Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird  (gelezen 2387 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Gepost op: 2017/05/11, 09:23:40 »
Ik moet een grote hoeveelheid foto's (ongeveer 90MB jpg ) naar iemand verzenden. Nu is dit geen standaard werk voor mij en heb gekeken hoe je dit kunt doen in Thunderbird. Heb wat gevonden in Thunderbird, een voor de verkenner Nautilus maar deze kan ik niet gebruiken omdat ik Xubuntu heb. Nu heb ik ook de Add-ons Auto Resize Image 0.14.4 gevonden. Wie kent deze toepassing en hoe werkt dit? Heeft iemand een andere oplossing? In de repro kan ik daarover niets vinden. Alle hulp is welkom.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/11, 09:32:56 »
Als dit een eenmalig verzending is, dan zou ik voor wetransfer.com gaan.

Offline MKe

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/11, 09:33:57 »
Ja, 90 MB versuren via een email is niet echt een goed idee.

Offline dickieb

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2017/05/11, 09:43:00 »
Via https://www.fromsmash.com is het ook mogelijk om grote bestanden te versturen. De site zegt zelf: no size limit.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/11, 09:54:19 »
Als dit een eenmalig verzending is, dan zou ik voor wetransfer.com gaan.
Kun je dit dan veilig gebruiken de gratis versie ????
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2017/05/11, 09:54:33 »
Hoi Henk,

Wetransfer is goed en gemakkelijk. Dat wordt tegenwoordig ook zakelijk gebruikt. Dat zegt dan wel wat qua betrouwbaarheid. Het maximum daar is 2 GB.

Als degene waar het heen moet er nog nooit mee heeft gewerkt gebruikt ik mijn eigen email als geadresseerde. Je krijgt eem mail met een link. Die stuur ik dan met mijn eigen mail naar de geadresseerde. Dat komt veel vertrouwder over.

2GB is al heel veel. Dat duurt wel even voor dat opgehaald is. 90 MB is daar niks bij. Als het om nog grotere bestanden gaat ( een dikke video of zo ) dan zijn er goede alternatieven, maar vergis je dan niet in hoe lang zoiets gaat duren. Dan is het sturen van een SD kaartje of USB stick met de goede ouwe post nog zo'n gekke optie niet.

Succes,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Tom

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2017/05/11, 10:09:41 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2017/05/11, 10:30:27 »
Als dit een eenmalig verzending is, dan zou ik voor wetransfer.com gaan.

Als je een google of hotmail emailadres hebt heb je meteen al webspace om bestanden over te zetten (uploaden en een deellink verkrijgen om te verzenden).
Gewoon met je al bestaande inloggegevens.
https://drive.google.com
https://onedrive.live.com

Een oude nog prima werkende manier om veel of grote bestanden over te zette is ook nog Skype. Dan ook peer2peer en gescrambled.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/11, 10:32:43 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline HWE64

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2017/05/11, 10:43:27 »
Hoi Henk,

Wetransfer is goed en gemakkelijk. Dat wordt tegenwoordig ook zakelijk gebruikt. Dat zegt dan wel wat qua betrouwbaarheid. Het maximum daar is 2 GB.

Als degene waar het heen moet er nog nooit mee heeft gewerkt gebruikt ik mijn eigen email als geadresseerde. Je krijgt eem mail met een link. Die stuur ik dan met mijn eigen mail naar de geadresseerde. Dat komt veel vertrouwder over.

2GB is al heel veel. Dat duurt wel even voor dat opgehaald is. 90 MB is daar niks bij. Als het om nog grotere bestanden gaat ( een dikke video of zo ) dan zijn er goede alternatieven, maar vergis je dan niet in hoe lang zoiets gaat duren. Dan is het sturen van een SD kaartje of USB stick met de goede ouwe post nog zo'n gekke optie niet.

Succes,

Just
Klopt Just maar ik wilde dit op de hele goedkope manier doen. Ik heb dit geprobeerd met 5 foto's naar mijn eigen 2e mailadres en dit gaat goed maar hoe kan ik deze allemaal selecteren in Xubuntu, in W10 weet ik dit wel maar in Xubuntu lukt het me niet.

https://digitale-foto.wetransfer.com/
Tom koppeling werkt goed  :). Thx.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline rico70

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #9 Gepost op: 2017/05/11, 11:00:54 »
Neem SpiderOak. Is een encrypted cloudservice (soort dropbox maar dan beter). Foto(s) uploaden naar je account, download link naar de ontvanger sturen, per mail of een messenger app.

Bij SpiderOak heb je 2GB gratis, soms zijn er akties zodat je wat extra kan verdienen.

Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #10 Gepost op: 2017/05/11, 11:24:55 »
Een willekeurige cloudservice.
Of via Thunderbird bijlagen:



- Bijlagen zoals normaal toevoegen
- TB vraagt of je echt bijlagen wilt verzenden, of alleen de link
- TB maakt links aan in je mail
- Verzenden



Super makkelijk!

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #11 Gepost op: 2017/05/11, 11:54:52 »
Een willekeurige cloudservice.
Of via Thunderbird bijlagen:



- Bijlagen zoals normaal toevoegen
- TB vraagt of je echt bijlagen wilt verzenden, of alleen de link
- TB maakt links aan in je mail
- Verzenden



Super makkelijk!

Hee bedankt, dit kende ik nog niet!

Offline HWE64

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #12 Gepost op: 2017/05/11, 16:32:31 »

https://digitale-foto.wetransfer.com/
Ik heb het gedaan met wetransfer in W10  :'( :evil: want daar kan ik alle foto's in een keer selecteren en dan naar wetransfer zetten. Dat lukt me helaas met Xubuntu niet :evil: De rest is een fluitje van een € cent.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #13 Gepost op: 2017/05/11, 20:03:16 »
Of een micro SD per post  :)

(uploadsnelheid ongeveer 1 dag)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #14 Gepost op: 2017/05/11, 22:48:17 »
Als degene waar het heen moet er nog nooit mee heeft gewerkt gebruikt ik mijn eigen email als geadresseerde. Je krijgt eem mail met een link. Die stuur ik dan met mijn eigen mail naar de geadresseerde. Dat komt veel vertrouwder over.

Just
Just , dit heb ik ook geprobeerd met een paar foto's. Werkt goed.

Of een micro SD per post  :)

(uploadsnelheid ongeveer 1 dag)
Ramana, dat duurt me te lang. MKe had me al gewaarschuwd. Het enigste waar ik nog mee zit met het selecteren in Linux. :(
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline MKe

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #15 Gepost op: 2017/05/12, 15:49:57 »

https://digitale-foto.wetransfer.com/
Ik heb het gedaan met wetransfer in W10  :'( :evil: want daar kan ik alle foto's in een keer selecteren en dan naar wetransfer zetten. Dat lukt me helaas met Xubuntu niet :evil: De rest is een fluitje van een € cent.
Henk
Hoezo lukt dat in Xubuntu niet? Multiple-select werkt toch gewoon met ctrl of met shift, of de toetsen-combinatie ctrl+a? Wat gaat er fout?

Ikzelf doe dit vanuit i3WM (lees "zeer spartaans ingerichte desktop systeem", geen nautilus) en zelfs daar werkt dit gewoon.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #16 Gepost op: 2017/05/12, 19:16:18 »
Hoezo lukt dat in Xubuntu niet? Multiple-select werkt toch gewoon met ctrl of met shift, of de toetsen-combinatie ctrl+a? Wat gaat er fout?

Ikzelf doe dit vanuit i3WM (lees "zeer spartaans ingerichte desktop systeem", geen nautilus) en zelfs daar werkt dit gewoon.
Zal wel aan mij liggen maar ik moet steeds harder timmeren op mijn Toshiba bediening tableau. Nu met draadloze muis gedaan en het werkt precies hetzelfde als desktop W10. Zou het beding tableau de geest geven?
Jammer genoeg dit niet in Xubuntu op desktop geprobeerd. Helaas gisteren toch weer W10 gepakt voor dit probleem omdat ik het dan niet zeker weet.
MKe, Thx
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Suns

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #17 Gepost op: 2017/05/14, 09:22:45 »
Als dit een eenmalig verzending is, dan zou ik voor wetransfer.com gaan.

Als je een google of hotmail emailadres hebt heb je meteen al webspace om bestanden over te zetten (uploaden en een deellink verkrijgen om te verzenden).
Gewoon met je al bestaande inloggegevens.
https://drive.google.com
https://onedrive.live.com

Een oude nog prima werkende manier om veel of grote bestanden over te zette is ook nog Skype. Dan ook peer2peer en gescrambled.

Dit wist ik nog niet of had me er nog niet in verdiept maar met Google drive werk gewoon grandioos gewoon via de link versturen en je kan er alles mee doen.
Dank voor deze tip.

Groeten Hans,
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #18 Gepost op: 2017/05/14, 12:19:19 »
Dit wist ik nog niet of had me er nog niet in verdiept maar met Google drive werk gewoon grandioos gewoon via de link versturen en je kan er alles mee doen.
Dank voor deze tip.

Groeten Hans,

Ja handig hè? En je hebt het meestal toch al.
Je kunt de deellinks ook gebruiken op fora en dergelijke.
En ook handig om data van je mobiel (ook google account) over te zetten naar je pc en vice versa.

Wel een kleine tip, die ook geldt voor de meeste andere hier gegeven opties.
Houdt er rekening mee dat je via cloud-verzending meelezers kunt hebben. 'Bedrijfsgeheimen' kun je beter via skype p2p verzenden.  ;)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline rico70

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #19 Gepost op: 2017/05/14, 12:47:04 »
Wel een kleine tip, die ook geldt voor de meeste andere hier gegeven opties.
Houdt er rekening mee dat je via cloud-verzending meelezers kunt hebben. 'Bedrijfsgeheimen' kun je beter via skype p2p verzenden.  ;)
Skype is al lang niet meer veilig, je kunt dan beter SpiderOak gebruiken. Nog beter is uiteraard in person overhandigen, maar dat gaat vaak niet ivm afstanden

Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #20 Gepost op: 2017/05/14, 14:03:42 »
Skype is al lang niet meer veilig, je kunt dan beter SpiderOak gebruiken. Nog beter is uiteraard in person overhandigen, maar dat gaat vaak niet ivm afstanden

Daar het je een punt denk ik. Is skype niet nog steeds gewoon p2p serverloos?

Signal Messenger zou ook een mooi alternatief zijn maar niemand wil dat en ook nog geen desktop versie beschikbaar.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline rico70

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #21 Gepost op: 2017/05/14, 14:09:00 »

Signal Messenger zou ook een mooi alternatief zijn maar niemand wil dat en ook nog geen desktop versie beschikbaar.
Ja en nee. Er is een chrome app voor Signal, die werkt ook in  Chromium, probleem is alleen dat zo goed als niemand Signal gebruikt. Bijna iedereen blijft op whatsucks en skype hangen :(

Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #22 Gepost op: 2017/05/14, 14:37:36 »
Ja en nee. Er is een chrome app voor Signal, die werkt ook in  Chromium

Ja fijn. Gaan ze iets veiligs weer koppelen onder de grote spion.  :|
Daar doe ik niet aan mee zolang het niet hoeft.

Trouwens ook een grappig detail. Google play bleef op een mobiel hier melden dat Signal niet werkte omdat play niet geupdate was. Maar signal werkte gewoon prima.  =D
Je zou bijna willen gaan vermoeden dat play de meeleespatch daardoor niet kon draaien.  :evil:

probleem is alleen dat zo goed als niemand Signal gebruikt. Bijna iedereen blijft op whatsucks en skype hangen :(

Ik huil en baal met je mee.  :'( :'( :'(
Ik zoek nog steeds een goeie G-vrije android oplossing.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #23 Gepost op: 2017/05/14, 16:07:13 »
Wat ook werkt is mappen delen via syncthing (syncthing.net). Maar dan moeten beide syncthing geïnstalleerd hebben, dus werkt niet zomaar...
Als je echter herhaaldelijk bestanden met iemand deelt, dan is het wellicht de moeite waard.
Syncthing werkt overigens ook heel mooi om automagisch foto's van je smartphone op je pc te krijgen zonder dat je daar cloud diensten voor nodig hebt.

Offline MKe

  • Lid
Re: Grote hoeveelheid foto's verzenden in Thunderbird
« Reactie #24 Gepost op: 2017/05/14, 16:10:14 »
Idd, syncthing. Peer to peer, start-end encryptie, cross platform en volledig open source. Het is ff wennen, maar werkt uitstekend als je vaak met dezelfde personen bestanden moet delen.