Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?  (gelezen 828 keer)

pascallj

  • Gast
Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?
« Gepost op: 2008/09/01, 09:29:39 »
Hallo Iedereen. Ik ben hier nieuw. Ik ben nieuw in ubuntu. Vanzelfsprekend dat ik wat vraagjes heb.

Ik heb gisteren via "wubi visalisatie" Ubuntu geïnstalleerd. Alles ging goed en zo. Alleen wordt iedere ong. 5 seconden de pijl naar beneden toets vanzelf ingedrukt. Het ligt niet aan mijn toetsenbord want in Vista heb ik dit probleem niet. Kan dit komen omdat ik de software van mijn (draadloze) toetsenbord niet heb geïnstalleerd? Hij herkende hem namenlijk meteen na de installatie.

En dan nog een vraag. Iedere keer verandert de tijd in Ubuntu vanzelf. Automatisch synchroniseren werkte niet. En met de hand verandert hij steeds. O.a. door dat pijltje naar beneden. Maar als ik hem dan uiteindelijk goed heb gekregen verandert hij weer na een reboot.

Ik had nog iets maar dat ben ik weer even kwijt.


Kan iemand me met de bovenstaande problemen helpen?

Alvast bedankt!

p.s. Ik gebruik de nieuwste Ubuntu versie "Hardy Heron" en hij is up-to-date.

Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/01, 11:26:46 »
Welkom op het forum.

Allereerst de "wubi visalisatie".
Die moet je zuiver zien om Ubuntu te testen op je PC en voor jezelf om eens kennis te maken ermee.
Dus dat je zonder partitioneren of andere ingrijpende maatregelen op je pc lekker met Ubuntu kan werken en kan verkennen.

Het is dus niet bedoeld om serieus te werken met Ubuntu als werkelijk OS op je pc.
Dat je dus tegen vreemde dingetjes aanloopt zoals je hierboven omschrijft is vrij normaal.

Ik heb zelf een draadloos keyboard en muis (van Logitech) en dit word zonder drivers te installeren perfect herkend in Ubuntu.

Klein punt wat je ook in je achterhoofd moet houden is dat Zowel bij een Wubi installatie als in een werkelijk dualboot je nooit Windo moet afsluiten in slaapmode.
Wanneer je dan Ubuntu opstart kunnen er een aantal functies niet goed werken.

Je moet Windo dus altijd netjes helemaal afsluiten voordat je Ubuntu opstart.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

pascallj

  • Gast
Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/01, 13:27:59 »
Citaat van: Gandyman
Welkom op het forum.

Allereerst de "wubi visalisatie".
Die moet je zuiver zien om Ubuntu te testen op je PC en voor jezelf om eens kennis te maken ermee.
Dus dat je zonder partitioneren of andere ingrijpende maatregelen op je pc lekker met Ubuntu kan werken en kan verkennen.

Het is dus niet bedoeld om serieus te werken met Ubuntu als werkelijk OS op je pc.
Dat je dus tegen vreemde dingetjes aanloopt zoals je hierboven omschrijft is vrij normaal.

Ik heb zelf een draadloos keyboard en muis (van Logitech) en dit word zonder drivers te installeren perfect herkend in Ubuntu.

Klein punt wat je ook in je achterhoofd moet houden is dat Zowel bij een Wubi installatie als in een werkelijk dualboot je nooit Windo moet afsluiten in slaapmode.
Wanneer je dan Ubuntu opstart kunnen er een aantal functies niet goed werken.

Je moet Windo dus altijd netjes helemaal afsluiten voordat je Ubuntu opstart.
O ok. Maar als je tegen dit soort problemen aan loopt kan je er niet eens lekker kennis meemaken.

En hoe kan windows in de slaapstand laten gaan en daarna Ubuntu opstarten? Bij mij werkt dat alleen als ik Windows helemaal afsluit en daarna opnieuw opstart.

Want met al dat gedoe met partitioneren enzo vind ik te "riskant".

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/01, 14:45:44 »
Citaat van: pascallj
al dat gedoe met partitioneren enzo vind ik te "riskant".
Dat is het niet, hoor.  :-)

Voor de 0,1 % kans dat het misgaat, wil je alleen wel vantevoren een kopie maken van al je belangrijke bestanden (foto's, muziek, documenten), op een extern medium (CD, DVD, etc.). Maar zo'n kopie wil je sowieso al hebben, want een harde schijf kan het altijd begeven, ook al doe je er niks bijzonders mee....

Zo gaat goed installeren 't makkelijkste:
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu

pascallj

  • Gast
Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/01, 14:52:18 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: pascallj
al dat gedoe met partitioneren enzo vind ik te "riskant".
Dat is het niet, hoor.  :-)

Voor de 0,1 % kans dat het misgaat, wil je alleen wel vantevoren een kopie maken van al je belangrijke bestanden (foto's, muziek, documenten), op een extern medium (CD, DVD, etc.). Maar zo'n kopie wil je sowieso al hebben, want een harde schijf kan het altijd begeven, ook al doe je er niks bijzonders mee....

Zo gaat goed installeren 't makkelijkste:
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu
Op die website ziet het er makkelijk uit ja. Nou dan zal ik eens een keer gaan kijken of het lukt. O ja en over dat partitioneren. Moet dat persé? En zo ja. Dan raak je toch al je bestanden kwijt? Graag nog meer uitleg op dat punt. Maarja alvast bedankt hè!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/01, 14:55:47 »
Citaat van: pascallj
Citaat van: pjotr123
Citaat van: pascallj
al dat gedoe met partitioneren enzo vind ik te "riskant".
Dat is het niet, hoor.  :-)

Voor de 0,1 % kans dat het misgaat, wil je alleen wel vantevoren een kopie maken van al je belangrijke bestanden (foto's, muziek, documenten), op een extern medium (CD, DVD, etc.). Maar zo'n kopie wil je sowieso al hebben, want een harde schijf kan het altijd begeven, ook al doe je er niks bijzonders mee....

Zo gaat goed installeren 't makkelijkste:
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu
Op die website ziet het er makkelijk uit ja. Nou dan zal ik eens een keer gaan kijken of het lukt. O ja en over dat partitioneren. Moet dat persé? En zo ja. Dan raak je toch al je bestanden kwijt? Graag nog meer uitleg op dat punt. Maarja alvast bedankt hè!
Partitioneren moet, maar dat doet Ubuntu automatisch voor je, als je mijn handleiding volgt. Daar hoef je je dus verder niet in te verdiepen.

En je raakt je bestanden niet kwijt, hoor, met partitioneren. Windows krijgt gewoon wat minder ruimte, en de vrijgekomen ruimte gaat dan naar de nieuwe partities van Ubuntu toe.

pascallj

  • Gast
Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/01, 14:58:35 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: pascallj
Citaat van: pjotr123
Dat is het niet, hoor.  :-)

Voor de 0,1 % kans dat het misgaat, wil je alleen wel vantevoren een kopie maken van al je belangrijke bestanden (foto's, muziek, documenten), op een extern medium (CD, DVD, etc.). Maar zo'n kopie wil je sowieso al hebben, want een harde schijf kan het altijd begeven, ook al doe je er niks bijzonders mee....

Zo gaat goed installeren 't makkelijkste:
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu
Op die website ziet het er makkelijk uit ja. Nou dan zal ik eens een keer gaan kijken of het lukt. O ja en over dat partitioneren. Moet dat persé? En zo ja. Dan raak je toch al je bestanden kwijt? Graag nog meer uitleg op dat punt. Maarja alvast bedankt hè!
Partitioneren moet, maar dat doet Ubuntu automatisch voor je, als je mijn handleiding volgt. Daar hoef je je dus verder niet in te verdiepen.

En je raakt je bestanden niet kwijt, hoor, met partitioneren. Windows krijgt gewoon wat minder ruimte, en de vrijgekomen ruimte gaat dan naar de nieuwe partities van Ubuntu toe.
In mijn geval heb ik een 327 GB harde schijf, waarvan 160 GB gebruikt (als ik een beetje ga opruimen en alles kunnen er wel 20 GB af). Hoeveel moet ik dat dan verdelen? Ja als het in de handleiding staat, sorry. Die heb ik nog niet gelezen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/01, 15:00:08 »
Citaat van: pascallj
Ja als het in de handleiding staat, sorry. Die heb ik nog niet gelezen.
Lees die maar eens rustig door.  :-)

pascallj

  • Gast
Ubuntu pijl naar benden om de 5 sec automatisch ingedrukt?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/01, 15:13:48 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: pascallj
Ja als het in de handleiding staat, sorry. Die heb ik nog niet gelezen.
Lees die maar eens rustig door.  :-)
Oké zal ik doen. Nou ja ehm.. Bedankt hè. En ik zet hem als opgelost...