Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: flash player  (gelezen 956 keer)

flash player
« Gepost op: 2009/11/10, 23:44:51 »
Ik heb een probleem met de adobe flash player. Ik heb gezocht op deze site en via google maar kan hier niks over vinden.

Ik heb aanvankelijk gewoon de .deb file gedownload maar deze wilde niet installeren vanwege dependancy problems (libnspr4-dev). Ik heb geprobeerd dit package te installeren maar dat lukte niet omdat het conflicteerde met, ik meen, libnspr4-do. Ik heb vervolgens in het software center gekeken en daar staat dat de flash player niet bestaat voor mijn architectuur. In mijn geval i686.

Klopt het nu dat er geen flash player bestaat voor i686. en zou i686 niet compatible moeten zijn met i368?

Re: flash player
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/10, 23:49:47 »
Ik heb anders Flash Player zonder problemen draaiend in i686.
Doe eens in de Terminal dit:
sudo apt-get install flashplugin-nonfreeLukt het dan wel?

Re: flash player
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/10, 23:54:14 »
E: Couldn' t find package flashplugin-nonfree
« Laatst bewerkt op: 2009/11/10, 23:58:10 door Disneyland »

Offline Dave

  • Lid
Re: flash player
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/11, 00:00:42 »
eerst alle bronnen eens open zetten
Volg dit stappenplan maar eens

http://sites.google.com/site/computertip/

Re: flash player
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/11, 00:23:30 »
eerst alle bronnen eens open zetten
Volg dit stappenplan maar eens

http://sites.google.com/site/computertip/

Mijn held. Overigens zou het kunnen dat ik het gemist heb. Maar deze handleiding zou op zich best wel centraal op de site van ubuntu kunnen worden gezet. Overal staan verschillende handleidingen die allemaal net iets anders zijn en niet altijd even bruikbaar. Zie door de bomen het bos niet meer. Deze is best wel handig, thx XD

Oh, en als ik het mag vragen. Wat doet die apt-get instructie nu precies? zoekt hij naar bestanden die letterlijk de naam dragen die je er achter zet. Of heeft elke package zijn eigen apt-get naam?
« Laatst bewerkt op: 2009/11/11, 00:25:30 door Disneyland »

Re: flash player
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/11, 08:03:31 »
Je hebt de "apt-get" commando, en je hebt Synaptic.
Synaptic is niks meer dan de grafische hulpmiddel van "apt-get", en tegelijkertijd de veel uitgebreidere versie van Ubuntu softwarecentrum.
Met "apt-get install" installeer je programma's en met "apt-get remove" verwijder je een programma.
Er zijn nog meer functies hiervan, maar dit is zowat de basis.