Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .jpg en .png converter naar .jef  (gelezen 3114 keer)

Offline yJi

  • Lid
.jpg en .png converter naar .jef
« Gepost op: 2016/02/24, 22:10:43 »
Het is van belang om van .jpg en .png bestanden .jef bestanden te maken.
Onder windows is/zijn er daarvoor converteerprogramma(s) voor.

Heb het geprobeerd met een fotobewerkingsprogramma in Linux en ook met Gimp,
maar beide opties kunnen niet converteren naar .jef.

Zijn deze programma's er, en kun je me dan vertellen hoe ze heten.
Dit is nodig immers om er borduurbestanden van te maken.

Alvast bedankt voor de tips.   
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/24, 23:29:20 »
Citaat
The jef file extension is used for the default embroidery file format in Janome sewing and stitching machines
Ik vrees dat dat niet gaat lukken. Janome levert alleen en uitsluitend windows software.
No Linux Apps available to open .jef

Wat als oplossing aangedragen wordt zijn wine en virtual box, waarvan ik begrijp dat wine dan net weer niet werkt?
Dan zou je onder linux het windows programma kunnen installeren in windows in virtual box.

http://content.janome.com/en/support/janome-forum/forum-room/forum-topic/?tid=43
Dit is overigens zo'n beetje het enige deugdelijke antwoord wat ik kon vinden.
« Laatst bewerkt op: 2016/02/24, 23:31:21 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/24, 23:33:59 »
Nou, misschien komt of is er al een oplossing.
http://lydgate.org/blogs/2010/01/machine-embroidery-management-is-coming-to-linux/

Zie vooral ook de laatste twee reacties. JEFPreview ?? (let wel op. niet beoordeelde software?)
« Laatst bewerkt op: 2016/02/24, 23:39:29 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #3 Gepost op: 2016/02/24, 23:39:11 »
convert my.jpg my.jef
doet het mij bij. Ik kan alleen niet checken of dat geconverteerde bestand ook idd. bruikbaar is, bij gebrek aan een programmeerbare breimasjien.

(Het programma convert is onderdeel van ImageMagick, het standaard op Linux geïnstalleerde Zwitserse zakmes voor grafische zaken).

Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #4 Gepost op: 2016/02/24, 23:53:36 »
convert my.jpg my.jef
doet het mij bij. Ik kan alleen niet checken of dat geconverteerde bestand ook idd. bruikbaar is, bij gebrek aan een programmeerbare breimasjien.

(Het programma convert is onderdeel van ImageMagick, het standaard op Linux geïnstalleerde Zwitserse zakmes voor grafische zaken).

Imagemagick is geweldig maar convert werkt alleen met bepaalde extensies lijkt het. Als je een onbekende extensie opgeeft (zoals .jef waarschijnlijk) blijft het bestandsformaat gelijk aan de bron. Probeer maar:
convert my.png my.banaanHet blijft een PNG-afbeelding.

Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #5 Gepost op: 2016/02/24, 23:58:29 »
Maar wat ik me dan ook af vraag. Verander je dan niet alleen de extensie?
Je kunt in bestandsbeheer van een png de extensie veranderen in jpg. Dan blijft het nog steeds een png en ja die opent in een fotoprogramma, maar is het nog steeds géén jpg.

Verander je bij die png de extensie in odt dan zal hij echt niet gaan werken in Libreoffice.
En ik denk dat dat hier gaat gebeuren omdat .jef wel een erg specifiek en uniek bestandsformaat is.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #6 Gepost op: 2016/02/25, 00:11:22 »
Als je een onbekende extensie opgeeft (zoals .jef waarschijnlijk) blijft het bestandsformaat gelijk aan de bron.
Lijkt er wel op ja, bijgaand de ImageMagick info over het geconverteerde bestand (jpg naar jef).


Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #7 Gepost op: 2016/02/25, 06:17:02 »
@yJi,
Als er verder geen programma's voor Linux zijn, kan je deze misschien gebruiken:
http://www.embroiderydesigns.com/convertdesignfileshome.aspx
Er moet wel een account gemaakt worden. :(
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline yJi

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #8 Gepost op: 2016/02/25, 10:39:52 »
Citaat
The jef file extension is used for the default embroidery file format in Janome sewing and stitching machines
Ik vrees dat dat niet gaat lukken. Janome levert alleen en uitsluitend windows software.
No Linux Apps available to open .jef

Wat als oplossing aangedragen wordt zijn wine en virtual box, waarvan ik begrijp dat wine dan net weer niet werkt?
Dan zou je onder linux het windows programma kunnen installeren in windows in virtual box.

http://content.janome.com/en/support/janome-forum/forum-room/forum-topic/?tid=43
Dit is overigens zo'n beetje het enige deugdelijke antwoord wat ik kon vinden.

Dank je maar dat wist ik ook al (en waarom dacht jij dat ik een Janome heb  :laugh:)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #9 Gepost op: 2016/02/25, 10:43:13 »
Nou, misschien komt of is er al een oplossing.
http://lydgate.org/blogs/2010/01/machine-embroidery-management-is-coming-to-linux/

Zie vooral ook de laatste twee reacties. JEFPreview ?? (let wel op. niet beoordeelde software?)

Moet ik eerst nog tot me nemen, maar bedankt voor de mogelijke goede tip!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #10 Gepost op: 2016/02/25, 10:45:13 »
convert my.jpg my.jef
doet het mij bij. Ik kan alleen niet checken of dat geconverteerde bestand ook idd. bruikbaar is, bij gebrek aan een programmeerbare breimasjien.

(Het programma convert is onderdeel van ImageMagick, het standaard op Linux geïnstalleerde Zwitserse zakmes voor grafische zaken).

Het zou mooi zijn dat dit zou werken, maar nee, het veranderd alleen de extensie:

yvja188@yvja188-W54-W94-W955TU-T-C ~/Afbeeldingen $ convert IMG_3354.JPG IMG_3354.JEF
yvja188@yvja188-W54-W94-W955TU-T-C ~/Afbeeldingen $ dir
20151101_160016.jpg         IMG_3354.JEF
20151101_160704.jpg         IMG_3354.JPG

Niet bruikbaar dus als borduurpatroon.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #11 Gepost op: 2016/02/25, 10:47:51 »
@yJi,
Als er verder geen programma's voor Linux zijn, kan je deze misschien gebruiken:
http://www.embroiderydesigns.com/convertdesignfileshome.aspx
Er moet wel een account gemaakt worden. :(

Ja, dat dan wel, maar verder zitten er dan ook weer de (on)nodige toeters en bellen aan...
Maar toch bedankt!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #12 Gepost op: 2016/02/25, 11:17:23 »
Jammer maar dit is dus ook niet te downloaden wanneer het een echte .JEF is.
Net geprobeerd, maar geweigerd. Probeer het nog even op een iets andere manier...

Eigenlijk is dit een werkelijk te borduren bestandje, maar alleen zo kan ik dit downloaden naar dit forum.

Toch bedankt voor al jullie meedenken, lief hoor !
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline ajjp

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #13 Gepost op: 2016/02/25, 12:21:22 »
Wat je meegestuurd hebt is een vreemd bestandje.
Als ik het direct wil openen, dan wordt LibrOffice Writer voorgesteld; dat wordt niets!
Als ik het eerst opsla, kan Ristretto het niet openen: Not a JPEG file: starts with 0xd4 0x00.

Edit: flie moest natuurlijk file zijn.
« Laatst bewerkt op: 2016/02/25, 18:01:47 door ajjp »

Offline joske1

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #14 Gepost op: 2016/02/25, 17:06:58 »
yJi!

Je kan in elk grafisch programma in ubuntu of in win de jpeg, of png omzetten door de file te Exporteren
En duid die dan aan naar: BMP een extentie die je daarna kan converteren naar .jef met het programma "janome Digitizer!
zeker om te borduren?
Ik hoop dat je met deze info verder kan
Groetjes
joske1
« Laatst bewerkt op: 2016/02/25, 17:09:29 door joske1 »
Verander de wereld, begin met je zelf!

Offline yJi

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #15 Gepost op: 2016/02/25, 18:29:04 »
Wat je meegestuurd hebt is een vreemd bestandje.

Heb het vreemde gevoel dat jij mij niet juist hebt begrepen, een .JEF file/bestand wordt hier niet geaccepteerd, daarom heb ik er .jpg achter gezet  :angel:

yJi!

Je kan in elk grafisch programma in ubuntu of in win de jpeg, of png omzetten door de file te Exporteren
En duid die dan aan naar: BMP een extentie die je daarna kan converteren naar .jef met het programma "janome Digitizer!
zeker om te borduren?
Ik hoop dat je met deze info verder kan
Groetjes
joske1

Bedankt @joske1, dit zou het kunnen zijn !!!, maar dan eerst nog Janome Digitizer te nemen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline joske1

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #16 Gepost op: 2016/02/25, 18:41:33 »
yji!

je kan ook JPG gebruiken en rechtstreeks inbrengen in zodat je niets moet omzetten naar BMP!
erechtstreeks in de software omzetten naar .jef

groetjes
Joske1
Verander de wereld, begin met je zelf!

Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #17 Gepost op: 2016/02/25, 19:22:10 »
Dank je maar dat wist ik ook al (en waarom dacht jij dat ik een Janome heb  :laugh:)

Daar heb ik niet aan gedacht nee. Was niet aan de orde.
Ik was bezig met wat je vraagt, en dat is of er voor linux een programma bestaat zoals er voor windows wel is.
Daar gaf ik antwoord op. Nee dus.

De links die ik aandraag waren ter bevestiging dat er velen naar oplossingen zoeken en al probeerden (gimp e.d.) maar dat die er gewoon niet zijn voor linux.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline ajjp

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #18 Gepost op: 2016/02/25, 20:05:25 »
Citaat
Heb het vreemde gevoel dat jij mij niet juist hebt begrepen, ...
Dat gevoel is niet vreemd; dat is correct!
Pas nu, met jouw toelichting begrijp ik het.

Frederik

  • Gast
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #19 Gepost op: 2016/02/25, 20:11:26 »
Probeer eens heel simpel de extensie te veranderen (herbenoemen) van .jpg naar .jef
Zou mij niks verbazen als het dan gewoon herkend gaat worden door het desbetreffende programma.

Offline RikRik

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #20 Gepost op: 2016/02/25, 20:37:40 »
http://www.xnview.com/en/xnviewmp/

Converteren naar .jef (jeff 's image format) gaat gemakkelijk met de Linux versie van Xnview
« Laatst bewerkt op: 2016/02/25, 20:40:01 door RikRik »

Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #21 Gepost op: 2016/02/25, 20:42:25 »
http://www.xnview.com/en/xnviewmp/

Converteren naar .jef (jeff 's image format) gaat gemakkelijk met de Linux versie van Xnview

500 formats ... maar .jef staat er niet bij.
http://www.xnview.com/en/xnviewmp/#formats
Jeff 's image format is volgens die site .jif. Niet .jef. =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline JAM

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #22 Gepost op: 2016/02/26, 08:33:26 »
Heb de topic niet nog niet helamaal gelezen, maar misschien met dit:

imagemagick

Offline yJi

  • Lid
Re: .jpg en .png converter naar .jef
« Reactie #23 Gepost op: 2016/03/04, 12:21:05 »
Nog hartelijk bedankt voor alle tips, maar het is nu eigenlijk niet meer nodig.

Want...er is dus ook SewArt, wel een windows programma, maar werkt goed zelfs in Wine.
Heb het net en ben het nu aan het bestuderen, er is wel wat extra kennis voor nodig maar
er is ook ergens een youtube over SewArt, die het wel sneller laat werken.

Dit is SewArt Version1.6.7
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro