Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] met Ssmtp]Hoe HTML mail versturen via Mailx  (gelezen 687 keer)

[Opgelost] met Ssmtp]Hoe HTML mail versturen via Mailx
« Gepost op: 2011/09/08, 22:46:03 »
Hallo,


Simpele vraag, hoe verstuur ik in godsnaam een HTML mail via mailx? Ik zit hier al uren te zoeken, en wordt echt wel een beetje wanhopig, ik hoop dat iemand me kan helpen

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2011/09/09, 11:59:15 door Carharttguy »


Re: Hoe HTML mail versturen via Mailx
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/08, 23:12:04 »
Ja ik weet het, heb echt al 7 verschillende methodes gebruikt, maar degene die jij aanbrengt, werkt ook niet.

De man van die tutorial gebruikt "mailx -t", als ik goed kijk in de mailx man pages, bestaat die  -t parameter niet eens...
Je ziet ook veel tutorials de -a parameter gebruiken, maar die vind ik ook nergens terug in de mailx man pages. Ik snap er echt niets van, alsof iedereen een superieure versie aan de mijne heeft ofzo.

I'm desperate.

Edit: Usage van mail:

Citaat
mathias@mathias-Satellite-L670:~$ mail -a
mail: option requires an argument -- a
Usage: mail -eiIUdEFntBDNHRV~ -T FILE -u USER -h hops -r address -s SUBJECT -a FILE -q FILE -f FILE -A ACCOUNT -b USERS -c USERS -S OPTION users

Alleen -A werkt, maar dan moet je een user account meegeven, dus dient niet om extra headers mee te sturen..
« Laatst bewerkt op: 2011/09/08, 23:18:00 door Carharttguy »

Re: Hoe HTML mail versturen via Mailx
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/09, 11:42:46 »
Ik heb het niet werkende gekregen met Mailx, ik ben dan maar Ssmtp gaan gebruiken.

Voor de mensen die het interesseert:

Maak een file aan met de headers + inhoud van je bericht.

Citaat
To: emailadres@mail.com
From: emailadres@mail.com
Subject: Test
Mime-Version: 1.0
Content-type: text/html; charset=”utf-8″

<b>Dag iedereen</b><p>

Ik heb hier een random link voor jou: <a href="http://nyanit.com/forum.ubuntu-nl.org">Klik mij!</a><p>

<i>Full html supported!<i>

En dan verzenden met commandline:

ssmtp bestemming@mail.com < Het_pad_naam_het_bestand.Extensie

Vraag mij niet waarom je het bestemmingsadres in je commandline én in je headers moet zetten. Maar het moet 2 keer hetzelfde adres zijn! Anders komt er een leeg bericht toe!