Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Topics over andere distributies  (gelezen 3640 keer)

DarkEra

  • Gast
Topics over andere distributies
« Gepost op: 2017/05/25, 10:38:50 »
Ik wil niet muggeziften maar het is me opgevallen dat de laatste tijd steeds meer topics over andere distributies, met name Linux Mint gewoon gepost worden in de Ubuntu relevante categorieën in plaats van het daarvoor bestemde subforum.

Daarbij komt dat ze gewoon blijven staan en dus niet verplaatst worden totdat er een melding van gemaakt wordt door een ander forumlid. De forum-teamleden lezen en reageren in deze topics dus zou je ervan uit gaan dat ze deze dan ook vanzelf de desbetreffende topics gewoon verplaatsen. Helaas is dat niet (altijd) het geval en vervuilt het forum hierdoor.

Mijn mening is dan ook dat hier beter op toegezien zou kunnen worden.

Met vriendelijk groet,
Maik

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Topics over andere distributies
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/25, 10:52:33 »
Maik, we lezen niet alles en we hebben het ook niet altijd in de gaten.
Zelf probeer ik mensen te helpen en concentreer ik mij eerder op het probleem, dan dat ik de kleine oranje letters lees met de locatie.
Zodra ik het door heb, verplaats ik zo'n topic.
Wat vaak voorkomt is, dat pas in bericht tig blijkt, dat het om een andere distributie gaat, soms volg ik het dan al niet meer, dus weet ik het niet.
Gelukkig zijn er leden, zoals jij, die dan een melding maken, zodat we het alsnog kunnen verplaatsen.

Het forum wordt gevuld door de leden, de moderators hebben als taak om e.e.a. te stroomlijnen en in te grijpen waar het fout gaat.
We moeten het dus samen doen.............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Topics over andere distributies
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/25, 11:23:29 »
Op zich heb je een punt; alleen bij hoeveel onderwerpen maakt het wel/niet uit omdat er (op dat punt) wel/geen verschil is tussen Ubuntu en Mint?
Bv bij een probleem met TB of FF is er weinig verschil tussen Ubuntu of Mint. Belangrijker is dan de versie (oud vs nieuw) Ubuntu of Mint die je hebt.

Persoonlijk stoor ik mij er niet zo aan.
Android, Raspberry Pi, Red Hat, Arch, Manjaro is een ander verhaal.
Overigens zou het wel fijn zijn als mensen direkt duidelijk in de eerste post aangeven welke HW en SW ze hebben; dat zou wel veel schelen.  :)
« Laatst bewerkt op: 2017/05/25, 11:26:53 door VuurVosje »

DarkEra

  • Gast
Re: Topics over andere distributies
« Reactie #3 Gepost op: 2017/05/29, 11:38:49 »
Ron,

Ik ben van andere mening but that's me.... je leest de titel van het topic en in de meeste gevallen wordt daar al aangegeven om welke distributie het gaat. Of het wordt vermeld in de post zelf. Dus daar zit het probleem niet. De hoofdtaak van een moderator heb je zelf al aangegeven en is ook een prioriteit. Op de tweede plaats komt dan pas het mede aanbieden van support. Meer eigen inzicht speelt een rol.
Het moet niet aan de leden zijn om steeds meldingen te maken, ik vind meldingen maken pas echt noodzakelijk als er ergens onenigheid ontstaat tussen de leden en het uit de hand loopt. Of als er spamposts zijn (wat gelukkig niet meer het geval is).
Gelijk heb je wel in het feit dat er ook gevallen tussen zitten waar we pas na een aantal reacties erachter komen dat het om Mint of een andere distributie gaat. :)

Vuurvosje,

Ik vind gewoon, ondanks dat het mocht gaan om b.v. FF of TB in buntu of Mint, het evenzeer gescheiden gehouden moet worden. Dit forum is in eerste instantie opgezet geweest voor ondersteuning bij Ubuntu te vinden.
Mint mag in de kern op ubuntu gebaseert zijn maar het is en blijft een geheel andere distributie/derivaat met een ander doel, zo ook Zorin, Elementary, Linux Lite en de rest van de waslijst van op buntu gebaseerde distributies.
Als je het door elkaar gaat mengen en het toe wil laten dat het tussen de voor ubuntu bestemde subforums gepost kan worden, dan kan je er net zo goed een algemeen of universeel linux forum van maken.

In 2009 is er het subforum voor andere distributies bijgekomen, helaas zien de nieuwere leden dat schijnbaar niet en begrijpen niet wat de bedoeling ervan is. Er zijn ook sommige leden die al jaren hier komen, het weten dat zo'n subforum bestaat maar er geen gebruik van maken.

Kortom, het moet duidelijker naar voren worden gebracht zodat andere leden niet steeds een melding moeten maken en de moderatoren niet dagelijks zulke topics moeten verplaatsen.

Wat ook jammer is, is dat er mensen zijn die veel forums afstruinen en dezelfde vraag/vragen stellen om sneller een antwoord te bekomen. Mijn logische denkwijze is: "Hou het daar waar het thuis hoort en wacht rustig af.". Dus de daarvoor bestemde forums. Er is teveel versplintering en hebben de andere forums die zijn opgezet in de een andere taal voor andere distributies totaal geen nut meer. Maar goed, vrijheid blijheid zullen we maar zeggen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Topics over andere distributies
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/29, 12:09:36 »
Ik ben van andere mening but that's me....
Ons een tip geven kan en mag altijd, wij zien en lezen ook niet alles.
Misschien is het een idee, om na verplaatsing van een topic in het eerste bericht aan te geven waarom het verplaatst is, mensen lezen dit en gaan (mogelijk/hopelijk) een volgende keer nadenken.
Is dit wat je bedoeld?

Wat mij opvalt is ook, dat er mensen zijn die denken dat alleen Ubuntu de distributie is, en dat Lubuntu, Xubuntu e.d. ook andere distributies zijn.
De moderne mens is (helaas vaak) opgevoed met Windows, daar zijn niet veel uitvoeringen van en vaak verschillen ze ook niet veel.
Bij Ubuntu zijn er meer dan 10 verschillende uitvoeringen en iedere 6 maanden een nieuwe lichting. link

Hier laat ik het even bij, het bovenstaande is mijn persoonlijke mening, niet persé die van een groep, of team.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/29, 12:11:16 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.