Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: policy cd verspreiding  (gelezen 3470 keer)

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
policy cd verspreiding
« Gepost op: 2007/11/03, 19:36:08 »
Als steunpunt in hartje Amsterdam krijg ik de laatste tijd veel aanvragen voor cd's. Als ik antwoord dat ik nog geen officiële cd's heb, maar wel zelfgebrande, krijg ik meestal antwoord dat het niet hoeft omdat ze zelfgebrande cd's zelf ook hebben. Dat vind ik een beetje raar. Het belangrijkste is dat je een goed werkende installatie cd (altijd md5 checksum controle doen) krijgt. Als het een mooi voorbedrukte, officiële cd is, lijkt me dat meer een leuk extraatje. Als je ubuntu al hebt geinstalleerd met een zelfgebrande cd, waarom zou je dan nog een officiele willen behalve voor hem in te lijsten? Ik vrees dat canonical zich blauw gaat betalen als elke ubuntu gebruiker een officiële cd wil. Ik geef ze liever weg aan mensen die voor het eerst ubuntu gebruiken. Wat zijn jullie meningen hierover?
Groeten,
Stani

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
policy cd verspreiding
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/03, 20:35:39 »
Bovendien is Windows ook vooral verspreid via zelfgebrande CD's......   :-)

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
policy cd verspreiding
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/03, 20:44:53 »
Citaat van: pjotr123
Bovendien is Windows ook vooral verspreid via zelfgebrande CD's......   :-)
lol :P

Maar ikzelf merk het ook, wanneer men de keuze heeft tussen een zelfgebrande of eentje dat gebrand is door Canonical zelf kiest men vlugger die laatste...
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Dave

  • Lid
policy cd verspreiding
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/03, 20:47:58 »
je bent wel verzekerd van een foutloze cd

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
policy cd verspreiding
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/03, 20:51:09 »
Citaat van: Dave
je bent wel verzekerd van een foutloze cd
Ik heb ook wel eens een corrupte officiële CD meegemaakt..... Altijd "Check CD for defects" doen in het startmenu van de CD, is dus het beste. Ook al is het er een van Canonical zelf.

policy cd verspreiding
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/04, 08:10:44 »
Inmiddels is het nog steeds geen antwoord op de vraag.....
Stani, als er mensen zijn die je benaderen die nog geen Ubuntu hebben, dan is er veel voor te zeggen een officiele cd te geven. Zo werkt dat namelijk eenmaal: mensen zien het officiele ding en vertrouwen dat meer dan een zelfgebrand groezelig schijfje. Kortom: bestel een arsenaal officiele cds en geef ze weg aan hen die voor het eerst Ubuntu willen gebruiken.

Voor hen die er eentje "voor het fotoboek" willen hebben - laat die lekker zelf bestellen en twee weekjes geduld hebben.

Dit lijkt me een zeel logische policy, niet?

Offline wutnubu

  • Lid
policy cd verspreiding
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/04, 08:43:02 »
Desondanks heb ik hier nog liggen:

2x Ubuntu 5.10 PC
1x Kubuntu 6.06 64 bit
2x Kubuntu 6.06
2x Ubuntu 6.06 PC
1x Ubuntu 6.10 PC
2x Ubuntu 7.04 PC
1x Ubuntu 7.04 64 bit
1x Edubuntu 7.04 PC&Server

Wie wil ze hebben?

Groet

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
policy cd verspreiding
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/04, 10:51:46 »
Dat zijn verzamelaarsobjecten, Willem! Ik heb zelf de complete Ubuntulijn aan officiële CD's, vanaf de allereerste 4.10.

Offline wutnubu

  • Lid
policy cd verspreiding
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/04, 15:51:00 »
Sttur mij 4.10 dan maar op....
De andere zijn dubbelen.

Groet

policy cd verspreiding
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/04, 16:19:58 »
Citaat van: stani
Als steunpunt in hartje Amsterdam krijg ik de laatste tijd veel aanvragen voor cd's. Als ik antwoord dat ik nog geen officiële cd's heb, maar wel zelfgebrande, krijg ik meestal antwoord dat het niet hoeft omdat ze zelfgebrande cd's zelf ook hebben. Dat vind ik een beetje raar. Het belangrijkste is dat je een goed werkende installatie cd (altijd md5 checksum controle doen) krijgt. Als het een mooi voorbedrukte, officiële cd is, lijkt me dat meer een leuk extraatje. Als je ubuntu al hebt geinstalleerd met een zelfgebrande cd, waarom zou je dan nog een officiele willen behalve voor hem in te lijsten? Ik vrees dat canonical zich blauw gaat betalen als elke ubuntu gebruiker een officiële cd wil. Ik geef ze liever weg aan mensen die voor het eerst ubuntu gebruiken. Wat zijn jullie meningen hierover?
Groeten,
Stani
Ik heb het zelfde probleem hier in het zuiden ze willen wel een CD maar geen zelfgebrande :( elke Cd test ik eerst ( md5 checksum ) voor ik een verstuur.

John

policy cd verspreiding
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/04, 16:59:41 »
Ik heb mijn oude zelfgebrande cd's aan de muur geplakt. Elk half jaar komt er weer een cd extra aan de muur :P

policy cd verspreiding
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/04, 18:53:10 »
Toch is het leuker om een echte te hebben. Leuker om mee uit te pakken dan zo'n zelfgebrand ding.

Wat zou je zelf liever zien: een echte cd in een leuk doosje, of zo'n zelfgebrande met als doosje zoiets als "Philips CD-R" of "Sony CD-RW"?

Conclusie: koop allemaal jewel-doosjes, maak een leuke cover, en koop zo van die plakkertjes voor op cd's. En dan: persen maar!

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline joop13

  • Lid
policy cd verspreiding
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/04, 19:06:14 »
Citaat van: SeySayux
Toch is het leuker om een echte te hebben. Leuker om mee uit te pakken dan zo'n zelfgebrand ding.

Wat zou je zelf liever zien: een echte cd in een leuk doosje, of zo'n zelfgebrande met als doosje zoiets als "Philips CD-R" of "Sony CD-RW"?

Conclusie: koop allemaal jewel-doosjes, maak een leuke cover, en koop zo van die plakkertjes voor op cd's. En dan: persen maar!

- SeySayux
Dit is, denk ik, het beste idee. De meeste mensen hebben al zelfgebrande CD's van Windows gehad met bijbehorende ellende. Maar als het officieel is hebben ze er meer vertrouwen in. Nu hebben wij vertrouwen in de gedownloade iso's. En dus geven we ze graag weg.

Alleen hoe komen we aan officieel uitziende plakkers voor op de CD's? Zou dat niet een idee zijn voor Canonical om cover's en CD stickers te maken en ons toe te sturen?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

policy cd verspreiding
« Reactie #13 Gepost op: 2007/11/04, 19:12:40 »
Citaat van: SeySayux
Toch is het leuker om een echte te hebben. Leuker om mee uit te pakken dan zo'n zelfgebrand ding.

Wat zou je zelf liever zien: een echte cd in een leuk doosje, of zo'n zelfgebrande met als doosje zoiets als "Philips CD-R" of "Sony CD-RW"?

Conclusie: koop allemaal jewel-doosjes, maak een leuke cover, en koop zo van die plakkertjes voor op cd's. En dan: persen maar!

- SeySayux
Het gaat er toch om andere te helpen of het nu een zelfgebrande Cd is of een geperste cd? Een goed handboek met de basisprincipes zou ook nooit weg zijn, om de beginner op weg te helpen.

John

Offline joop13

  • Lid
policy cd verspreiding
« Reactie #14 Gepost op: 2007/11/04, 19:40:47 »
Citaat van: john50
Het gaat er toch om andere te helpen of het nu een zelfgebrande Cd is of een geperste cd? Een goed handboek met de basisprincipes zou ook nooit weg zijn, om de beginner op weg te helpen.

John
Ja, natuurlijk John, maar er zijn, kennelijk, mensen die liever een officieel ("uitziende") hebben omdat ze slechte ervaringen hebben gehad met zelfgebrande CD's van vriendjes/kennissen/bekenden.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
policy cd verspreiding
« Reactie #15 Gepost op: 2007/11/04, 22:45:10 »
Citaat van: joop13
Citaat van: john50
Het gaat er toch om andere te helpen of het nu een zelfgebrande Cd is of een geperste cd? Een goed handboek met de basisprincipes zou ook nooit weg zijn, om de beginner op weg te helpen.

John
Ja, natuurlijk John, maar er zijn, kennelijk, mensen die liever een officieel ("uitziende") hebben omdat ze slechte ervaringen hebben gehad met zelfgebrande CD's van vriendjes/kennissen/bekenden.
Als ik navraag waarom, dan is het niet omwille van problemen met zelfgebrande cd's. Ze hebben gutsy al succesvol geïnstalleerd. Ze willen gewoon een mooi bedrukte cd. Het lijkt me meer te gaan om esthetiek of collectors item dan om het installeren van ubuntu. Waarom bestellen ze die zelf dan niet via shipit en melden ze zich ook aan als cd-verspreidpunt om de andere 9 kwijt te geraken? Dat lijkt me meer constructief.

Offline joop13

  • Lid
policy cd verspreiding
« Reactie #16 Gepost op: 2007/11/04, 23:18:00 »
@ Stani: Goed idee, dan krijgen we voldoende CD's om te verspreiden.... :lol:
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
policy cd verspreiding
« Reactie #17 Gepost op: 2007/11/05, 09:01:29 »
Citaat van: stani
Waarom bestellen ze die zelf dan niet via shipit en melden ze zich ook aan als cd-verspreidpunt om de andere 9 kwijt te geraken? Dat lijkt me meer constructief.
Op dit moment kan je er maar twee tegelijk bestellen (tenzij je het speciaal aanvraagt) dus hebben ze er maar eentje op overschot! Handig voor de buur/familie/kennis ook kennis te laten maken met Ubuntu :)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °