Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nu bewezen: de Opgelost-knop  (gelezen 6114 keer)

Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Gepost op: 2014/02/24, 23:32:14 »
De Opgelost-knop, die ik al eerder noemde te vinden op: http://custom.simplemachines.org/mods/index.php?mod=1601 is nu bewezen goed getest. We hebben hem in gebruik op het JollaUsers-forum en hij werkt erg goed. Er komt een groen vinkje naast de Topictitel te staan om aan te geven dat het topic opgelost is en de knop 'Topic Opgelost' verschijnt onderaan je topic waar je dus op kunt klikken om het opgelost te markeren. En als je topic toch niet opgelost is dan kun je op diezelfde knop klikken die dan de tekst 'Topic niet opgelost' weergeeft.

Hopelijk kunnen we deze mod alsnog installeren nu ie bewezen goed werkt, Forumteam? :)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/25, 00:13:33 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/24, 23:33:48 »
Perfect! Een zinvolle verbetering van de gebruikerservaring.  :)

Offline daniel

  • Lid
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/25, 00:01:00 »
Super.... daar zijn we blij mee..  :P

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/25, 00:07:10 »
Werd ook wel een keer tijd.. :-X
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/25, 00:16:07 »
Werd ook wel een keer tijd.. :-X
Het is wel erg gemakkelijk om kritiek te hebben, hè....

Zeker als je er totaal geen benul van hebt, wat er allemaal voor nodig is om stabiele goedwerkende forum-programmatuur in de lucht te houden. En hoe de ene code invloed heeft op de andere code.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/25, 03:59:33 »
Zoals eerder ook al is genoemd toen deze mod ter sprake kwam:

Hij is uitgekomen in 2009 en voor het laatst geüpdate in 2010. Dat is in computertijd een eeuwigheid. Als er totaal geen bugs zijn kan dit natuurlijk, maar ik krijg eerder de indruk dat niemand meer aan deze mod werkt. Op het forum van SMF is er ook geen recent topic te vinden voor ondersteuning/hulp/updates van deze mod. Bij problemen kunnen we dus nergens terecht.

De mod is geschreven voor een antieke versie van SMF. Inmiddels zijn we al een hoop updates verder en verandert er onder de motorkap steeds meer. Zeker de laatste updates hebben een hoop veranderd ivm nieuwere versies van PHP die een aantal functies op een andere manier uitvoeren en voor oudere functies allerlei waarschuwingen geven omdat die binnenkort niet meer ondersteund gaan worden.
Ik heb daarom grote twijfels of deze mod nog steeds wel zo netjes binnen de forumsoftware past als 4 jaar geleden.

Met iedere update voor het forum die nu uitkomt moet er al handmatig gesleuteld worden vanwege aanpassingen die door andere mods gedaan zijn, en dan gaat het om mods die nog wel bijgehouden worden... Om die reden is de Pretty Urls mod al verwijderd.
En gezien de overweldigende hulp die ik heb mogen ontvangen na mijn oproep dat de steunpuntenkaart niet meer ging werken heb ik er ook alle vertrouwen in dat er in de toekomst ook geen enkel probleem kan ontstaan wanneer deze mod voor problemen zorgt. Vistaus en Lowlands lossen het dan snel op  :-X

Maar goed, als dat andere forum een nieuwere package heeft die naadloos integreert in de huidige software dan is die van harte welkom, incl. vertalingen en updates wanneer SMF weer eens wat verandert.

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/25, 10:00:16 »
Werd ook wel een keer tijd.. :-X
Het is wel erg gemakkelijk om kritiek te hebben, hè....

Zeker als je er totaal geen benul van hebt, wat er allemaal voor nodig is om stabiele goedwerkende forum-programmatuur in de lucht te houden. En hoe de ene code invloed heeft op de andere code.
Een medeforummer heeft dit al jaren geleden voor gesteld,was redelijk eenvoudig,maar hier op het forum vonden ze dat allemaal te moeilijk.Vandaar mijn reactie..Verder bemoei ik me er niet mee,ik ben inderdaad niet deskundig in deze zaak..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/25, 11:43:38 »
Overigens heeft het Mint forum ook al heel lang die opgelost knop dus ik snap er de balle van waarom het hier niet eerder kon.
Toen is er naar gekeken en bleek, dat het ruzie kon maken met andere modificaties die in de software zaten.
Tenslotte willen we de 100% up-time (in goed Nederlands) zoveel mogelijk benaderen en zonder de garantie dat een modificatie goed blijft werken, door de ondersteuning van SMF, is het beter om het niet te doen.

Wanneer een modificatie ook een aanpassing van de SQL database verwacht, is een weg terug ook niet meer zo simpel........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/25, 11:54:51 »
@Johan: JollaUsers Forum gebruikt precies dezelfde SMF-versie als wij en ook precies de aangeboden package op de link. En dat werkt dus perfect.
Ik wil best degene zijn die problemen met de mod oplost, mochten die zich in de toekomst voordoen als jij dan garandeert dat deze mod ook echt wordt geactiveerd.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/25, 12:27:46 door Vistaus »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/25, 13:25:45 »
Bij deze is hij geïnstalleerd en aangezet in alle boards waar we ondersteuning geven (dus niet in discussietopics).

Nu je toch hulp hebt aangeboden: Zou je deze strings willen vertalen?
// Topic Solved
$txt['topic_solved'] = 'Topic Solved';
$txt['topic_not_solved'] = 'Topic Not Solved';
$txt['topic_solved_quick'] = 'Mark selected as solved';
$txt['topic_solved_quick_confirm'] = 'Are you sure you want to mark selected topics as solved?';

$txt['topic_solved_board'] = 'Topic Solved Board';
$txt['topic_solved_board_desc'] = 'Enables the Topic Solved feature in the board';

$txt['topic_solved_log'] = 'Topic Solved Log';
$txt['topic_solved_no_log'] = 'There are no topic solve actions logged.';
$txt['topic_solved_desc'] = 'Lists topic solved actions that have been performed by moderators on your forum.';
$txt['modlog_topicsolved_log_desc'] = 'Below is a list of all the topic solved actions that have been carried out by moderators of the forum.<br /><b>Please note:</b> Entries cannot be removed from this log until they are at least twenty-four hours old.';
$txt['modlog_ac_solve'] = 'Solved &quot;{topic}&quot;';
$txt['modlog_ac_not_solve'] = 'Un-Solved &quot;{topic}&quot;';

$txt['permissionname_solve_topic'] = 'Marks topics solved';
$txt['permissionhelp_solve_topic'] = 'This permission allows a user to a topic solved.';
$txt['permissionname_solve_topic_own'] = 'Own topic';
$txt['permissionname_solve_topic_any'] = 'Any topic';
$txt['permissionname_simple_solve_topic_own'] = 'Mark their own topic as solved';
$txt['permissionname_simple_solve_topic_any'] = 'Mark anyone\'s topic as solved';

$txt['topic_solved_error_no_board'] = 'Sorry, topic solved feature is not enabled in this board.';
$txt['cannot_support_tools_solve_topic_own'] = 'You cannot mark your topics as solved.';
$txt['cannot_support_tools_solve_topic_any'] = 'You cannot mark topics as solved.';
// Topic Solved
Let op het escapen van speciale tekens.

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/25, 14:00:40 »
Harstikke mooi, bedankt! :)

Ik zal direct even de strings vertalen.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/25, 14:09:07 door Vistaus »

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/25, 14:08:56 »
Here you go:

// Topic Solved
$txt['topic_solved'] = 'Onderwerp opgelost';
$txt['topic_not_solved'] = 'Onderwerp niet opgelost';
$txt['topic_solved_quick'] = 'Geselecteerd onderwerp markeren als opgelost';
$txt['topic_solved_quick_confirm'] = 'Weet u zeker dat u de geselecteerde onderwerpen wilt markeren als opgelost?';

$txt['topic_solved_board'] = 'Onderwerp opgelost-forum';
$txt['topic_solved_board_desc'] = 'Inschakelen van Onderwerp opgelost in het forum';

$txt['topic_solved_log'] = 'Onderwerp opgelost-log';
$txt['topic_solved_no_log'] = 'Er zijn geen opgeloste onderwerp-acties gelogd.';
$txt['topic_solved_desc'] = 'Toont een lijst met onderwerp opgelost-acties die door moderators zijn uitgevoerd.';
$txt['modlog_topicsolved_log_desc'] = 'Hieronder is een lijst van alle opgeloste onderwerp-acties die zijn uitgevoerd door moderators van het forum.<br /><b>Let op:</b> Deze kunnen niet worden verwijderd van het log totdat deze op zijn minst vierentwintig uur oud zijn.';
$txt['modlog_ac_solve'] = 'Opgelost &quot;{topic}&quot;';
$txt['modlog_ac_not_solve'] = 'Niet-opgelost &quot;{topic}&quot;';

$txt['permissionname_solve_topic'] = 'Markeert onderwerpen als opgelost';
$txt['permissionhelp_solve_topic'] = 'Deze rechten staan een gebruiker toe een onderwerp als opgelost te markeren.';
$txt['permissionname_solve_topic_own'] = 'Eigen onderwerp';
$txt['permissionname_solve_topic_any'] = 'Elk onderwerp';
$txt['permissionname_simple_solve_topic_own'] = 'Hun eigen topic markeren als opgelost';
$txt['permissionname_simple_solve_topic_any'] = 'Ieders topic markeren als opgelost';

$txt['topic_solved_error_no_board'] = 'Sorry, de onderwerp opgelost-functie is niet ingeschakeld in dit forum.';
$txt['cannot_support_tools_solve_topic_own'] = 'U kunt uw onderwerpen niet als opgelost markeren.';
$txt['cannot_support_tools_solve_topic_any'] = 'U kunt onderwerpen niet als opgelost markeren.';
// Topic Solved

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #12 Gepost op: 2014/02/25, 14:13:30 »
Bedankt, de vertaling is toegevoegd.

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #13 Gepost op: 2014/02/25, 14:14:47 »
En jij ook nogmaals bedankt voor het alsnog toevoegen van deze functie! :)

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #14 Gepost op: 2014/02/25, 14:24:01 »
O ja, voor we het vergeten: misschien handig als we ook even de instructie in http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=37125.0 aanpassen? :)

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #15 Gepost op: 2014/02/25, 20:17:09 »
Ik zie trouwens dat in Andere distributies de Opgelost-knop niet aanstaat. Er wordt daar ook veel hulp gevraagd en geboden dus lijkt me wel handig om hem daar ook aan te hebben :)

Edit: oh wacht, hij staat er wel maar niet in een topic dat ouder is dan 30 dagen... vreemd, want in Installatie staat ie er wel bij oude topics. Achja, geen ramp ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/02/25, 21:49:16 door Vistaus »

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #16 Gepost op: 2014/02/25, 21:47:52 »
In principe is de Opgelost-knop niet thema-afhankelijk dus je zou hem moeten zien. In Algemeen staat de knop überhaupt niet ingeschakeld, alleen in het Ondersteunings-gedeelte staat ie ingeschakeld.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #17 Gepost op: 2014/02/25, 21:58:33 »
De kanttekeningen die geplaatst worden zijn niet bedoeld als kritiek, maar als een stukje 'teleurstellingsmanagement'. In alle dynamieken van de forumsoftware, met al zijn updates, upgrades, veranderingen, en items die *oeps* wat minder ondersteund worden, zit de hoofdaandacht in het gaande houden van de primaire generieke functies. Er komt dus wat meer kijken dan software aanreiken 'en dan komt alles goed', hoe goed bedoeld ook. In het geheel der dingen zou het kunnen dat deze functie daardoor niet bovenaan de prioriteitenlijst staat. Dat heeft niets te maken met de waardering ervoor.

Niet te vergeten: het is te prijzen dat er moeite is gespendeerd om een functie te implementeren, daarvoor uiteraard hulde. Niet alleen meedenken maar ook meedoen, dat mag best wat aandacht krijgen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #18 Gepost op: 2014/02/26, 04:12:01 »
Ja, en dan ook nog even aanpassen dat leden die NIET het Ubuntu thema gebruiken maar een ander thema, dan ook in het andere thema de opgelost knop maken.

Wel zo makkelijk anders krijg je toch nog [OPGELOST] her en der met een duimpje ervoor.

En er zijn best leden die dus een ander thema geburiken en is het verstandig om het "oude opgelost" in forum te laten staan.
Hij staat alleen aan in het Ubuntu en Curve thema. Het pakket wilde niet installeren in het Core thema. Als je dat thema gebruikt moet je aan Vistaus vragen of hij een oplossing heeft.

Offline daniel

  • Lid
Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #19 Gepost op: 2014/02/28, 11:46:31 »
Respect voor Johan en Vistaus :-)

Re: Nu bewezen: de Opgelost-knop
« Reactie #20 Gepost op: 2014/02/28, 15:52:06 »
Dank daniel! :)

@femke98: Mee eens. Misschien bovenaan het forum bij de Nieuws-kop een linkje naar het 'Wat doe je als je vraag is opgelost'-topic die nu vermeld hoe je de knop gebruikt.