Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade  (gelezen 1959 keer)

Offline DirkQ

  • Lid
Hoi ,

Ik heb iets heel irritants sinds de nieuwe upgrade naar Ubuntu Lucid Lynx..
Mij e-mail programma Evolution wordt steeds afgeloten na een periode van inactiviteit en dat is echt verschikkelijk vervelend want ik wil snel kunnen reageren op mail die binnen komt ..
Is daar een setting voor waar ik dat mee kan veranderen ?

Oja , ik ga niet naar een ander e-mail programma over , tenzij ik alle gegevens kan importeren uit evolution want daar staat informatie in die ik niet kan missen ..
Het toppunt van pech, zelfs al heb je het gedaan, NOG de schuld krijgen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/03, 12:35:22 »
Wordt die echt afgesloten of minimaliseert hij alleen maar?
Het kan ook nog zo zijn dat hij in het envelopje komt te staan, rechtsboven.

Als die echt afgesloten wordt zou het ook nog vanwege een foutmelding kunnen komen.
Start evolution daarom eens via de terminal (gewoon evolution intikken) en plaats de foutmeldingen hier.

Offline Mous

  • Lid
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/15, 22:43:15 »
Hallo. Ik heb zit een paar weekjes Ubuntu 10.04 geinstalleerd op mijn Acer Netbook. Ik heb het probleem ook dat Evolution spontaan afsluit. Maar bij mij is het niet slechts als er enig inactiviteit is. Het gebeurt zelfs als ik driftig bezig ben een mailtje te tikken. Het sluit echt geheel af en minimaliseert dus niet. Ik heb nog een laptop waar eveneens Ubuntu 10.04 op staat, heb het daar nog niet onderkend, maar dat komt omdat ik daar niet zo vaak achter heb gezeten. Inderdaad heel irritant dat Evolution steeds afsluit. Hopelijk zijn er hier lieden die er een oplossing voor hebben.

Groeten Mous.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/19, 16:00:48 »
Ik had het zelfde probleem zo'n 8 a 9 keer per dag ging evolution spontaan uit zonder fout melding (ook niet in de terminal.

Ik heb het opgelost door een nieuwe versie van evolution te pakken via deze deb https://launchpad.net/~jacob/+archive/evo230
Hij werkt nu ook een stuk sneller dus das weer mee genomen.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline vanadium

  • Lid
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/19, 16:13:29 »
Was dat een upgrade of een verse, nieuwe installatie? Ik vermoed een upgrade. Zelf heb ik na een verse installatie geen probleem met evolution.

Je kan natuurlijk het advies van welrob proberen en een niet officieel ondersteunde versie installeren. Dat is evenwel een beetje avontuurlijk. Evolution is één van de essentiele componenten van een Ubuntu installatie, en een niet officieel ondersteunde versie kan dus voor (andere) onverwachte problemen zorgen.

Wat ik je eerst zou aanraden is het volgende:

- Maak een backup van je evolution instellingen met de Evolution backup functie. Je krijgt nu een "evolution-backup.tar.gz" bestand, dat je best ook eens op een veilige plaats kopieert.
- Verwijder de configuratiefolder .evolution (zet in nautilus "verborgen bestanden tonen" aan).
- Start evolution opnieuw op, en ga bij de opstart wizard in op het aanbod je instellingen terug te plaatsen.


Helpt dit niets, dan zou ik eens naar een recovery prompt gaan, en evolution volledig verwijderen en herinstalleren via volgende commando's.

sudo apt-get purge evolution
sudo rm -rf /home/<jegebruikersnaam>/.evolution
sudo apt-get install ubuntu-desktop

Daarna moet je dan weer gewoon opstarten, en terug je gegevens invoeren zoals hierboven vermeld.

Lukt dit nog niet, dan is er iets met de configuratiebestanden, dat ook in het backup archief van evolution meegenomen wordt. Dan zou ik al eens de andere versie durven installeren.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/19, 16:27:31 »
Hoi vanadium,

Ik heb ook een nieuwe installatie gedaan en zelfs evolution al een keer opnieuw er op gezet maar dat mocht niet baten na een 45 min soms iets langer weg was hij weer.

Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline vanadium

  • Lid
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/19, 17:29:32 »
Start evolution eens vanaf de terminal. Dan verschijnen daar meldingen, inclusief eventueel foutmeldingen voor de crash. Misschien geeft die output een hint van waar het probleem zich situeert.

Verder ben je op een punt waar het de moeite loont een andere versie te proberen.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/19, 22:26:55 »
Zoals in mn bericht boven ook geen foutmelding in de terminal, het lijkt er op dat evolution gewoon gesloten wordt zodra de pc even aan het pieken is met cpu load.
De terminal laat dan in het geheel niets zien het is dus voor evolution of het gewoon netjes afgesloten wordt.

Ik draai de nieuwe evolution nu een week of 2 en geheel zonder problemen met ubuntu!
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline _eric_

  • Lid
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/11, 10:48:43 »
Gisteren heb ik 10.04 helemaal 'fris' geïnstalleerd. Eerst dacht ik dat ik een beetje kinds was en vergeten was evolution op te starten, maar ik heb hetzelfde probleem als bovenstaande posters.... Als ik opstart vanaf de terminal krijg ik het volgende in beeld:
** (evolution:2911): DEBUG: mailto URL command: evolution %s
** (evolution:2911): DEBUG: mailto URL program: evolution

Iemand suggesties?

Groet,
Eric

Offline _eric_

  • Lid
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/16, 09:43:18 »
Ik krijg het probleem niet opgelost. Hier heb ik nog geen oplossing gevonden, en ook op het internationale forum kan ik geen oplossing vinden.. ( http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1473440 )

Ik wil iedereen die hetzelfde probleem heeft vragen om dit te melden op het Ubuntu Launchpad.. ( https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/evolution/+bug/584183 )

En als iemand nog een idee heeft.....

Thx en groeten
Eric

Offline vanadium

  • Lid
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/16, 22:44:59 »
Zeer vervelend en moeilijk te traceren probleem. Dat het met het volume emails te maken heeft, weet ik niet. Ik heb meer dan 4 GB email archief onder evolution en (hout vasthouden) hier vooralsnog geen problemen.

Offline _eric_

  • Lid
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/07, 14:39:48 »
Even een update:

Ik heb niet heel secuur alle update's gevolgd die er de laatste tijd voorbij gekomen zijn, maar het probleem lijkt bij mij opgelost.  ^-^

Ik ben benieuwd hoe dat bij de anderen is?

Groeten
Eric

Offline atomos

  • Lid
Re: Evolution wordt telkens afgesloten na de nieuwe ubuntu upgrade
« Reactie #12 Gepost op: 2010/07/07, 21:12:47 »
Even een update:

Ik heb niet heel secuur alle update's gevolgd die er de laatste tijd voorbij gekomen zijn, maar het probleem lijkt bij mij opgelost.  ^-^

Ik ben benieuwd hoe dat bij de anderen is?

Groeten
Eric

Hier lijkt het ook niet meer op te treden, duimen draaien maar....
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux