Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .  (gelezen 21437 keer)

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #75 Gepost op: 2013/03/03, 09:30:52 »

Ik bedoel dat er geen exclusieve hardware voor Ubuntu Phone gaat worden ontwikkeld, ze gaan gebruik maken van bestaande modellen toch?

Leuk om te zien dat het lijstje voor bestaande hardware snel groeit. https://wiki.ubuntu.com/Touch/Devices zelfs mijn drie jaar oude Desire heeft al een sort off working.  Ben heel benieuwd wanneer de eerste whatsappende en smsende image verschijnt. Bellen kan al.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #76 Gepost op: 2013/03/03, 09:55:41 »
Momenteel werkt alles weer. Hopelijk houdt mijn hardware het dus nog een jaartje uit. Is er een reden om sceptisch te zijn dat het langer dan een jaar zal duren eer de Ubuntu phone er is?

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #77 Gepost op: 2013/03/03, 11:23:54 »

Ik bedoel dat er geen exclusieve hardware voor Ubuntu Phone gaat worden ontwikkeld, ze gaan gebruik maken van bestaande modellen toch?

Leuk om te zien dat het lijstje voor bestaande hardware snel groeit. https://wiki.ubuntu.com/Touch/Devices zelfs mijn drie jaar oude Desire heeft al een sort off working.  Ben heel benieuwd wanneer de eerste whatsappende en smsende image verschijnt. Bellen kan al.

Ja, op oude telefoons gaat het ineens rap met die images...

En WhatsApp komt voorlopig niet tenzij iemand uit de homebrew-community een client schrijft.

@Pattatezak: Voor nu lijkt het allemaal volgens schema te gaan dus ik zou daar niet sceptisch om zijn... bovendien zeiden ze "eerste kwartaal van 2014" dus ze hebben wat speling omdat dat iedere maand van dat kwartaal kan zijn ;)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #78 Gepost op: 2013/03/03, 14:50:04 »
Er is zelfs iemand bezig met de Amazon Kindle Fires, wat volgens mij apparaten zijn die zonder enige winst worden verkocht omdat Amazon er vanuit gaat dat de winst wel wordt geboekt via de Amazon stores die natuurlijk ingebakken zitten in die Kindles. Zo'n Kindle kan dus wel eens een koopje zijn als je er Ubuntu op kan draaien. :)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #79 Gepost op: 2013/03/03, 14:51:58 »
Er wordt blijkbaar gewerkt aan een Whatsapp client: https://github.com/mgehre/whosthere

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #80 Gepost op: 2013/03/03, 15:12:02 »
Er wordt blijkbaar gewerkt aan een Whatsapp client: https://github.com/mgehre/whosthere

Ah mooi, homebrew is er al mee aan de slag gegaan :) Nu maar hopen dat WhatsApp niet moeilijk gaat doen zoals ze deden bij die ene reverse engineered library... Maar het is mooi om te zien dat er al iets aankomt.

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #81 Gepost op: 2013/03/03, 21:54:56 »
Alvast van harte dank voor de geleverde informatie!!  ;)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #82 Gepost op: 2013/03/05, 13:28:33 »
En de eerste Ubuntu-tablet is al te pre-orderen!
http://www.webupd8.org/2013/03/intermatrix-u7-first-ubuntu-touch.html

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #83 Gepost op: 2013/03/06, 12:22:12 »
Hoewel de update iets anders aangeeft:

"Update: I've contacted Intermatrix, requesting some extra info about the tablet and Peter Dey from intermatrix.com.au has replied, confirming that Intermatrix U7 and U10 Ubuntu tablets are not affiliated or associated with Canonical:

You're correct, this is not a Canonical device; nor are we affiliated or associated with Canonical. We're an independent company developing a tablet which will ship with Canonical's software (which is GPL licensed).

 We've got the device currently under development, most of the work at the moment is getting the peripherals working under Ubuntu Touch. Obviously, we're highly dependent on when Canonical releases the final version of Ubuntu Touch, plus some time for us to test it before we start shipping.

 Peter has also said a video should be available on YouTube shortly, which he hopes will prove this is legit."

Bovendien hoeft ie niet met Canonical samen te werken, het is open source dusja...
Dus we zien het wel ;)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #84 Gepost op: 2013/03/07, 14:40:31 »
Zo, Ubuntu Touch draait nu ook op mijn tablet in dual-boot met webOS :D Bedankt XDA!

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #85 Gepost op: 2013/03/07, 15:08:14 »
En, werkt de interface van Ubuntu Touch lekker?

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #86 Gepost op: 2013/03/07, 20:15:49 »
En, werkt de interface van Ubuntu Touch lekker?

Redelijk maar het is nog wat buggy, zoals verwacht. Met name het onscreen toetsenbord is veel te groot voor het scherm dus niet alle letters zijn beschikbaar om te typen. Maar de launcher werkt heerlijk, de gestures werken heel natuurlijk en de apps die wel werken werken ook echt fijn (op de browser na) :) Aangezien het dual-boot is hou ik hem er lekker op en wacht de volgende build af :D

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #87 Gepost op: 2013/03/07, 20:50:58 »
Klinkt goed voor een test versie. :)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #88 Gepost op: 2013/03/07, 21:00:17 »
@Vistaus, filmpje ?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #89 Gepost op: 2013/03/07, 22:27:44 »
@Vistaus, filmpje ?

Zoiets was ik inderdaad al van plan. Ga het morgen maken :)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #90 Gepost op: 2013/03/27, 21:17:32 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #91 Gepost op: 2013/03/28, 00:11:49 »
En Mark heeft weer een grote award te pakken: http://www.iloveubuntu.net/mark-shuttleworth-awarded-forbes-disruptor-computing-2013
Mooi! En welverdiend, dus ik gun 't 'm van harte.  :)

Re: Een grote aftelklok op de Ubuntu-website .
« Reactie #92 Gepost op: 2013/03/28, 00:20:02 »
Inderdaad heel erg terecht. :) Het is geen geringe prestatie om je in de desktopcomputer markt te manouvreren als Microsoft en Apple je grootste concurrenten zijn, om het maar eens in een enorme understatement te verpakken. :D