Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik ben Fireftp kwijt  (gelezen 548 keer)

Ik ben Fireftp kwijt
« Gepost op: 2017/11/16, 19:24:47 »
Dag, iedereen,

Door de vernieuwing van Firefox ben ik de add-on van Fireftp kwijtgeraakt. Die gebruikte ik voor het beheer van mijn persoonlijke webruimte bij Proximus (België).
Kan iemand mij de weg wijzen naar een goede vervang-add-on voor Fireftp, of me eventueel een programmaatje aanduiden dat ik met hetzelfde gemak kan gebruiken?

Dank bij voorbaat,

Norbert

Offline rico70

  • Lid
Re: Ik ben Fireftp kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/16, 19:31:53 »

Re: Ik ben Fireftp kwijt
« Reactie #2 Gepost op: 2017/11/16, 20:24:02 »
Filezilla
https://filezilla-project.org/

Ja!! Ik heb het daarnet geïnstalleerd en het werkt prima.
Dank je wel, Rico.

Norbert

Re: Ik ben Fireftp kwijt
« Reactie #3 Gepost op: 2017/11/18, 17:42:21 »
Nou! Eigenlijk had ik FileZilla helemaal niet hoeven te downloaden!
Het lukte ook gewoon met de bestandsbeheerder van Ubuntu 16.04 LTS. Daarvoor moest ik gewoon even naar "Met de server verbinden" gaan. Dan krijg je "Verbinden met server" en daarbij moest ik gewoon invullen (bij "Serveradres): ftp://mijn-gebruikersnaam@users.skynet.be (ik ben bij Proximus, vroeger Belgacom en users.skynet.be is mijn webruimte-omgeving, daar) en daarna op "Verbinden" klikken.
Het schermpje dat toen opkwam vroeg me dan mijn paswoord bij Proximus en of dit paswoord dan wel of niet onthouden moest worden. Ik vinkte dan maar gewoon "onthouden" aan. Na een 5-tal seconden kwam dan de hele map van mijn webruimte bij Proximus tevoorschijn en ik kon daar net zo goed mee omgaan als met alle andere bestanden en mappen in mijn bestandsbeheer. Ik kon daarin dus net zo hard plakken en wissen als elders, alsof die webruimte een deel was van mijn eigen bestanden op mijn pc. Dan heb ik van de map op de webserver van Proximus gewoon een verwijzing gemaakt naar het linkse paneeltje in mijn bestandsbeheer en dan kon ik daar later gewoon op inloggen zonder paswoord. En dat was voor mij voldoende.
Tja, sorry, lieve mensen, ik ben géén "nerd" op dat gebied maar soms heb ik wel eens gewoon wat geluk!  8-) Als ik iets stoms gedaan heb zeggen jullie het me maar!

Norbert