Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twee Ubuntu PC met elkaar verbinden?  (gelezen 1890 keer)

Twee Ubuntu PC met elkaar verbinden?
« Gepost op: 2008/05/22, 02:06:48 »
Hallo, ik heb een HP laptop en een HP MultimediaPc, die zou ik door middel van een net werk met elkaar willen laten verbinden zodat ik van de ene naar de andere pc bestanden kan gebruiken en bewerken en visa versa.
Ik wil dus geen server maar gewoon een verbinding onderling. Met mijn XP machine was het geen enkel probleem, maar hoe doe ik dat nu met Ubuntu 8. staan op beide machines.

Ik heb al veel gegoogled, maar ik kom er niet echt uit. Het moet toch een makkie zijn, denk ik. Voor mijn windows pc heb ik helemaal niet hoeven te doen die zag ik meteen staan onder locaties/netwerk.
Nou wil ik dat ook graag met die Ubuntu PC's. Kan iemand mij helpen aub. Dank u.
Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline 3rwin

  • Lid
Twee Ubuntu PC met elkaar verbinden?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/22, 02:20:25 »
Rechtermuisknop de betreffende map en kiezen voor "Sharing Options" en daar de gewenste instellingen doorvoeren.
Dan kunt u de gedeelde map vanaf de andere Ubuntu PC via Locaties>Netwerk>Computernaam>Mapnaam bereiken.

Twee Ubuntu PC met elkaar verbinden?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/22, 09:53:43 »
Bedankt voor het antwoord, ik ga dat meteen even instellen.

Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Dave

  • Lid
Twee Ubuntu PC met elkaar verbinden?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/22, 11:09:54 »
je hebt toch wel wat moeten doen voor die windows pc je linux bak zag.
Hetzelfde op de andere Ubuntu pc uitvoeren dan.

makkelijkste is een map kiezen of maken en met rechtsklik de optie gedeelde map doen en de rest wordt dan vanzelf aangeboden.
nog even een wachtwoord instellen en meer niet.