Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop start niet meer na systeem update (OPGELOST)  (gelezen 1521 keer)

Offline Eugene

  • Lid
Laptop start niet meer na systeem update (OPGELOST)
« Gepost op: 2009/12/09, 11:22:49 »
Acer aspire 3002 wlmi / ubuntu 9.10

Na een automatische systeemupdate wil ubuntu niet meer opstarten.

Na het opstarten zie ik nog wel het acer systeem scherm. Daarna krijg ik het standaard grub loading scherm en krijg ik nog te zien dat het systeem opstart. Hierna krijg ik een zwart scherm met hierin het witte ubuntu logo. Na enige seconden wordt het scherm dan zwart.

Hierna werkt alleen de aan/uit knop nog zodat ik het systeem weer kan uitschakelen.

Ik heb van het opstarten / afsluiten foto's gemaakt die ik per mail kan zenden indien nodig.

Heeft iemand enig idee wat er nu misgaat?

eugene




Acer aspire 3002 wlmi / ubuntu 9.10

After an automatic system update last saturday my laptop won't start anymore.

After switching the laptop on I can see the acer screen, next I can see the grub loading screen and at last I see the screen boot from .... and Starting up.....

The last thing I get is a black screen with the round ubuntu logo with the 3 dots. After a couple of seconds the screen turns black. The only thing still working is the on/off switch.

I took some pictures of the screen during startup and shutdown wich I can send you if necessary.

Anybody got a clue what is wrong?

eugene
« Laatst bewerkt op: 2010/10/18, 15:57:04 door Eugene »

Re: Laptop start niet meer na systeem update
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/09, 11:37:06 »
Waarschijnlijk heb je een kernel update gehad. Kijk eens of je van een eerdere kernel op kan starten in het Grub menu of anders via de recovery mode, geeft dit resultaat of foutmeldingen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.