Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Werkgroep Rechtspersoon] Stopzetten/opschorten werkzaamheden  (gelezen 34372 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Stopzetten/opschorten werkzaamheden
« Reactie #100 Gepost op: 2010/01/18, 22:58:57 »
Als je een organisatie hebt, vereniging of stichting, dan is het zeker aan te raden een WA verzekering af te sluiten.
Aan de hand van de vragenlijst van de verzekeringsmij ontstaat dan vanzelf een beeld van hetgeen wel of niet verzekerd is. Offerte en de kleine lettertjes bieden duidelijkheid. Eerst een organisatie hebben, anders wordt geen offerte gemaakt. Geen enkele verzekering biedt soelaas als er een paar woestelingen beginnen te knokken, denk ik. Als daardoor schade aan eigendommen van derden ontstaat kun je de vechtersbaasjes gewoon aanspreken toch?

Ik ga toch nog even verder.
Stel nu dat de vrijwilliger die kop koffie omgooit, als de eigenaar erbij is, zal de WA verzekering ws betalen. Stel nu dat de bezoeker er even bij wegloopt om het toilet te bezoeken, of ook koffie haalt, zo'n installatie duurt toch wel een half uurtje, dan heeft de vrijwilliger  op dat moment feitelijk de laptop "onder zich" en zal de WA verzekering (formeel gesproken, hè) niet betalen. Raar, maar ik beschreef de situatie al eerder. Je moet rekenen, een verzekeraar neemt alles te baat om maar geen geld te hoeven uitkeren.
Het is me echt zo uitgelegd door iemand die terzake kundig is.

Vr.groet, peter


« Laatst bewerkt op: 2010/01/18, 23:10:05 door Petervdw »

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Stopzetten/opschorten werkzaamheden
« Reactie #101 Gepost op: 2010/01/18, 23:41:18 »
ok.. op deze manier wordt de zaak ook een stuk duidelijker.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline Petervdw

  • Lid
Re: [Werkgroep Rechtspersoon] Stopzetten/opschorten werkzaamheden
« Reactie #102 Gepost op: 2010/01/19, 00:15:25 »
Tja, heel veel mensen denken bij "verzekeringen" aan een soort all risk. Maar WA verzekeringen dekken alleen het risico van aangesproken worden voor schades, die door verzekerde ongewild veroorzaakt worden. Opzet en grove schuld zijn direct al uitgesloten.

Misschien dat het in mijn voorbeelden wel erg scherp wordt voorgesteld, maar overdreven maakt duidelijk, denk ik maar. Daarom ben ik blij dat mensen concrete voorbeelden te berbe brengen, die kan ik navragen.

Nogmaals, het getouwtrek neemt ongekende vormen aan als de ongelukken ernstige vormen (en daarmee grotere bedragen) aannemen. Een verzekeraar wil in principe alleen premies innen en niets uitkeren. Het is echt geen liefdadigheids-instelling. Zo van: Ach, een kop koffie omgestoten, sneu zeg, we maken geld over voor een nieuwe.
Nee hoor, het gaat meer van: hoe oud was de laptop. Drie jaar zegt U. Dan is de restwaarde 50 euro. Eigen risico is 100 euro. dus we betalen nop.

Dat is de normale gang van zaken. Ik geef het maar even als voorbeeld.

Vr.groet, peter