Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma's die onzichtbaar zijn.  (gelezen 994 keer)

Offline joop13

  • Lid
Programma's die onzichtbaar zijn.
« Gepost op: 2007/07/05, 14:58:13 »
Ik ondervind twee problemen met Feisty Fawn.

Als ik het spelletje Aisle-Riot Solitaire start begin het wieltje heftig te draaien en na enige tijd verdwijnt de opmerking in taakbalk over dit spelletje. Met systeemmonitor konstateerde ik dan dat het wel draaide en zelfs 85% CPU gebruikte.

Tweede probleem: Op dit moment is de Systeemmonitor niet meer te gebruiken. Hij start prima op maar het enige wat ik krijg is een leeg venster, heel mooi grijs met balk en al. Dus ik kan hem wel weer sluiten, geforceerd weliswaar omdat hij, kennelijk nog bezig is, maar toch.... Ook een uur laten staan levert niet op dat ik de systeemmonitor nuttig kan gebruiken.

Iemand een idee hoe ik dit weer kan oplossen?

Iemand?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Programma's die onzichtbaar zijn.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/05, 19:46:46 »
Citaat van: joop13
Ik ondervind twee problemen met Feisty Fawn.

Als ik het spelletje Aisle-Riot Solitaire start begin het wieltje heftig te draaien en na enige tijd verdwijnt de opmerking in taakbalk over dit spelletje. Met systeemmonitor konstateerde ik dan dat het wel draaide en zelfs 85% CPU gebruikte.

Tweede probleem: Op dit moment is de Systeemmonitor niet meer te gebruiken. Hij start prima op maar het enige wat ik krijg is een leeg venster, heel mooi grijs met balk en al. Dus ik kan hem wel weer sluiten, geforceerd weliswaar omdat hij, kennelijk nog bezig is, maar toch.... Ook een uur laten staan levert niet op dat ik de systeemmonitor nuttig kan gebruiken.

Iemand een idee hoe ik dit weer kan oplossen?

Iemand?
Ik denk niet dat er nog iemand die problemen heeft. Heb je manueel programma's geïnstalleerd? Heb je configuratiebestanden manueel gewijzigd?
Heb je andere problemen gehad die je hebt (proberen) hersteld met comando's die je niet kent maar op aanrade van iemand anders ze toch uitgevoerd?

Offline joop13

  • Lid
Programma's die onzichtbaar zijn.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/05, 20:45:25 »
Citaat van: Dadio
Ik denk niet dat er nog iemand die problemen heeft. Heb je manueel programma's geïnstalleerd? Heb je configuratiebestanden manueel gewijzigd?
Heb je andere problemen gehad die je hebt (proberen) hersteld met comando's die je niet kent maar op aanrade van iemand anders ze toch uitgevoerd?
Nee, ik heb niets manueel geinstalleerd, dan wel configuratiebestanden veranderd. Het enige probleem dat ik gehad heb staat in http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12304. Maar daarvoor had ik het probleem met Solitaire al. Daarna trad het probleem op met de systeemmonitor
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline joop13

  • Lid
Programma's die onzichtbaar zijn.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/06, 18:48:18 »
Iemand nog een poging tot een oplossing van dit probleem?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Soul-Sing

  • Lid
Programma's die onzichtbaar zijn.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/06, 18:55:12 »
joop13
is het mogelijk solitaire te verwijderen? het staat niet bij gnome-games in synaptic pakketbeheer namelijk. maar kan het prog ook "los" niet vinden...
(gnome-games is een pakket)

edit: toch gevonden in het pakket: gnome-games. probeer het pakket volledig te verwijderen via de synaptic en wederom te herinstalleren. (weinig subtiele aanpak)

Programma's die onzichtbaar zijn.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/06, 22:54:07 »
Citaat van: leoquant
joop13
is het mogelijk solitaire te verwijderen? het staat niet bij gnome-games in synaptic pakketbeheer namelijk. maar kan het prog ook "los" niet vinden...
(gnome-games is een pakket)

edit: toch gevonden in het pakket: gnome-games. probeer het pakket volledig te verwijderen via de synaptic en wederom te herinstalleren. (weinig subtiele aanpak)
Let op dat je echt volledig verwijderen kiest in synaptic. Anders wist synaptic de configuratiebestanden niet.

Klop weinig subtiel maar kan heel efficiënt zijn.

Offline joop13

  • Lid
Programma's die onzichtbaar zijn.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/07, 01:57:38 »
@leoquant en dadio: Heb ik al gedaan, levert niets nieuws op. Ik ga nog even proberen met apt-get clean. Levert ook niets nieuws op, nog steeds hetzelfde gedrag.

Is er een prg of truukje om te zien wat nodig is voor deze programma's? Zodat ik, misschien, een lib... kan installeren via Synaptic en dan het werk weer gedaan krijg?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,