Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoeveel XP-gebruikers heb jij al omgezet naar een Linuxomgeving ?  (gelezen 12598 keer)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Hoeveel XP-gebruikers heb jij al omgezet naar een Linuxomgeving ?
« Reactie #75 Gepost op: 2014/08/15, 17:20:16 »
Op
http://www.digital-denhaag.net/2013/nieuws.php
begonnen met een homemade aangepaste 32bit non PAE linux met LXDE versie, in het Nederlands, die ook door andere clubleden kan worden geïnstalleerd op de diverse, ook de oude, machines. Laat ik het voorzichtig houden op 2 per wekelijkse donderdagmiddag sessie.
De laatste club zaterdag voor de vakantie stonden er 5 tegelijk te installeren.
Aangepast aan de wensen van de gebruiker(s) en de mogelijkheden van de PC's/laptops ook Ubuntu, Mint en zelfs Antix gebruikt.
PC's met 128M geheugen tot portables met 16G omgezet, deze laatste zelfs van W 8.1 terug naar een dualboot W7 en Mint. En nee ik hou de telling niet bij.
Kortste installatie 7 minuten, langste 2 dagen, maar dat was inclusief dualboot W7+updates ;)
De problemen, Oude Sis videochips (dan maar VESA) en diverse broadcom WiFi chips (rfkill en ndiswrapper).
Op een na alle problemen opgelost.
Persoonlijk ben ik voor (als het maar) Linux (is) installaties, als er een gegadigde voor is met een voorkeur en het is mogelijk op zijn/haar PC begin ik nooit de een distro discussie ;)

Groet,
Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hoeveel XP-gebruikers heb jij al omgezet naar een Linuxomgeving ?
« Reactie #76 Gepost op: 2014/08/15, 17:30:24 »
Brasero,XFburn,Firefox 30/31,Chrome stable. (dus niet chromium) Parole mediaspeler, thunar(enkele keer). en de grootste : soundconverter. Dan nog een paar videobewerkingsprogramma's zoals Devede en dvd styler.
Brasero vind ik inderdaad geen goed brandprogramma, maar alleen omdat-ie er niks van bakt (letterlijk). Stabiel is-ie wel, bij mij. Xfburn, Firefox, Chrome, Parole en Thunar lopen op mijn machines uitermate stabiel. De overige progjes die je noemt, gebruik ik niet of nauwelijks, dus dat kan ik niet beoordelen.

Ik vermoed dat er op jouw machine(s) iets niet in orde is.... Ik deel dus het vermoeden van femke98.

Re: Hoeveel XP-gebruikers heb jij al omgezet naar een Linuxomgeving ?
« Reactie #77 Gepost op: 2014/08/15, 20:22:00 »
@rickyquake:

-Brasero: sowieso een slecht programma. Weinig mensen hebben er goede ervaring mee...
-Chrome stable: Loopt bij mijn vader ook niet lekker (alleen op zijn Chromebook loopt ie lekker).
-Firefox stable: Loopt bij mij niet lekker (Chromium juist weer wel, ook op mijn Chromebook loopt Chrome lekker).
-Xfburn: Niet echt ervaring mee, maar Pjotr beveelt het aan en hij beveelt 99% van de keren goede software aan, naar mijn mening/ervaring, dus Xfburn zal zeker wel goed zijn :)
-Parole: Geen ervaring mee, ik gebruik zelf Spotify die prima draait.
-Thunar: Geen ervaring mee, ik gebruik zelf Nautilus en Pantheon Files die prima draaien.
-Soundconverter: Die draait alleen niet lekker omdat Ubuntu een verouderde versie verscheept. De nieuwste versie werkt stukken beter.

Re: Hoeveel XP-gebruikers heb jij al omgezet naar een Linuxomgeving ?
« Reactie #78 Gepost op: 2014/08/15, 22:51:30 »
Vraag ik me af of je de multimedia wel goed afgestemd hebt en dus de dingen na installatie nog gedaan hebt.
Je bent in mijn omgeving in ieder geval de enigste die zegt dat alle multimedia niet goed werkt.
Mijn idee is dat het dus ligt aan wat je na installatie gedaan hebt, of liever gezegd niet gedaan hebt.

Of dat het grafische niet goed werkt. Wlke kaarten zijn het die dit laten gebeuren? Daar ben ik nieuwsgierig naar.
Of Ubuntu op oudere pc's gezet, dus met te weinig geheugen. Alles is wat dat betreft mogelijk.

Niet dat het niet goed werkt vanwege .....geen reden.
Dat begrijp ik wel,maar als ik hier even uit de doeken moet doen wat ik allemaal gedaan heb,wordt het een heel verhaal.
Geloof me op mijn woord dat het waar is wat ik zeg. Natuurlijk mankeert er ook wat aan mijn systeem. Aan ieder systeem mankeert wat.
Het is wat verouderd dus daarom heb ik Xubuntu er op gezet. Hier even mijn specks:


System information report, generated by Sysinfo: 15-8-2014 22:45:35
http://sourceforge.net/projects/gsysinfo
SYSTEM INFORMATION
Running Ubuntu Linux, the Ubuntu 14.04 (trusty) release.
GNOME: 3.8.4 (Ubuntu 2014-03-17)
Kernel version: 3.13.0-32-generic (#57-Ubuntu SMP Tue Jul 15 03:51:12 UTC 2014)
GCC: 4.8 (i686-linux-gnu)
Xorg: 1.15.1 (16 April 2014  01:40:08PM)
Hostname: eric-MS-7094
Uptime: 0 days 4 h 18 min

CPU INFORMATION
AuthenticAMD, AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
Number of CPUs: 1
CPU clock currently at 1000.000 MHz with 512 KB cache
Numbering: family(15) model(63) stepping(2)
Bogomips: 1999.63
Flags: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 syscall nx mmxext fxsr_opt lm 3dnowext 3dnow pni lahf_lm

MEMORY INFORMATION
Total memory: 2014 MB
Total swap: 2044 MB

STORAGE INFORMATION
SCSI device -  scsi0
Vendor:  ATA     
Model:  WDC WD800AAJS-00
SCSI device -  scsi2
Vendor:  ATA     
Model:  WDC WD400BB-22JH
SCSI device -  scsi3
Vendor:  HL-DT-ST
Model:  DVDRAM GSA-H44N 

HARDWARE INFORMATION
MOTHERBOARD
Host bridge
Advanced Micro Devices, Inc. [AMD] K8 [Athlon64/Opteron] Miscellaneous Control
Subsystem: VIA Technologies, Inc. K8T800Pro Host Bridge
PCI bridge(s)
VIA Technologies, Inc. VT8237/8251 PCI bridge [K8M890/K8T800/K8T890 South] (prog-if 00 [Normal decode])
ISA bridge
VIA Technologies, Inc. VT8237 ISA bridge [KT600/K8T800/K8T890 South]
Subsystem: VIA Technologies, Inc. DFI KT600-AL / Soltek SL-B9D-FGR Motherboard
IDE interface
VIA Technologies, Inc. VT82C586A/B/VT82C686/A/B/VT823x/A/C PIPC Bus Master IDE (rev 06) (prog-if 8a [Master SecP PriP])
Subsystem: Micro-Star International Co., Ltd. [MSI] K8T Neo2-F V2.0

GRAPHIC CARD
VGA controller
NVIDIA Corporation G73 [GeForce 7600 GT] (rev a2) (prog-if 00 [VGA controller])
Subsystem: Micro-Star International Co., Ltd. [MSI] Device 0640

SOUND CARD
Multimedia controller
VIA Technologies, Inc. VT8233/A/8235/8237 AC97 Audio Controller (rev 60)
Subsystem: Micro-Star International Co., Ltd. [MSI] Device b010

NETWORK
Ethernet controller
Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8110SC/8169SC Gigabit Ethernet (rev 10)
Subsystem: Micro-Star International Co., Ltd. [MSI] Device 094c

NVIDIA GRAPHIC CARD INFORMATION
Model name: unknown
Card Type: unknown 8x
Video RAM: 256 MB
GPU Frequency: 560 MHz
Driver version: NVIDIA UNIX x86 Kernel Module  304.117  Tue Nov 26 21:36:39 PST 2013
« Laatst bewerkt op: 2014/08/18, 16:12:06 door Ron »

Re: Hoeveel XP-gebruikers heb jij al omgezet naar een Linuxomgeving ?
« Reactie #79 Gepost op: 2014/08/16, 00:09:14 »
Maar wat vind je nu dat er 'zuigt': Ubuntu of Xubuntu? Want in je eerste post in dit topic zei je dat je vond dat Ubuntu 14.04 zoog, maar nu lees ik dat je Xubuntu gebruikt. Misschien voor jou een klein detail, maar Xfce in Xubuntu is een hele andere werkomgeving dan Unity in Ubuntu en dat kan dus voor de beleving/ervaring erg veel uitmaken...

Re: Hoeveel XP-gebruikers heb jij al omgezet naar een Linuxomgeving ?
« Reactie #80 Gepost op: 2014/08/17, 21:05:01 »
Nee heb geen problemen meer,anders had ik inderdaad een nieuw topic geopend. Gewoon blijven zoeken waar de problemen zitten en dan komt het uiteindelijk goed. Bijvoorbeeld in firefox werd het veroorzaakt door sync. Windows pc en Linux pc syncen goed niet zo goed denk ik wat betreft Firefox. De hardware is in orde, want hiervoor draaide ik er windows 7 op zonder enige problemen.