Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan geen wachtwoord invullen  (gelezen 840 keer)

Offline cygio

  • Lid
kan geen wachtwoord invullen
« Gepost op: 2012/07/23, 16:03:11 »
Beste,

Ik heb onlangs (voor het eerst) ubuntu server gesinstalleerd. De installatie opzich ging prima. Maar na de restart kom je in het (terminal)inlog schrm. Hier kan ik wel de gebruikers naam invullen dan enter en dan komt er password : te staan. Hier kan ik niks invullen, lijkt nergens op te reageren. behalve enter wordt geaccepteerd maar hierdoor probeert het systeem te valideren, maar er is niks ingevuld dus kom er niet in.

Ik heb ook al op google gezocht maar niks bruikbaars kunnen vinden, misschien dat hier iemand een idee heeft.

Alvast bedankt,
Kurt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: kan geen wachtwoord invullen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/23, 16:47:11 »
Je wachtwoord blijft geheel onzichtbaar, je ziet zelfs geen sterretjes, dat hoort zo. Het wordt echter wel degelijk geregistreerd. :)

Dus: gewoon je wachtwoord intikken en op Enter drukken.

Het is in feite een extra veiligheidsmaatregel, waarschijnlijk uit de begintijd van Unix: iemand die over je schouder meekijkt, kan niet zien uit hoeveel tekens je wachtwoord bestaat.

In de grafische omgeving zie je trouwens wel bolletjes verschijnen als je je wachtwoord intikt.
« Laatst bewerkt op: 2012/07/23, 16:50:09 door Pjotr »

Offline cygio

  • Lid
Re: kan geen wachtwoord invullen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/23, 18:22:04 »
Je wachtwoord blijft geheel onzichtbaar, je ziet zelfs geen sterretjes, dat hoort zo. Het wordt echter wel degelijk geregistreerd. :)

Dus: gewoon je wachtwoord intikken en op Enter drukken.

Het is in feite een extra veiligheidsmaatregel, waarschijnlijk uit de begintijd van Unix: iemand die over je schouder meekijkt, kan niet zien uit hoeveel tekens je wachtwoord bestaat.

In de grafische omgeving zie je trouwens wel bolletjes verschijnen als je je wachtwoord intikt.

Hey bedankt voor het snelle antwoord. Het is gelukt.