Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updates  (gelezen 980 keer)

Updates
« Gepost op: 2008/05/31, 20:38:33 »
MOET je alle updates installeren,
zoals die van evolution, dat programma gebruik ik toch niet.
en zo niet, hoe kan ik ze dan verwijderen uit de lijst?
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Updates
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/01, 00:21:56 »
Het is wel verstandig om alle updates te installeren.
Onderdelen van bijv. Evolution worden ook hergebruikt in andere delen van Ubuntu, dus updaten is dan wel handig.

Je kan trouwens Evolution gedeeltelijk verwijderen als je wil, maar pas op dat je niet teveel onderdelen weghaalt, want daarmee haal je ook andere programma's van je computer af.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Updates
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/01, 00:23:35 »
Updates: altijd *meteen* alles binnenhalen. Veiligheid...

Offline Dave

  • Lid
Updates
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/01, 09:59:54 »
Ik doe dat wel want ben nu eenmaal een updatefreak maar dat een must is om van alle programma's de nieuwste versie te hebben ben ik het niet mee eens.
zoals hierboven met evolution. als je die mail en kalender en agenda enz niet gebruikt wat valt er dan te updaten als aan alleen de klok.

Zo ben ik in de windows tijd met winamp met versie 3 snel terug gegaan naar versie 2.8 en daar tot het laatst bij gebleven (en met xmms en later audacious bleef dat mooi bij hetzelfde)

Maar denk ook dat alle aangeboden bestanden laten vernieuwen sneller gaat dan eerst eens bekijken welke je niet of wel gebruikt. Van het merendeel van de updates weet ik overigens niet eens waar ze voor zijn haha

Offline Dave

  • Lid
Updates
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/01, 10:02:31 »
compiz trouwens geheel verwijderd en krijg er dan ook geen updates meer voor.

Evolution en Totem zijn eigenlijk slechte voorbeelden omdat die wat meer omvatten binnen het Gnome systeem dan een enkel progje.

Updates
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/07, 14:49:42 »
Ik vind trouwens dat we indrukwekkende hoeveelheden updates krijgen; 10-25 MB is geen uitzondering, en dat meerdere malen per week.
Hoe doen gebruikers met een inbelverbinding, in grote delen van de wereld toch de norm, dit?