél.

Alleen, toen ik een 15.000 bestanden aan het kopiëren was, kreeg ik inderdaad eerst zo'n voortgangsbalk te zien. Toen ik echter ondertussen een aantal andere bestandsbewerkingen uitvoerde (ook in Nautilus), bleek de voortgangsbalk van dat eerste proces -- die 15.000 bestanden -- niet meer beschikbaar ook al weet ik met zekerheid dat hij nog volop aan het kopiëren was. Blijkbaar geeft Nautilus dus slechts 1 voortgangsbalk weer voor 1 proces.

En die balk (of mag ook in tekstvorm zijn) had ik dus terug willen genereren.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM