Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]shell-verbinding met mc "Veranderen van map mislukt"  (gelezen 1618 keer)

Ik werk thuis met een paar computers in een netwerk die een ssh server hebben lopen.

Van de ene op de andere wil ik met mc (midnight commander) directories kunnen kopieren door middel van een shell-verbinding in het rechtse scherm aan te leggen. Alles gaat goed zolang er in die directories maar geen spaties zitten, want dan krijg ik de melding "Veranderen van map mislukt"

Weet toevallig iemand of hier een oplossing voor is buiten de directories van naam te veranderen?

« Laatst bewerkt op: 2009/04/13, 17:19:53 door wannessmet »

Offline ivo

  • Lid
Ik kan je niet helpen, maar misschien is het wel een steuntje voor je dat dat bij mij wel goed werkt.
Dat betekent dus dat het wel KAN werken. Nu alleen nog iemand die weet HOE het ook bij jou gaat werken.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline track

  • Lid
Hoi wannessmet,

dat blijkt iets te zijn van ontbrekende aanhalingstekens. 
Alsof er ergens in de config commando parameter doel staat in plaats van "commando parameter doel".
Nu is het de vraag waar dergelijke instellingen bij mc schuilen.  Bij mij draait hij ook "gewoon" en alleen lokaal.
(Misschien de gehele [F9]-lijst doorzoeken ?  Maar een idee en geen oplossing, sorry.)

Vriendelijke groet,

track

Of de moeite nemen om bij al die directories de spaties te veranderen met een - streepje.
Tis zowiezo niet erg handig om spaties te hebben in namen omdat dit verkeerd vertaald (begrepen) kan worden door de software.

Op Webservers word bijv. een spatie vertaald naar %20
en dit kan je in sommige gevallen opbreken.....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Tja ik heb al lopen nadenken over de directories te wijzigen van naam. Maar heb je enig idee hoeveel directories in die map zitten  :o. Ik heb ze nooit geteld maar het zijn er meer dan 5000 volgens mij

gaat dit niet met

find . -type d -exec en dan nog iets?

Als ik dat doe zou ik natuurlijk wel ooit terug willen kunnen gaan naar de oorspronkelijke staat.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Ik kan je niet helpen, maar misschien is het wel een steuntje voor je dat dat bij mij wel goed werkt.
Ik kan je niet helpen, maar misschien is het wel een steuntje voor je dat dat bij mij dezelfde foutmelding geeft. En onderin de melding "fish: fout".
Via ftp kan je WEL mappen met een spatie in de naam ingaan.

Detail: via ssh kan je WEL een map maken (F7) met een spatie in de naam en dat lukt via ftp weer niet!
Klik links bovenin op Documentatie

Ik werk er voorlopig rond door eerst met ssh in te loggen op de betreffende machine, de directory naar een andere te verplaatsen.

Dan terug vanaf de eigen machine mc opstarten > F9 > shell verbinding.

Dan gaat het wel