Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rechtklikken op paneel werkt niet!  (gelezen 789 keer)

Offline WvanAndel

  • Lid
Rechtklikken op paneel werkt niet!
« Gepost op: 2012/01/16, 12:20:12 »
Beste mensen,
Nieuw geïnstalleerd: Ubuntu 11.10. Nu werkt de rechtsklik op het paneel (heet de werkbalk links niet zo?) niet, zodat ik daarin niets kan wijzigen, bijv. de plaats van de pictogrammen (iconen?). Er komt alleen: openen of verwijderen.
Dank en groet, Wout

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Rechtklikken op paneel werkt niet!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/16, 12:55:30 »
Wat wil je precies wijzigen? De plaats van de iconen kan je wijzigen door ze te verslepen. (Eerst naar buiten, dan naar de gewenste plaats)

Offline WvanAndel

  • Lid
Re: Rechtklikken op paneel werkt niet!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/16, 13:35:31 »
Dank. Ga ik proberen. Ik heb alleen geprobeerd te verslepen binnen het paneel, maar dan gaat het hele zaakje alleen op en neer en komt precies op hetzelfde plekje weer terug.
In alle probleemberichten over het paneel lees ik, dat je moet kunnen rechtsklikken en dan bij eigenschappen een en ander kunt instellen, maar dat lukt dus ook niet.
Ik heb al in de configuratie-editor gekeken, maar daar staan geen opties bij apps-panel.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Rechtklikken op paneel werkt niet!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/16, 13:43:00 »
Ik heb alleen geprobeerd te verslepen binnen het paneel, maar dan gaat het hele zaakje alleen op en neer en komt precies op hetzelfde plekje weer terug.
Houdt de knop (links) ingedrukt boven het icoon, net zo lang dat de positie iets verandert (~ 1-2 s). Daarna kun je 'm naar boven of beneden verslepen (knop vast blijven houden dus). Ook kun je 'm naar de prullenbak onderaan verplaatsen, dan is hij verwijderd.

Offline WvanAndel

  • Lid
Re: Rechtklikken op paneel werkt niet!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/16, 15:41:31 »
Dank je wel. Dat werkt! Maar even voor mijn nieuwsgierigheid: hoe zit het dan met al die opties waarover ik lees als "toevoegen, verplaatsen, wijzigen paneel"?
Zou ook bij de prullenbak moeten werken. Niet dat ik die wil verplaatsen, maar ik zou graag weten waarom die opties bij mij niet in beeld komen.
Groet, Wout

Re: Rechtklikken op paneel werkt niet!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/17, 01:09:10 »
Dat is niet meer mogelijk.