Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geforce 7000m in jaunty via wubi  (gelezen 2460 keer)

Offline dieter_dc

  • Lid
geforce 7000m in jaunty via wubi
« Gepost op: 2009/04/27, 10:39:24 »
Hey de mannen en vrouwen,

Ik heb gisteren via wubi de 9.04 versie van Ubuntu op mijn laptop, een asus pro50n, geïnstalleerd. Vorig jaar testte ik al de 8.04 versie, maar daarmee kon ik niet op internet (atheros probleem). Nu werkt ongeveer alles, ben echt onder de indruk van de vooruitgang die Ubuntu maakt.

Ik zeg wel ongeveer alles, want ik denk niet dat ubuntu m'n geforce 7000m herkent. Nu vind ik dit niet zo erg, maar de resolutie staat zo laag dat het echt problemen geeft...
Ik ken letterlijk nog niets van ubuntu. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik weet zelfs niet waar ik moet beginnen.

Vraag maar alle info die je nodig denkt te hebben!

Grtz en alvast bedankt!

Dieter, posting vanuit Ubuntu!!

Offline lizardman

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/27, 10:57:02 »
Hoi dieter_dc,

Welkom op het forum ;)
Als alles wel is dan kun je onder: Systeem->Beheer->Hardwarestuurprogramma's de aanbevolen driver voor jouw grafische kaart activeren.
Hij moet dan de driver downloaden en installeren... dit duurt een tijdje... als hij daarmee gereed is herstarten.

"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline dieter_dc

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/27, 11:02:58 »
Ik ga naar system-administration-hardware drivers

Hij checkt dan...

Dan staat er 'no proprietary drivers are in use on this system'.

De enige driver die vermeld staat is de 'alternate atheros 'madwifi' driver'. Die is ook niet actief maar internet werkt dus blijf ik ervan :)

Ik zie nergens iets van nvidia...


Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/27, 11:06:53 »
Ga dan eens naar Systeem=>beheer=>Synaptic. Zoek en installeer daar nvidia-glx-180 .

Offline dieter_dc

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/27, 11:14:13 »
Ik vind nvidia-180-modaliases

Maar... deze zou al geïnstalleerd zijn.

Wat ik raar vind is dat er onderaan het synaptic scherm staat 1150 packages listed, 1150 packages installed, 0 broken, O to install/upgrade, 0 to remove. De anderen, 173 modaliases en 71 modaliases, zijn dus ook installed.

Tja... :)

PS: GLX 180 vind ik dus niet...
« Laatst bewerkt op: 2009/04/27, 11:16:05 door dieter_dc »

Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/27, 11:18:02 »
Ahh, waarschijnlijk staan niet alle bronnen aan. Normaal moet ge 26000 (ofzo) pakketjes beschikbaar hebben. Ga eens naar systeem=>beheer=>softwarebronnen (softwaresources??) en vink in het eerste tabblad de eerste 4 opties aan (main, universe, restricted, multiverse), broncode en cdrom hoeven niet. Dit venster sluiten en de pakketlijst zal herladen worden. Ga nu nog eens terug naar hardware drivers.

Offline dieter_dc

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/27, 11:42:01 »
En jawel hoor...

glx geïnstalleerd, driver geactiveerd, reboot en alles ziet er nu superstrak uit!Heb ook even de desktopeffecten aangezet, ik heb firefox gewoon 30 keer na elkaar op en afgezet omdat het zo mooi is!!

nu dat cubuseffect nog vinden, ik denk dat ik dan helemaal van mijne stoel val :)

Tx mannen, zeer snelle en zeer accurate hulp!

Dieter

Offline lizardman

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/27, 11:47:59 »
Ah het is al gelukt zie ik... met een kleine omweg maar okee ;)
Om de compiz effecten te beteugelen kun je in synaptic compizconfig-settings-manager installeren.
Die vind je dan terug onder Systeem->Voorkeuren->CompizConfig Instellingen Beheer
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline dieter_dc

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/27, 12:01:25 »
Zelfs compiz installeren is vlot verlopen!

Tx!!!!!!!!!

Offline Merel

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/27, 12:30:58 »
Nu dat cubuseffect nog vinden, ik denk dat ik dan helemaal van mijne stoel val :)
Wat is het cubuseffect  aub ?
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04

Offline dieter_dc

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/27, 13:06:14 »
Wel, dit filmpje toont alvast wat het zou moeten zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=E4Fbk52Mk1w

Maar ik krijg hem nog niet aan de praat :)

Ik denk dat het is omdat ik op m'n laptop maar 2 muisknoppen heb...

Ik puzzel wel wat verder

Offline track

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/27, 13:25:01 »
Hoi Dieter,

welkom op het forum !

Zou het soms kunnen dat wubi de boosdoener is ?
Ik heb al van vele problemen er omheen gehoord, van driver problemen nog niet.
Maar die wubi is een dermate rare zaak...    (-> http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/wubi-problemen/ )

Misschien kun je je door een echte DualBoot een heleboel problemen besparen.
 ... het is maar een idee.

Vriendelijke groet,

track

Offline lizardman

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/27, 13:28:51 »
Hmm, ik geloof dat dit meer een kwestie is van 'hoe zet ik die gekke kubus aan'. De driver werkt immers al?
Ik laat je nog even zoeken....  :evil:   Dan leer je hem toch beter kennen... ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/27, 13:38:57 »
Track: leest ge ook alle reacties of alleen de beginpost?

Offline track

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/27, 13:54:59 »
Heb ik iets over het hoofd gezien ?
Ik dacht dat ik alles enigzins gelezen had.

Dus: wat bedoel je ?

track

Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/27, 13:57:25 »
Ge hebt het over driver problemen, maar dat is al opgelost (had ook niks met wubi te maken). Het gaat over de kubus.

Offline track

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/27, 14:05:43 »
Ik had begrepen  "drivers nvidia volgens synaptic wel geïnstalleerd, maar bij de [hardware drivers] niet bereikbaar"

Heb ik het mis dan ?

track

Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #17 Gepost op: 2009/04/27, 14:11:06 »
Ze zullen er nu ook wel terug staan, de juiste softwarebron stond niet aan. Bij mij stond er na de Jaunty installatie ook niks bij hardware drivers, pas een volgende reboot.

Offline dieter_dc

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #18 Gepost op: 2009/04/27, 14:12:45 »
Kubus solved!

@ Merel: Als je compiz geïnstalleerd hebt (zie tussen de posts op pagina 1) dan ga je naar

systeem-voorkeuren-CompizConfig instellingen beheerder

Bij 'algemeen' bovenaan zie je 'algemene opties. Daar moeten we zijn. Ga naar het laatste tabblad bovenaan, nl. 'desktop size' en zet 'virtuele hrizontale grootte' op 4.

Als je nu ctrl+alt+linkermuisklik doet (muisklik inhouden) en je beweegt met je muis (of met je vinger op het touchpad bij een laptop) dan zou normaal gezien de cubus zichtbaar moeten zijn, je kan nu tussen verschillende desktops 'roteren'.

Kenners, verbeter me als ik fout zit eh!

'Er wobbelt een scherm over mijn roterende desktopcubus' is een zin die mijn oma niet snel zal begrijpen. :)

grtz

Offline dieter_dc

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #19 Gepost op: 2009/04/27, 14:18:01 »
@ nunslaughter: de softwarebronnen stonden wel aan, dus ik dacht laat ik eens op refresh in synaptic klikken. Toen is hij van 1150 naar 26000+ pakketten gegaan, zoals je voorspeld had. Toen glx gezocht, wat ik manueel heb gedaan want de zoekfunctie leverde niets op. Kwas dit daarstraks vergeten melden in mijn algehele 'het werkt' euforie.

tx aan iedereen die geholpen heeft/wou helpen!

Offline lizardman

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #20 Gepost op: 2009/04/27, 14:27:01 »
Okee! Goed dat je de kubus zelf aan de gang hebt gekregen.
Ik had je heus wel geholpen als je er niet uit was gekomen hoor ;)
Maar als je zelf op onderzoek uitgaat leer je veel meer is mijn ervaring...
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Merel

  • Lid
Re: geforce 7000m in jaunty via wubi
« Reactie #21 Gepost op: 2009/04/27, 15:37:16 »

@ Merel:
systeem-voorkeuren-CompizConfig instellingen beheerder .../... Bij 'algemeen' bovenaan zie je 'algemene opties. Daar moeten we zijn. Ga naar het laatste tabblad bovenaan, nl. 'desktop size' en zet 'virtuele hrizontale grootte' op 4.
Is allemaal gedaan. (Bevestigen lijkt niet nodig te zijn met "Enter" of "Apply", vooraleer de Manager te verlaten?)
Merel

Als je nu ctrl+alt+linkermuisklik doet (muisklik inhouden) en je beweegt met je muis (of met je vinger op het touchpad bij een laptop) dan zou normaal gezien de cubus zichtbaar moeten zijn, je kan nu tussen verschillende desktops 'roteren'.
Werkt niet zo meteen. Maar is ook niet zo dringend. Bedankt
Merel
Twee  oude desktops Windows XP + Ubuntu 14.04