Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Network connection in Kunbuntu  (gelezen 934 keer)

Network connection in Kunbuntu
« Gepost op: 2009/06/03, 20:38:49 »
Gisteren heb ik Kubuntu geïnstalleerd (naast Windows) op mijn Dell Inspiron 1501 met de bedoeling om te kijken of Linux een alternatief is voor Windows. Als Linux werkt kan ik Windows verwijderen.
Helaas loop ik al direct tegen het eerste probleem aan: ik kan geen draadloos netwerkverbinding aanmaken omdat de driver niet ondersteund wordt. Daar zijn wel oplossingen voor beschikbaar lees ik op diverse fora, maar daar heb je een "wired connection" voor nodig.
Dus heb ik een kabel in mijn router en in mijn laptop gestopt voor een verbinding met draad. Wat schetst mijn verbazing, De connectie bij Ethernet geeft nog steeds "Disconnected". Kan iemand mijj uitleggen hoe ik een "Wired connection" aanmaak in Kubuntu? Ik heb een poging gewaagd bij "Manage network connection".
Daar begint het probleem: wat moet ik invullen bij "Mac address"?
Kan iemand mij helpen? Een draad verbinding moet toch gewoon direct werken?

Re: Network connection in Kunbuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/03, 20:41:00 »
Hallo hans, welkom op ons forum :)

Wat voor draadloze kaart zit er precies in je computer? Heb je al gekeken onder programmastarter (links onderin) -> zoekterm: hardwarestuurprogramma's / hardware drivers?

Re: Network connection in Kunbuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/03, 20:56:53 »
Bedankt voor je reactie.
De draadloze kaart is een Broadcom BCM4311 802.11b/g WLAN (opgevraagd met lspci)
bij hardware drivers kan geen driver gevonden worden voor de Broadcom STA wireless driver. Om dit op te lossen heb ik echter een internetconnectie nodig. Vandaar dat ik een verbinding met draad probeer te maken. Maar zelfs dat lukt niet. Mijn vraag is dus hoe ik een draadverbinding kan maken (zie de tekst in mijn starttopic).

Re: Network connection in Kunbuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/03, 21:00:26 »
Als je de kabel erin stopt, gebeurt er niks? Je kunt nog steeds niet internetten?

Doe eens: programmastarter -> zoekterm: logviewer. Start KSystemLog en kijk wat de laatste regels in dit log vermelden. Staat er wat bij over je bedrade verbinding (aangeduid met eth-nummer)?

Re: Network connection in Kunbuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/03, 21:08:39 »
Hier de laatste 4 regels:
NetworkManager <info> (eth0): carrier now ON (device state 2)
NetworkManager <info> (eth0): device state change: 2 -> 3
kernel [2823.989201] b44: eth0: Link is up at 100 Mbps, full duplex
kernel [2823.989205] b44: eth0: Flow control is off for TX and off for RX