Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eigen netwerk blijft om wep vragen  (gelezen 1423 keer)

kbroeren

  • Gast
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Gepost op: 2008/03/11, 22:45:33 »
Hallo,

Ik heb vanmiddag Ubuntu 7.10 de gutsy gibbon op mijn laptop gezet.
Hierin draait een wifi kaartje van intel de intel pro wireless 2200bg.

Ik wil op roaming mode op ons eigen netwerk connecten maar dat gaat dus niet, op 1 of
andere manier maakt hij wel verbinding maar heb ik geen internet.
Ook blijft hij continu om de wep code vragen die ik gewoon correct invul.
Weet iemand waar dat aan zou kunnen liggen?
Handmatige instellingen heb ik ook al geprobeerd maar ik vermoed dat daarbij helemaal niks gebeurt.
Stop ik er een netwerk kabel in vanaf mijn router is er geen probleem en werkt alles perfect ?!?

Groetjes Kevin

Offline joop905

  • Lid
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/11, 22:57:12 »
Caps Lock aan? (zo maar een gedachte)

Offline Petervdw

  • Lid
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/12, 00:03:00 »
Aan kbroeren
Het lijkt er toch op dat er iets mankeert aan de instellingen van je modem/router. Restart van je modem doet vaak wonderen. En staat de Mac-list goed? Ik ben niet bekend met je situatie maar kun je geen WPA-psk encryptie proberen in te stellen.
Behalve dat je dan iets nieuws probeert (modem zeker restarten), heb je ook nog een veiliger code.
Vr.groet, peter

kbroeren

  • Gast
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/12, 14:53:34 »
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!
De caps staat niet aan !
En ons hele (windows) thuis netwerk van 5 computers draait wireless zonder problemen dus ik betwijfel als het echt aan
de router ligt.
Is er een manier om de boel te testen of door te meten of voor de rest alles werkt van drivers ect?

Gr Kevin

kbroeren

  • Gast
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/12, 15:03:54 »
Jongens ik heb mn router op WPA beveiliging gezet en hij werkt perfect nu, Bedankt !!

Grtz Kevin

Offline Petervdw

  • Lid
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/12, 15:08:19 »
Aan kbroeren
Nee, dat heb ik een beetje ongelukkig neergezet. Aan de router zal niets mankeren, maar de vraag is of de instellingen in je computer naar de router goed zijn ingevuld.
Staat het Mac-nr van je kaartje of laptop wel in de Mac-list van de router? Een goed hulpmiddel is Pingen. Systeem>Beheer>Netwerk kun je even kijken of Draadloze verbinding erbij staat. Dan via Systeem>Beheer>Netwerkhulpmiddelen>ping
IPnr van een computer in het netwerk opgeven en PING.
Bij antwoorden is er verbinding.
Vr.groet, peter

Arch, mijn post was net onderweg. Gefeliciteerd, weer een probleem minder.
Wil je het als opgelost markeren?

En....... doen die andere computers het nu nog?

kbroeren

  • Gast
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/12, 15:54:01 »
Ik heb wel even de wifi profielen van de andere computers moetten aanpassen naar wpa :)!

Groetjes Kevin

Offline Petervdw

  • Lid
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/12, 16:06:38 »
Aan Kevin
Krijg je ervaring. WPA is veiliger als WEP. Wep is binnen 3 minuten te kraken. Niet dat iedereen daar nu op uit is, maar toch.
Vr.groet, peter

kbroeren

  • Gast
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/12, 16:08:19 »
Is dat serieus zo snel te kraken?????? Zijn daar spec tooltjes voor?
En hoe zit het dan met WPA?


Offline Petervdw

  • Lid
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/12, 16:27:00 »
Aan Kevin
Vroeger duurde dat uren, maar je kan een accesspoint a.h.w uitlokken, zodat ie in korte tijd een heleboel pakketjes stuurt. WEP verstuurt die pakketjes met een sleutel die op een vaste wijze rouleert. Als je maar voldoende pakketjes verzamelt, rolt de sleutel er vanzelf uit. Bij WPA rouleert die sleutel heel anders, en wordt tussentijds steeds gewijzigd. WPA is wel te kraken, maar dat kost heel, heel, heeeeel veel tijd. Maar waarom zou je. De meeste prive computers hebben weinig te melden. En de grote servers werken met Unix. Da's pas fain!
Vr.groet, peter

kbroeren

  • Gast
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/12, 16:47:10 »
Bedankt voor je reactie, nu heb ik aircrack gevonden... bij het installeren zegt ie dat ik openssl moet installeren, na installatie vind hij deze nog steeds niet heeft iemand tips? Ik begrijp het als er niet over gesproken mag worden ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/12, 16:53:00 »
Citaat van: kbroeren
Bedankt voor je reactie, nu heb ik aircrack gevonden... bij het installeren zegt ie dat ik openssl moet installeren, na installatie vind hij deze nog steeds niet heeft iemand tips? Ik begrijp het als er niet over gesproken mag worden ;)
Liever niet, wat mij betreft. Kun je bij een open netwerk nog denken dat iemand dat bewust heeft opengelaten, bij een beveiligd netwerk is die verontschuldiging er niet. We willen hier geen inbraak stimuleren.

Groet, Pjotr.

kbroeren

  • Gast
Eigen netwerk blijft om wep vragen
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/12, 16:54:46 »
Geen probleem bedankt. Mijn probleem is in ieder geval opgelost!