Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Nvidia stuurprogramma: Alleen lage resolutie  (gelezen 5239 keer)

Offline joop13

  • Lid
Re: Nvidia stuurprogramma: Alleen lage resolutie
« Reactie #25 Gepost op: 2010/06/09, 23:01:57 »
Het is natuurlijk een wel gemeend succes :)

proprietaire blob 3d drivers zijn altijd lastig als je er niet voor zit, ik heb er zelf ook al heel lang mee gestoeit.

Ik wist niet dat jullie mee deden aan GoForAfrica.
Wat kan ik doen om daar ook aan mee te doen?
Wat zijn jullie ervaringen er mee tot nu toe?
Om even offtopic te gaan: Zie http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/hulp-bij-installatie-20-computers-voor-goforafrica en dat gaan we weer doen na de zomervakantie in oktober/november/december. Wij zijn nu bezig om computers en bijbehorende materialen te verzamelen. En je bent ook hartelijk welkom bij ons installatieteam.

Ontopic: We zullen natuurlijk rapporteren op dit draadje over wat we gezien en gedaan hebben.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline RioKuro

  • Lid
    • RioKuro - Camera - Colors - Visual Effects
Re: Nvidia stuurprogramma: Alleen lage resolutie
« Reactie #26 Gepost op: 2010/06/09, 23:04:43 »
Tof! Ik zal het in de gaten houden.

Offline mrGee

  • Lid
Re: Nvidia stuurprogramma: Alleen lage resolutie
« Reactie #27 Gepost op: 2010/06/11, 19:38:56 »
Hallo

Zo weer terug van weg geweest, meerdere dingen zijn intussen afgewerkt;

Het nividia gebeuren icm. compiz op de juiste manier, als volgt;
1 Gooi wat zaken weg; oa. de closed source drivers die er in twee smaken op stonden :o
2 Hernoem xorg.conf naar xorg.conf.joop (of een andere naam natuurlijk  ;)) of smijt de xorg ook weg.
   Na herstart draai je nu weer opensource in beperkte resolutie.
3 Via synaptic de nvidia versie, die het best bij de FX 5200 past; oa. de nvidia-glx-173....
   installeren, machine (of X-server) herstarten
   Mocht je nu benieuwd zijn naar de resolutiekeuze; die is nog steeds beperkt, dussss
4 In de terminal sudo nvidia-xconfig draaien, herstart X-server.
5 In de terminal sudo nvidia-settings draaien en voila; bij de Resolution die nog op auto staat,
  staan nu alle gewenste resoluties, maak een keuze.
  Save to X configuration, na herstart deugt het ineens  
  (alt+f2 en gksudo nvidia-xconfig/gksudo nvidia-settings, mag natuurlijk ook als je terminalangst hebt)
6 Spoel het nu terecht verdiende koekje weg met wat koffie.

Het andere (tikkie offtopic gebeuren); de voor GoForAfrica ingezamelde monitoren staan nu te
mediteren op de bovenste plank van mijn broers magazijn. De 4 computers en wat harddisks worden
binnenkort even aan nadere inspectie onderworpen

ennn, Joop13 is één van de weinige forumleden die ik heb mogen vermoeien met mijn Gambia/Senegal
foto's. Binnenkort komt dat online met een soort samenvatting/verslagje. Doe ik wel melding van in
de Gambia helpdesk draad.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2010/06/12, 09:35:01 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline joop13

  • Lid
Opgelost Re: Nvidia stuurprogramma: Alleen lage resolutie
« Reactie #28 Gepost op: 2010/06/11, 23:27:34 »
Dat is dan maar weer mooi opgelost na een gezellige middag =D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,