Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Chinese karakters in nederlands installatie  (gelezen 1822 keer)

Re: Chinese karakters in nederlands installatie
« Reactie #25 Gepost op: 2012/10/12, 09:30:59 »
Ik ben het er mee eens dat het niet aan de Ubuntu install kan liggen. Zeer waarschijnlijk klopt het wat ik op verschillende forums tegen ben gekomen nl. dat de Asus GT220 helemaal geen regeling heeft voor de fan. D.w.z. dat de fan altijd op volle snelheid draait. Het was me alleen eerder niet opgevallen dat die fan de oorzaak van de herrie was omdat ik nog niet met de kast open had gewerkt.

In de bios van het moederboard kan ik alleen de CPU fan regelen (max. of auto). De fan van de videokaart zal ik dan uit de bios van die kaart moeten regelen. Geen idee hoe ik daar in moet komen. Als er al iets te regelen valt.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/12, 09:58:04 door paultje1965 »

Re: Chinese karakters in nederlands installatie
« Reactie #26 Gepost op: 2012/10/12, 16:39:24 »
Zit de ventilator met een plugje aangesloten of is het een vaste verbinding? Met een stekkertje kan je nog overwegen om deze op het moederbord aan te sluiten, als daar een mogelijkheid voor is.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Chinese karakters in nederlands installatie
« Reactie #27 Gepost op: 2012/10/12, 18:27:16 »
Met een plugje aan de videokaart. Ik wil dit plugje eraf halen en de draadjes dan rechtstreeks aan de grote voedingsconnectors (molex) hangen. Ik kan daar 5V, 12V of 7V (12V-5V) afhalen. Op 7 V zal hij wel wat prettiger lopen. Het is alleen te hopen dat de videokaart niet checked of de fan erin zit of niet. Ik kom er vanzelf achter.......