Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DENVER 24" LCD Scherm TFD-2470  (gelezen 605 keer)

Offline yJi

  • Lid
DENVER 24" LCD Scherm TFD-2470
« Gepost op: 2017/07/28, 16:55:04 »
Mijn extra aangeschafte Denver scherm deed het in het begin goed op HDMI.
Maar nu blijft het hangen in een bijna wit scherm, met nog wel geluid, maar geen beeld meer.
Heb nu nog een tip gehad om het scherm 12 uur van alles af te sluiten en de kabels te unpluggen.
Nog een paar uur, voor die 12 uur om is.

Wie heeft een idee waar dat aan kan liggen op de HDMI modus, zou dat ook nog aan de HDMI-kabel kunnen liggen?
Dat dus niet aan het Denver scherm ligt?
Het scherm was van mijn vriendin die er af en toe TV op keek op de scart aansluiting.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: DENVER 24" LCD Scherm TFD-2470
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/28, 16:56:49 »
Andere HDMI kabel proberen?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: DENVER 24" LCD Scherm TFD-2470
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/28, 17:25:42 »
Hallo, dat scherm 12 uur afsluiten is echt onzin. Zoals gezegd een andere hdmi-kabel proberen en als je monitor nog een vga-aansluiting heeft (en je pc ook, of een andere oude pc die misschien nog ergens in een kast staat), even dat proberen. Volgens mij heb ik in bijna 30 jaar computergebruik nog nooit een monitor gezien die geen beeld meer gaf. Wel een slecht beeld of met ernstig foute kleuren, maar altijd wel beeld.

Offline yJi

  • Lid
Re: DENVER 24" LCD Scherm TFD-2470
« Reactie #3 Gepost op: 2017/07/28, 22:28:05 »
Hallo, dat scherm 12 uur afsluiten is echt onzin. Zoals gezegd een andere hdmi-kabel proberen en als je monitor nog een vga-aansluiting heeft (en je pc ook, of een andere oude pc die misschien nog ergens in een kast staat), even dat proberen. Volgens mij heb ik in bijna 30 jaar computergebruik nog nooit een monitor gezien die geen beeld meer gaf. Wel een slecht beeld of met ernstig foute kleuren, maar altijd wel beeld.

Ja, dit is inderdaad onzin over die 12 uur af te sluiten, heb ook een andere hdmi-kabel geprobeerd en een vga-aansluiting zou ook kunnen,
wanneer ik tenminste weer in dat submenu kom, waar die andere opties zoals vga, scart etcetera ook in staat.
Maar het blijft maar eigenwijs in dat witte scherm staan. Dus ook al na 12 uur pure rust.
Tot zover weet mijn vriendin er ook niets van, heb haar nog wel gevraagd.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: DENVER 24" LCD Scherm TFD-2470
« Reactie #4 Gepost op: 2017/07/29, 08:26:20 »
Het is nu gelukt om dat witte scherm ineens over te slaan.
Hoe heb ik het nu gedaan? Tijdens koud opstarten heb ik de submenuknop samen met de Opstartknop ingedrukt gehouden
en neens kreeg ik de kreet van hdmi weer in mijn scherm.
Toen kon ik weer alle opties gaan kiezen van TV t/m HDMI.

Bedankt voor jullie adviezen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: DENVER 24" LCD Scherm TFD-2470
« Reactie #5 Gepost op: 2017/08/04, 11:23:12 »
Meende dat mijn beeldstoring over zou zijn, maar nu gebeurt het bij alle opties TV/AV/S-Video/DVD/SCART/HDMI.
Het begint gelijk al bij het opstarten van de Denver.

Wat zou daarvan de oorzaak zijn en is dat door mij te verhelpen?, of moet het naar een monteur.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: DENVER 24" LCD Scherm TFD-2470
« Reactie #6 Gepost op: 2017/08/07, 17:24:47 »
Ondanks de aparte storing in de Denver LCD TV, heb Ik in elk geval een manier
gevonden om de beeldstoring op te vangen c.q. te veranderen.
Wat doe ik dan nu.
Sinds gister deed ik de TV wel weer beeld na het afsluiten vooraf in de DVD-modus te zetten.
Wanneer ik dan opstart - koud of van de tussenstand - is het scherm eerst wel wit, maar ik heb dan wel
al het geluid van de DVD. Vervolgens na een korte tijd heb ik dan ook het beeld erbij.
Vandaag gaat dat net zo zoals hierboven verteld.
 
Erg kan de storing vermoedelijk ook niet zijn, maar ik ga er zelf niet mee aan de gang,
en start het nu steeds op in de DVD-modus. Vandaaruit kan ik alle andere opties instellen
en bij het afsluiten zet ik het dan weer in de DVD-modus. 
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro