Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: is dit mogelijk virtual machine  (gelezen 1134 keer)

tuxido_devito

  • Gast
is dit mogelijk virtual machine
« Gepost op: 2007/10/23, 18:04:23 »
Ik werk in een dualboot configuratie win+lin. Beide zijn geinstalleerd op andere schrijven. Windows 80 gig. Ubuntu 160 gig, allebei sata maar niet in raid. Is het mogeljik vannuit Ubuntu Windows te booten in een virtual machine?

is dit mogelijk virtual machine
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/23, 18:10:09 »
zal het kort houden.
neen

tuxido_devito

  • Gast
is dit mogelijk virtual machine
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/23, 18:17:14 »
jammer...

Offline Rulus

  • Lid
is dit mogelijk virtual machine
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/23, 18:22:15 »
Via VMWare Workstation kan je een Windows installatie virtueel booten in Ubuntu, bedoel je dat?

RoyKa

  • Gast
is dit mogelijk virtual machine
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/23, 19:06:25 »
Je zou met de vmware converter (www.vmware.com) je windows machine kunnen converteren naar een vmware machine. Deze vervolgens gebruiken met VMware server onder Ubuntu.

Ik doe het zo op mijn werk omdat ik helaas ook nog wel eens XP nodig heb voor mijn gebruikers maar zelf liever met een Ubuntu desktop werk.

RoyKa.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
is dit mogelijk virtual machine
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/23, 19:06:33 »
Citaat van: Rulus
Via VMWare Workstation kan je een Windows installatie virtueel booten in Ubuntu, bedoel je dat?
Ik denk dat hij wilt bereiken dat hij zijn vaste windows installatie (de dualboot) kan booten in een VM.

Volgens mij is dit niet mogelijk. Vmware of een ander virtualisatie programma maakt zijn eigen bestanden aan om een VM te kunnen starten.
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Rulus

  • Lid
is dit mogelijk virtual machine
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/23, 19:26:50 »
Je kan in VMWare Workstation opgeven dat ie een fysieke harde schijf gebruikt. Zo kan je je fysieke Windows schijf virtueel opstarten in Ubuntu. Werkt prima.

tuxido_devito

  • Gast
is dit mogelijk virtual machine
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/23, 21:05:53 »
en hoe installeer ik workstation? Ik heb de rpm gedownload maar als ik het met alien installeer geeft hij een error als ik het start...

is dit mogelijk virtual machine
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/23, 21:16:48 »
Citaat van: tuxido_devito
en hoe installeer ik workstation? Ik heb de rpm gedownload maar als ik het met alien installeer geeft hij een error als ik het start...
gebruik toch gewoon de tarbal...


Citaat van: Rulus
Je kan in VMWare Workstation opgeven dat ie een fysieke harde schijf gebruikt. Zo kan je je fysieke Windows schijf virtueel opstarten in Ubuntu. Werkt prima.
dan moogt ge ens uitleggen hoe dat moet :)

heb net vmware workstation 6 geinstalleerd en vind dit niet...

Offline Rulus

  • Lid
is dit mogelijk virtual machine
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/23, 21:58:52 »
Ik heb geen Workstation meer geïnstalleerd sinds mijn upgrade naar Gutsy, maar in v5.5 was het toch een redelijk voor de hand liggende optie. Ik dacht in de wizard om een nieuw virtueel OS aan te maken.