Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu doet 't goed, maar XP niet?  (gelezen 852 keer)

Steelz

  • Gast
Ubuntu doet 't goed, maar XP niet?
« Gepost op: 2008/06/10, 14:03:11 »
Hallo, ik heb net ubuntu samen met XP geinstaleert, ze werken allebij goed, en tijdens het opstarten van mijn laptop kan ik kiezen tussen ubuntu, of windows XP.

Alleen het probleem is, dat ik in XP weinig schijf ruimte heb, net geen 200MB
hoe kan ik dit oplossen? aangezien ik wat belangerijke programs heb voor mijn XP
en ik nog niet goed kan omgaan met ubuntu aangezien ik pas een nieuwe gebruiker ben, (ik ben wel tevreden, ik werd overgehaald door een klasgenoot van me) maar het beste is gewoon, als je
ze allebij hebt, met voldoende schijfruimte voor allebij :)

alvast bedankt voor de hulp, - Steelz ^_^ >_> o_O

Steelz

  • Gast
Ubuntu doet 't goed, maar XP niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/10, 14:59:04 »
iemand? :(

Offline Dave

  • Lid
Ubuntu doet 't goed, maar XP niet?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/10, 15:20:37 »
Logisch is natuurlijk die partitie vergroten maar wij weten niet hoe je het ingedeeld hebt en dus welke maatregelen je eerst moet nemen of welke consequenties het zal hebben.

Steelz

  • Gast
Ubuntu doet 't goed, maar XP niet?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/10, 15:40:40 »
Hoe kan ik jullie de benodigde info geven? :P en volgensmij heeft ubuntu zichzelf ingedeelt..

Steelz

  • Gast
Ubuntu doet 't goed, maar XP niet?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/10, 16:03:27 »
Hier is meer info:


NLsandman

  • Gast
Ubuntu doet 't goed, maar XP niet?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/10, 16:07:50 »
Aha das alweer een stuk duidelijker, je hebt ubuntu wubi geinstalleerd.
Heb je geen extra partitie met 15 gig over, dan zou je daar ubuntu wubi op kunnen installeren inplaats van op de C: schijf.
Ubuntu wubi is een speciale future dat er voor zorgt dat je ubuntu onder windows kunt installeren.

Steelz

  • Gast
Ubuntu doet 't goed, maar XP niet?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/10, 16:12:30 »
Dus wat ik fout heb gedaan, is dat ik ubuntu wubi perongeluk IN mijn windows xp heb geinstaleert, en niet in een andere partitie heb gezet? :P

NLsandman

  • Gast
Ubuntu doet 't goed, maar XP niet?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/10, 16:19:41 »
Je kunt ubuntu met wubi als je in xp zit installeren, dat is een mogelijkheid om wat meer van ubuntu te leren zonder hem gewoon te installeren als clean install of dualboot.
Deze is ook zo weer te uninstallen via xp.
Als je wat meer ervaring krijgt met ubuntu en het lijkt je wat dan doe je een clean install of dualboot.

Nu moet je kijken of je een optie krijgt om die ubuntu wubi als je die installeert in xp die je de keus geeft op welke partitie ubuntu moet staan