Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verwijderen van Ubuntu  (gelezen 1809 keer)

Skilltone

  • Gast
verwijderen van Ubuntu
« Gepost op: 2008/06/12, 20:32:30 »
Goede avond,

Ik heb een dualboot xp/ubuntu. Hoe kan je Ubuntu verwijderen zonder xp eraf te halen en waar ik de schijven weer terug kan zetten in ntfs formaat, zodat al mijn schijven bereikbaar zijn?

BvD

Martin

Offline 3rwin

  • Lid
verwijderen van Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/12, 20:37:00 »
De Ubuntu partities kunt u verwijderen. Daarna moet u het Windows MBR repareren met de Windows CD. Vervolgens kunt u de ongebruikte ruimte via Windows weer toevoegen aan een huidige partitie of een nieuwe.

Zie ook punt 3 op: http://computertip.googlepages.com/grub

Offline joop905

  • Lid
verwijderen van Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/12, 20:37:28 »
GRUB verwijderen (terug naar uitsluitend Windows)
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/overig/grubverwijdering/

GrJ.

Skilltone

  • Gast
verwijderen van Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/12, 22:50:57 »
Goede avond,

Begrijp ik uit, als ik Grub verwijder via herstel winxp herstel cd ook gelijk ubuntu eraf haalt, of moet ik dat apart doen via ubuntu ofzo?

MvG

Martin

verwijderen van Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/12, 23:03:38 »
Ubuntu moet je dan apart verwijderen door de partitie(s) waar ubuntu opstaat handmatig te verwijderen.Dit kan met gparted live cd.
NOTE:bij mij werkte fixmbr niet meer,dus dat werd windows er maar afgooien(of opnieuw installeren)
Kubuntu 20.04

Offline 3rwin

  • Lid
verwijderen van Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/12, 23:45:28 »
Citaat van: dellkubuntu
Ubuntu moet je dan apart verwijderen door de partitie(s) waar ubuntu opstaat handmatig te verwijderen.Dit kan met gparted live cd.
NOTE:bij mij werkte fixmbr niet meer,dus dat werd windows er maar afgooien(of opnieuw installeren)
Dit is ook mogelijk in schijfbeheer van Windows nadat u het MBR heeft gerepareerd.
Verder ben ik wel benieuw welke fout de reparatie CD aangaf?

verwijderen van Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/13, 14:33:56 »
Dat was dus net het probleem,ik kreeg het mbr niet gerepareerd.Bij het vragen naar het administratorwachtwoord kreeg ik geen toegang,terwijl ik wel het goede ww ingegeven had.In windows moest ik nl ook inloggen met dat ww en dat ging wel goed.Heb ook nog geprobeerd om het ww met hoofdletters te doen,maar mocht ook niet baten,na 3 keer foutief inloggen start de pc opnieuw op en kun je weer van voor af aan beginnen.Reden voor mij om windows dan maar geheel te verwijderen en geen dual boot meer op deze pc te draaien.Gebruik windows toch niet.
Kubuntu 20.04

Offline siegi

  • Lid
verwijderen van Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/13, 15:04:13 »
Citaat van: dellkubuntu
Dat was dus net het probleem,ik kreeg het mbr niet gerepareerd.Bij het vragen naar het administratorwachtwoord kreeg ik geen toegang,terwijl ik wel het goede ww ingegeven had.In windows moest ik nl ook inloggen met dat ww en dat ging wel goed.Heb ook nog geprobeerd om het ww met hoofdletters te doen,maar mocht ook niet baten,na 3 keer foutief inloggen start de pc opnieuw op en kun je weer van voor af aan beginnen.Reden voor mij om windows dan maar geheel te verwijderen en geen dual boot meer op deze pc te draaien.Gebruik windows toch niet.
Windows vraagt naar het administrator wachtwoord.
Meestal log je in met een andere gebruikersnaam (bv siegie in mijn geval)  maar dan heb je ook wel admin rechten.

Maar de administrator bestaat altijd, maar weliswaar zonder wachtwoord, dus misschien had het ook gewerkt om gewoon op enter te drukken.

verwijderen van Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/13, 16:00:39 »
Dat wist ik niet,had weer wat extra werk gescheeld.
Kubuntu 20.04

Skilltone

  • Gast
verwijderen van Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/15, 22:53:10 »
Goede avond,

Het is gelukt, alleen niet helemaal op jullie manier. Na Grub verwijderd te hebben heb ik de schijven via format: (letter) gedaan, en een map naam gegeven. Alleen de "swapfile" die als partie in Linux wordt aangemaakt, moest ik nog koppelen om één schijf te maken, en dat kan wel in schijfbeheer.

Trouwens, Ubuntu is verwijderd omdat ik verder ga op een hobby pc met Ubuntu ;)

Bedankt in ieder geval

Martin