Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plone 3 verplaatsen van Windows Kubuntu 8.04  (gelezen 515 keer)

Offline force317

  • Lid
Plone 3 verplaatsen van Windows Kubuntu 8.04
« Gepost op: 2008/05/11, 09:22:37 »
Ondanks de uitleg in deze link hieronder op de Plone site

http://plone.org/documentation/how-to/move-site

lukt het me toch niet om mijn gegevens over te zetten van een Windows installatie naar een Kubuntu plonecms aangemaakt op Zope 2.10 in Kubuntu. Het probleem is dat de content bij de import blijkbaar in de root folder van Zope terecht komt (ik zie daar de foldernamen verschijnen van de diversie Plone mappen)  op de Kubuntu Zope en niet in de plone cms installatie die op de Zope 2.10 werd aangemaakt.

Hoe zorg je dat de gegevens op de korrekte lokatie - in plonecms - op de Zope geinstalleerd wordt ?

Het is trouwens mogelijk om onder verschillende namen meer dan één plone cms op de zope onder kubuntu aan te maken, hetgeen niet kan op Windows. Je geeft elke plone een andere naam en kan dus gerust verschillende plone cms omgevingen naast elkaar draaien.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

  • Lid
Plone 3 verplaatsen van Windows Kubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 09:28:53 »
CMS systemen.

Ben nu al een 8 tal maanden aktief bezig met Plone CMS op Windows 2000 server (op het werk) en op Windows XP Home localhost (thuis). Ik vindt dit totnutoe de beste CMS die ik tegenkwam, alhoewel ik de indruk krijg dat andere CMS systemen meer support krijgen en op langere termijn grotere overlevingskansen hebben...

Drie pakketten die ik - persoonlijk -  ernstige rivalen vindt voor Plone zijn Tikiwiki (bundeling van wiki functionaliteit en cms), egroupware en drupal. Ik weet het, er zijn er zoveel dat je door het bos de bomen niet meer ziet.

Iemand ervaring met deze pakketten ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.