Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Hardy heron Of Feisty Fawn  (gelezen 720 keer)

Offline sodium

  • Lid
Ubuntu Hardy heron Of Feisty Fawn
« Gepost op: 2008/07/18, 02:01:39 »
Eventjes een serieuze Vraag KORTOM ik heb er genoeg van dit microsoft meseriebakje
Onlangs Hardy heron gedownload en geïnstalleerd en alles goed en vlot verlopen
Werkt snel en goed Maar dan ben ik beginnen aanpassen uiterlijk etc drivers enz
Nu loopt niets zoals het hoort te werken geluid kan maar door een toepassing gebruikt worden en mijn toetsenbord verliest zijn Configuratie In feite alle veranderingen zijn terug ongedaan na herstart
uren Ben ik ermee suf gewerkt om homebank ing en alle belangrijke programma's  die ik  veel gebruikte in windows  
Nu heb ik een topic open in software ... met de problemen in ubuntu hardy heron 8.04.1 jammer genoeg geen hulp gekregen Dus overweeg ik terug een format te doen Valt mijn ubuntu nog te repareren of Denk je dat het beter een clean installatie doe terug En de  Welke raad je me aan Feisty fawn of Hardy heron mijn Grafische Moet Heel mooi zijn cairo-dock enz wil ik er terug in enz En muziek hou ik ook nog van Enige Suggesties Hopelijk word ik Hier geholpen

Ubuntu Hardy heron Of Feisty Fawn
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/18, 02:25:58 »
Denk zelf dat het beter is bij HH te blijven.

Wat ook belangrijk is dat je stap voor stap werkt.
Indien je iets instelt en dit is weer weg wanneer je reboot dan is het op de verkeerde plek ingesteld, of het is niet opgeslagen omdat je niet met de juiste rechten gewerkt hebt.

Lastig maar dit is nu eenmaal zo.

Ander weetje is, dat indien je dingen instelt en die kunnen niet werken of veroorzaken een storing tijdens het booten, hardy automatisch terugvalt op een failsafe mode.

hij gebruikt dan andere config's waardoor je weer basic opstart.

Dus nu LIJKT HET alsof hij de instellingen niet onthoud echter niets is minder waar,
hij boot gewoon met een andere config.

Dit is gedaan omdat mensen nogal in paniek raken indien ze een zwart scherm voor hun neus krijgen met een command line waar ze helemaal niet aan gewend zijn en niet weten wat te doen.

Dus sja lastig als hij een failsafe config gebruikt maar wel handig want hij blijft werken.

Ik denk dat je allereerst de probleempjes met je vga kaart moet oplossen, want hierdoor springt hij al snel naar een failsafe config toe.

dus begin bij het begin en check eerst ff met welke cfg hij boot ??
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline sodium

  • Lid
Ubuntu Hardy heron Of Feisty Fawn
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/18, 02:51:42 »
na efkens bladeren heb ik het probleem keyboard opgelost het probleem deed hem voor in de xcon server  
deze Code heeft Mijn probleem verholpen sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg.
en dan het volgende Eerst ALT+F2 dan intoetsen gksudo gedit /etc/X11/xorg.conf ENTER wachtwoord ENTER dan opent zich een schermpje
Het gaat om dit stukje:
Section "InputDevice"
    Identifier    "Generic Keyboard"
    Driver        "kbd"
    Option        "CoreKeyboard"
    Option        "XkbRules"    "xorg"
    Option        "XkbModel"    "pc105"
    Option        "XkbLayout"    "us" Die heb ik veranderd na be nu

En voor mozilla firefox heb ik ook een oplossing gevonden die Opgelost na een SImpele update Hij liep vast na een groot scherm
Mijn geluid is nog een ding als ik bv amsn opensta door hoor ik binnenkomende geluiden als iemand roept enz  maar bij het afspelen van muziek valt deze weg zelfs bij internetgeluiden of eendere welke die geluid teweeg brengen Bij systeem en geluid Vind ik het dergelijke hij gebruikt alc880 voor geluidactie's
voor muziek en films alsa advanced linux sound achertecture en bij audioconferente alc880 analoog en voor geluidsopname zelfde als  voor muziek en films alles heeft geluid weer en werkt als ik een bij een gebruik en bij standaar mixer schuiven staat er hda intel mixer dan heb ik via synaptec hardinfo geinstaleerd en bij geluids heeft hij de juiste drivernaam aan die ook windows gebruikte enige idee hoe ik dit enige probleem nog kan oplossen? Dank alvast met vriendelijke Groet bjorn

Offline oemoeta

  • Lid
Ubuntu Hardy heron Of Feisty Fawn
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/18, 09:21:59 »
En dan ook nog dat vervelende probleem oplossen dat alle leestekens in je tekst verdwijnen...
:P

Ubuntu Hardy heron Of Feisty Fawn
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/18, 11:20:44 »
Probeer eerst eens uit wanneer je ALSA hebt ingesteld op een aantal plekken of je dan wel geluid hebt ??

Het lijkt erop dat diverse programma's zelf hun instelling bedacht hebben ??
Begin rechtsboven op de taakbalk daar je geluid op ALSA in te stellen.

Dan Testen of het nu normaal werkt.
Zet niet alle schuifjes op maximaal want dit kan averechts werken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D