Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux mint 13 maya en plex hometheater  (gelezen 1006 keer)

Offline lowieke

  • Lid
linux mint 13 maya en plex hometheater
« Gepost op: 2014/01/23, 19:42:54 »
Heb op een oude Toshiba laptop linux mint 13 maya geinstalleerd en dan met behulp van synaptic pakketbeheer plexhometheater geinstalleerd maar spijtig start dit niet op.
Krijg enkel gedurende een paar seconden  een zwart scherm  om terug normaal scherm te krijgen .Iemand een idee hoe op te lossen .
beste groeten
lowieke   

Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/23, 22:02:07 »
Start het programma eens op in de terminal, daar krijg je foutmeldingen te zien. Kan je deze hier plaatsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lowieke

  • Lid
Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/23, 23:20:02 »
Graag maar ben niet zo vertrouwd daarmee,wat is dan de opdrachtregel a.u.b.

Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/24, 10:24:48 »
Open een terminal en type  plexhometheater.sh en geef een ENTER.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lowieke

  • Lid
Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/24, 10:52:42 »
geprobeerd en dat is het resultaat; segmentation fault
dank voor de hulp

Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/24, 11:21:00 »
Verwijder eens het plexhometheater via Synaptic.
Installeer het programma gdebi in het Synaptic, download hier https://plex.tv/downloads de deb voor jou systeem ( Ubuntu 64 bits of 32bits) en installeer de deb door rechts er op te klikken en kiesen voor Openen met...Gdebi  Zorg wel dat Synaptic niet geopend is, er kan namelijk maar 1 pakketbeheerder actief zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lowieke

  • Lid
Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/24, 18:10:21 »
plexhometheater verwijderd en dan gezocht in opgegeven url maar daar zijn  enkel de versies voor windows en mac beschikbaar en niet voor linux/ubuntu
Terug met synaptic plexhometheater geinstaleerd maar zelfde resultaat,paar tellen zwart en dan terug beginscherm.

Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #7 Gepost op: 2014/01/24, 19:09:07 »
Als je naar beneden scrolt staat er onder "Aboud us" Downloads, daarop klikken dan het volgende scherm op de  gele  knop klikken met computer, dan de versie downloaden.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lowieke

  • Lid
Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #8 Gepost op: 2014/01/24, 22:16:49 »
sorry maar dan zie ik plex media server en niet plex hometheater,plex media server staat op een andere pc met alle data en die Toshiba pc wil ik gebruiken om in en andere plaats dezelfde data te bekijken op een tv.

Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #9 Gepost op: 2014/01/25, 19:24:32 »
Is er een speciale reden om plex hometheater te gebruiken (i.p.v XBMC) ?

Groeten van Karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline lowieke

  • Lid
Re: linux mint 13 maya en plex hometheater
« Reactie #10 Gepost op: 2014/01/26, 08:56:13 »
Neen hoor,maar op een laptop met windows 7 staat nu Plex server met ganse verzameling films en nu wil ik met behulp van een andere oude Toshiba laptop die films bekijken in een andere kamer op een TV en dit met Plexhometheater.Ook bestaat er een app om deze dan te bedienen met een telefoon als afstandsbediening.
Kan dan ook op tablet om het even waar in huis  kijken .
Indien ik dit allemaal kan met XBMC wil ik het graag proberen maar Plexhometheater kan ik gewoon via synaptic installeren maar krijg het niet aan de praat.Er moet toch een mogelijkheid zijn om dit werkende te krijgen.,geef ook niet graag op.
best groeten