Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] MFP werkt opeens niet (meer)...  (gelezen 1323 keer)

Offline PM

  • Lid
    • Spoorweghistorie.nl
[Opgelost] MFP werkt opeens niet (meer)...
« Gepost op: 2011/02/14, 17:29:37 »
Had ik net zo groots hier op het forum m'n vorige topic op [Opgelost] gezet, blijkt vandaag ineens een communicatieprobleem waar ik even niet uit kom.

Printopdrachten zowel als scanopdrachten naar de Epson SX515W komen niet (meer) aan. "Image Scan! for Linux" geeft de volgende melding:

Commando naar scanner sturen is mislukt. Controleer de status van de scanner.
(Scanner staat uiteraard wel AAN)

Printopdrachten worden niet uitgevoerd omdat de volgende melding wordt weergegeven:

Processing - "Herstelbare fout: netwerkhost &aops;192.168.2.5&aops; is bezig; nieuwe poging over 30 seconden..."
(Printer staat uiteraard wel AAN)


'k Heb de debugger er ook nog op los gelaten; het hieruit volgende rapport kan ik hier helaas niet laten zien omdat het de maximum toegestane lengte van 20000 karakters overschrijdt.

 ??? Ik keek volkomen over het feit heen welk IP-adres werd gebruikt. Ik heb nu de printer een vast IP-adres toegekend zodat scanner en printer niet steeds wisselen van IP-adres wanneer je de pc en/of de MFP opnieuw opstart. Dit i.v.m. de vaste vermelding (net 192.168.2.8 1865) in het bestand "epkowa.conf" t.b.v. de scanfunctie. Het bleek dat de MFP vandaag IP-adres 192.168.2.8 had toegewezen gekregen terwijl het de vorige keer 192.168.2.5 was. :D

Kijk vooral ook even naar deze oplossing! :D
« Laatst bewerkt op: 2012/04/15, 23:23:08 door PM »
Dual boot UBUNTU 12.04 LTS / Windows XP Pro op ACER Aspire 1690.