Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox en Konqueror openen kleiner dan volledig scherm.  (gelezen 656 keer)

Offline force317

  • Lid
Firefox en Konqueror openen kleiner dan volledig scherm.
« Gepost op: 2008/07/28, 22:05:17 »
Firefox en Konqueror openen nooit op volledige schermgrootte, aan de rechterkant blijft een flinke strook ongebruikt. Mijn  scherm is een 19inch tft scherm. Waar kan ik in de instellingen ervoor zorgen dat ze steeds over de volledige schermomvang openen ? Mijn pc draait Kubuntu 8.04.1 met toevoeging van KDE4.0.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Firefox en Konqueror openen kleiner dan volledig scherm.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/04, 07:18:54 »
En als je de browser éénmaal open hebt, en je klikt op maximaliseren, beslaan ze dan het volledige scherm ?
Als je daarna sluit, zou de browser de volgende keer terug moeten openen in maximaal beeld...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline force317

  • Lid
Firefox en Konqueror openen kleiner dan volledig scherm.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/05, 07:47:59 »
Neen, je moet elke keer na het openen de browser opnieuw maximaliseren.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Firefox en Konqueror openen kleiner dan volledig scherm.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/05, 08:57:03 »
Er zijn een aantal mogelijkheden:

Maximaliseer je venster. Sluit af met Bestand-->Sluiten ipv met klikken op het kruisje. Na een keer of twee, drie zo afsluiten, heeft hij het (soms) onthouden.

Vergelijkbaar.  Houd de CTL-knop ingedrukt terwijl je op het kruisje klikt.  Ook weer: na een paar keren heeft ie het hopelijk onthouden.

Derde: er is een conflict met één of ander thema of uitbreiding.  Van thema veranderen of je add-ons één voor één uitschakelen...  Lang werk, hoor

Vierde: meer serieus: "dump your profile". Lees eerst eens deze link http://support.mozilla.com/nl/kb/Profiles Moet 'm ook nog lezen, maar volgens enkele andere fora zit daar wel de oplossing in. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...