Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD branden.  (gelezen 1295 keer)

Dntel

  • Gast
DVD branden.
« Gepost op: 2007/10/02, 20:20:01 »
Ik krijg mijn dvd brander niet werkend op Ubuntu. Onder Windows XP doet hij het perfrect maar momenteel brand hij niet. Lezen van CD's/DVD's wel. Het gaat (volgens Ubuntu) om een Philips SDVD 8441 DVD +/- brander. Volgens de site van de fabrikant gaat het echter om een Panasonic UJ-850BNC6-A DVD +/- brander. Welke moet ik nu geloven?  Ik heb een Packard Bell Easynote Skype Edition (GN45 100). Ik heb al verschillende brandprogramma's geprobeerd en veel verschillende soorten/merken CD's/DVD's hij zegt altijd dat er op het eind een fout is als ie al bijna klaar is. Dan kan ik verder niks meer mee. Ondertussen al behoorlijk wat DVD's verprutst. Heeft iemand een oplossing?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
DVD branden.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/02, 20:21:42 »
Heb je dit probleem ook, als je op halve snelheid brandt?

Toevoeging:
Probeer het anders eens met Nero voor Linux:
http://www.nero.com/enu/downloads-linux3-trial.php

kies de deb 32-bits. Gewoon binnengehaalde bestand dubbelklikken en desgevraagd je wachtwoord invoeren.

Dntel

  • Gast
DVD branden.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/02, 20:27:26 »
Ik heb het ook wel op verschillende snelheden geprobeerd... Maakt niets uit. Ik ben nu bezig om Nero te downloaden. Ik zal je zo de uitkomst laten weten. Je kunt Nero gewoon installeren door erop te klikken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
DVD branden.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/02, 20:28:47 »
Jah. Zoals ik al zei....  :-)

Dntel

  • Gast
DVD branden.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/02, 20:47:55 »
Ik heb net Nero gedownload en ik volg alle stappen maar hij vraagt om een serial. Nu weet ik dat je dat niet hoeft in te vullen als je de evaluatie periode wilt proberen maar hij zegt dat de evaluatie is verlopen. :S

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
DVD branden.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/02, 21:42:00 »
Tja....

Dntel

  • Gast
DVD branden.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/02, 23:18:08 »
Maar er zijn geen bekende fouten ofzoiets? Het is niet bekend dat Ubuntu soms niet helemaal de juiste hardware configureert?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
DVD branden.
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/02, 23:21:04 »
Citaat van: Dntel
Maar er zijn geen bekende fouten ofzoiets? Het is niet bekend dat Ubuntu soms niet helemaal de juiste hardware configureert?
Ik heb het nog nooit meegemaakt. Overigens ben ik niet verbaasd over die andere vermelding: vaak kopen fabrikanten hun spullen in bij andere fabrikanten, en plakken ze er alleen hun eigen merknaam op.

Linux heeft de neiging om grondig "onder de motorkap" te kijken, wat voor vlees er in de kuip zit. Dan kun je soms dit soort ontdekkingen doen.