Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: een map kwijt  (gelezen 245 keer)

perro30

  • Gast
een map kwijt
« Gepost op: 2015/06/09, 22:25:24 »
In Nautilus ben ik een map kwijt.
Tot voor kort stond daar als en onder Bladwijzer een groot bestand onder een speciale naam vanuit de externe HD.
Die was zeer makkelijk, maar die ben ik nu kwijt, nu moet ik eerst naar mijn HD gaan om dan weer naar die bewuste veel gebruikte map te gaan.

Hoe krijg ik die terug? Met heropstarten werkt het niet en ik kan mij niet herinneren dit te hebben verwijderd.
Ik kan wel een nieuwe Bladwijzer vanuit mijn externe HD toevoegen, maar dat blijft een kopie van de externe HD zelf, hoe ik de naam ook wijzig. Eigenschappen kan ik niet veranderen om dan bijv. daarin naar die map in media/externe HD/mapnaam te wijzigen.

Bij Ctrl+B krijg ik alleen Documenten/Muziek/Audio/Video/Downloads te zien, niks meer en Ctrl+D werkt totaal niet.

Hoe krijg ik die terug? Zie bijgaande file, daarin is geen extra Bladwijzer meer aanwezig waarin deze kan worden vermeld.
Hoe doe ik dat?

Vast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2015/06/09, 22:36:45 door perro30 »

perro30

  • Gast
Re: een map kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/10, 11:36:28 »
Citaat
Ik kan wel een nieuwe Bladwijzer vanuit mijn externe HD toevoegen, maar dat blijft een kopie van de externe HD zelf, hoe ik de naam ook wijzig

Dat is logisch, alleen op die externe HD kan je dan die map een andere naam geven en dan moet je de bladwijzer opnieuw maken.

Dat heb ik gedaan, maar dan blijft dit verwijzen naar media/ext. HD en dat kan ik niet daarin wijzigen. Dat is het probleem.
Daar kan ik geen Eigenschappen veranderen.
Dan wordt het alleen nu naar de ext. HD gaan en dan naar die map, een handelingetje meer voorheen. Dat gaat goed maar het is jammer.
Dit is in elk geval niet de oplossing van het kwijt zijn.

Bedankt voor je reactie, Femke98

perro30

  • Gast
Re: een map kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/10, 12:31:27 »
Haha, nee dat bedoel ik niet.

Als je de afbeelding ziet, zie je links Netwerk, enz. enz.
Daar stond voorheen ook onder Netwerk de term Bladwijzer met de veel gebruikte map op de ext. HD gekoppeld naar media/ext. HD/mapnaam en kon ik vanuit de linkerzijde direct naar die map op de ext. HD gaan zonder eerst de ext. HD separaat te openen.
Nu deze koppeling aan de linkerzijde weg is, moet ik dus weer gewoon aan de linkerzijde naar de ext. HD (My Passport) en dan daarop die bewuste veel gebruikte map openen.
Het is dus geen extra koppeling op de ext. HD zelf, het zat aan de linkerzijde.
Nu dus niet meer helaas.

perro30

  • Gast
Re: een map kwijt
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/10, 12:56:13 »
Helaas, die map slepen gaat niet, lukt totaal niet. Helaas niet meer als vroeger.
Overigens is de ext. HD nimmer afgekoppeld geweest, dat weet ik zeker. Ook bij heropstart blijft deze aangekoppeld staan. Hij is eenmaal, toen die nieuw was gekoppeld, hij is gezien, daarna is hij nooit meer uit de USB gegaan.
Wellicht met een ondoordachte daad heb ik zelf die bewuste Bladwijzer met daarin de mapnaam met de goede koppeling en link verwijderd, zou kunnen .
Slepen, ja, dat ligt er nu definitief uit, haha. Als dat eens waar was.
Heb onder die ext. HD links ook een nieuwe map gemaakt, werd een Bladwijzer en dan weer de naam van de ext. HD.
Die naam heb ik gewijzigd en wilde dan de inhoud van die bewuste map helemaal daarin overschrijven, kortom, hij wilde alles op de ext. HD pakken, niet alleen die bewuste map, zeer risicovol, dan ben ik veel kwijt.
Vandaar, kwijt is kwijt. Gewoon de ext. HD openen en die bewuste map. Dat lijkt me nu de enige overblijvende optie.
Bedankt in elk geval.

perro30

  • Gast
Re: een map kwijt
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/10, 14:00:21 »
Bedankt in elk geval.
Nee, zo'n ramp is het niet, een klik extra. We zien wel of er een andere mee komt. Zoniet, jammer dan. Dan blijft het die ene klik extra.
Groet, Perro30