Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem NVIDIA GeForce 7650 GS  (gelezen 3533 keer)

Boomaapje

  • Gast
Probleem NVIDIA GeForce 7650 GS
« Gepost op: 2009/04/28, 18:13:27 »
Hoi,

Ik heb sinds vandaag Ubuntu 9.04 geïnstalleerd op mijn PC via Wubi. Dus mijn PC heeft nu dus een dual boot met Vista en Ubuntu. In Ubuntu macheert alles zoals het hoort, alleen was mijn schermresolutie maar 800x600. Veel te klein dus voor deftig te werken. Aangezien ik standaard niet hoger kon gaan, heb ik via Ubunu de driver laten zoeken voor mijn videokaart (GeForce 7650 GS) en die heeft'em gevonden.
Allemaal geïnstalleerd, goed en wel, maar na het opstarten van de PC is mijn resolutie automatisch veranderd naar 1600x1400... Dan komt er een error dat mijn scherm dit niet ondersteund, dus mijn beeld blijft volledig zwart en ik kan niets doen.
Het inlogscherm van Ubuntu is het laatste beeld dat ik kan zien.

Iemand enig idee?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Probleem NVIDIA GeForce 7650 GS
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/28, 18:23:47 »
probeer eens op te starten in de recovery mode.

Boomaapje

  • Gast
Re: Probleem NVIDIA GeForce 7650 GS
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/28, 18:36:03 »
heb ik gedaan, in recovery menu heb ik "try to autorepair graphical settings" genomen en nu staat ubuntu terug in 800x600, dus ik kan er weer op...
voor de rest geen idee waarom die het automatisch op 1600x1400 zet na het installeren van de driver?

Re: Probleem NVIDIA GeForce 7650 GS
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 18:37:32 »
Als het nu terug werkbaar is. Druk dan eens alt+f2 en typ gksudo nvidia-settings . Hiermee kunt ge uw schermresolutie aanpassen.

Boomaapje

  • Gast
Re: Probleem NVIDIA GeForce 7650 GS
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/28, 18:45:35 »
Als het nu terug werkbaar is. Druk dan eens alt+f2 en typ gksudo nvidia-settings . Hiermee kunt ge uw schermresolutie aanpassen.
ALT+F2 is gewoon terminal? Want men F2 knoppen doen het nooit, ook niet in Vista.

Wnr ik het typ in de terminal komt er een "NVIDIA X Server Settings"-kadertje op met de volgende error: "You do not appear to be using the NVIDIA X Driver. Please edit your X configuration file (just run nvidia-xconfig as root), and restart the X server.

Als ik nvidiax-config doe in terminal, komt er dit op:
yorn@ubuntu:~$ nvidia-xconfig

Using X configuration file: "/etc/X11/xorg.conf".

VALIDATION ERROR: Data incomplete in file /etc/X11/xorg.conf.
                  Device section "Configured Video Device" must have a Driver
                  line.


ERROR: Unable to write to directory '/etc/X11'.

Maar als ik die driver dan installeer, moet ik opnieuw opstarten en zit ik weer in 1600x1400, waardoor ik niet verder kan en terug in recovery mode het moet laten herstellen.

Re: Probleem NVIDIA GeForce 7650 GS
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/28, 19:36:03 »
Heb hier hetzelfde probleem op de computer van mijn schoonzoon.
NVIDIA drivers werken niet. Zie ze wel in restricted drivers, doch installeren niet.
Heb zo een beetje zitten klunsen, doch breng er niets van terecht. Lees het wel als er een oplossing is.
Computer staat klaar. Heb moeten wisselen : Op de computer die ik kreeg moet Ubuntu en deze van het atelier draait Kubuntu, doch de NVIDIA op Ubuntu is andere koek.
Groetjes,
Freddy
   
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Boomaapje

  • Gast
Re: Probleem NVIDIA GeForce 7650 GS
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/28, 21:56:28 »
Mss nog iets, wnr ik bij scherminstellingen ga kijken, wordt er altijd gezegd dat ik een onbekende monitor had. Dus ben ik maar eens gaan zoeken achter drivers voor mijn scherm (Prowies 780).
Nu heb ik dit gevonden maar dat lijkt ook niet te macheren.
Kan het zijn dat het daaraan ligt? Of echt aan de NVIDIA drivers?

Re: Probleem NVIDIA GeForce 7650 GS
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/29, 08:00:11 »
Mss nog iets, wnr ik bij scherminstellingen ga kijken, wordt er altijd gezegd dat ik een onbekende monitor had. Dus ben ik maar eens gaan zoeken achter drivers voor mijn scherm (Prowies 780).
Nu heb ik dit gevonden maar dat lijkt ook niet te macheren.
Kan het zijn dat het daaraan ligt? Of echt aan de NVIDIA drivers?
Ligt aan de NVIDIA drivers. Heb gisteren even geprobeerd met een andere distro " Mandriva " en de NVIDIA werkt naar behoren. Weet niet als ik het hier mocht vernoemen, is immers een Ubuntu Forum. Doch dit is mijn ervaring. En mijn schermresolutie is perfect.
Raar maar waar, bij Ubuntu staan de NVIDIA drivers in restricted drivers, doch blijken niet te werken.
Mocht er iemand zijn die deze werkend kreeg, laat maar weten, dan kan ik verder installeren.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux