Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Gesloten]-Evolution  (gelezen 754 keer)

Offline Onze Ouwe

  • Lid
[Gesloten]-Evolution
« Gepost op: 2012/03/14, 20:19:01 »
Met de switch van Thunderbird (mailprogramma) naar Evolution heb ik niet meer de mogelijkheid om via de bovenste balk via het pictogram envelop dit mail programma te openen. Terwijl dit met thunderbird wel kon.
Ik heb eerst Thunderbird gedeinstalleerd en daarna Evalution geinstalleerd.
Na een dagje puzzelen heb ik inmiddels wel de diverse mails geactiveerd en werkend gekregen dus ik wil feitelijk niet deinstalleren en opnieuw installeren.
Wie weet er raad!!!

 ??? :-[ :o
« Laatst bewerkt op: 2012/03/18, 19:17:06 door Onze Ouwe »
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.

Re: Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/14, 20:20:19 »
Controleer of
evolution-indicator
geïnstalleerd is, en onder Systeeminstellingen -> Details bij Standaardtoepassingen gekozen is voor Evolution. Indien nodig een keer opnieuw inloggen en klaar.

Offline Onze Ouwe

  • Lid
Re: Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/14, 22:04:00 »
twee problemen, als nieuwe gebruiker geen idee wat je bedoeld met evolution-indicator. Als ik naar de standaard instellingen kijk zie ik 3 evolution icoontjes staan, een heeft denk ik de juiste icoonafbeelding en de andere twee geven een soort blad icoontje weer. Ook opnieuw opstarten geeft geen uitkomst in deze.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.

Re: Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/14, 23:39:38 »
@Cumulus: Met evolution-indicator wordt een aparte indicator aangemaakt in het paneel, daarmee verschijnt het niet onder het envelopje (Messaging Menu) zoals de TS wil.

@Onze Ouwe: Welkom op het forum :)
Evolution heeft een bug waardoor ie niet onder het envelopje komt tenzij je hem hebt draaien. 1 keer op kruisje drukken en hij verdwijnt uit het messaging-menu (menu onder het envelopje). Die bug is in ieder geval bekend.
Kun je controleren of dat het probleem is of staat Evolution helemaal niet in je messaging-menu, zelfs niet als je hem aan hebt staan? Anders zul je namelijk zelf even die verwijzing moeten maken middels deze handleiding: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/05/how-to-add-thunderbird-to-the-ubuntu-messaging-menu/
(er staat Thunderbird, maar werkt ook voor Evolution als je gewoon overal in de handleiding waar Thunderbird staat Evolution neerzet)

Hopelijk helpt dit :)

Re: Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/14, 23:50:00 »
Ik wil niet moeilijk doen Vistaus, maar die handleiding lijkt mij een stap te ver voor Onze Ouwe ....

Maar het is wel effectief de enige goede methode; ik kan enkel zeggen dat ie perfect werkt. Maar als ik u was onze ouwe, zou ik er niet aan beginnen.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Nollie

  • Lid
Re: Evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/15, 21:07:18 »
Hé Ouwe, wat gebruik je eigenlijk ? Ubuntu 11.10 ? Standaard met de Unity interface ? Zet Evolution dan gewoon links vast in de balk.

Overbodige info: Evo is superrr !
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline Tom

  • Lid
Re: Evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/15, 21:11:15 »
Dit is zijn nickname Onze Ouwe en niet Hé Ouwe.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Onze Ouwe

  • Lid
Re: Evolution
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/15, 23:13:18 »
Ik wil niet moeilijk doen Vistaus, maar die handleiding lijkt mij een stap te ver voor Onze Ouwe ....

Maar het is wel effectief de enige goede methode; ik kan enkel zeggen dat ie perfect werkt. Maar als ik u was onze ouwe, zou ik er niet aan beginnen.


Als ik wat verder ben dan zal ik bovenstaande wel eens proberen nu zet ik hem gewoon aan de linker kant.
Bedankt voor jullie goede adviezen.

 :D :'(
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.

Offline Onze Ouwe

  • Lid
Re: Evolution
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/15, 23:14:53 »
Dit is zijn nickname Onze Ouwe en niet Hé Ouwe.

Is inderdaad mijn nick name maar ben niet een van de jongste meer.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.

Offline Tom

  • Lid
Re: Evolution
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/15, 23:17:32 »
Wij hebben de zelfde leeftijd. :D :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.