Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Router herkent wel het mac adres, maar geeft geen ip adres uit  (gelezen 2051 keer)

Offline SjoerdR

  • Lid
Ik heb een oude laptop Acer Travelmate 2310 met een celeron processor en 1,5 ghz en 512 mb met 40gb harde schijf. Het leek mij interessant om ubuntu 10.04lts te installeren en xp helemaal  te verwijderen.

Direct na de installatie heb ik via "Preferences/Network Connections en dan tabblad Wireless een draadloze verbinding aangemaakt via de Belkin F5D8013, en mijn router Netgear WNR2000v2, wachtwoord ingevoerd met de security "WPA & WPA2 Personel". Mijn router heeft ook deze instelling, maar dan onder de naam "WPA-PSK & WPA2-PSK". Volgens mij is dit dezelfde instelling. Is dit zo?

Helaas geen verbinding intern en met internet. Vervolgens de router bij aangesloten apparaten gechecked. Het mac adres van de laptop of de Belkin wordt getoond, maar niet het ip-adres. Uit de log blijkt dat de router wel een ip adres wil uitreiken, maar op de één of andere manier lukt dat niet. Het komt niet aan bij de ubuntu laptop. Even later wordt de verbinding automatisch verbroken en verdwijnt het mac adres op de router.

Vervolgens heb ik via installatie van de NDISWrapper + gui + ndisgtk het windows inf bestand van de Belkin kaart kunnen laden. Geen verbetering. Zelfs een verslechtering. De verbininding met de router wordt nu sneller verbroken. Daarnaast heb ik ook nog bij het mac adres van ubuntu laptop een statisch ip adres aangemaakt en de naam van de laptop ingevuld. Ook dat gaf geen effect.

Wat ik heb ingeregeld zijn de volgende items bij Network Connections:
tabblad Wireless:
Connection name: de naam gegeven van het netwerk
Connect automaticly: aangevinkt
SSID: de naam van het netwerk
Mode: infrastructure
BSSID: leeg
MAC adres: leeg
MTU: automatic
tabblad IPv4:
Method: Automatic (DHCP)
verder niks
tabblad IPv6
Method: Automatic
verder niks
tabblad Wireless Security
Security: WPA & WPA 2 Personal
Password: is echt exact hetzelfde dat ook in mij router staat voor de verbinding. 4-dubbel gechecked!

Wat moet ik nog inregelen om toch een ip adres toebedeeld te krijgen? Mijn router geeft ze wel uit aan de windows (4x) en blackbarries (2x) apparaten.

SjoerdR
« Laatst bewerkt op: 2012/04/09, 13:27:25 door SjoerdR »

Offline SjoerdR

  • Lid
Re: Router herkent wel het mac adres, maar geeft geen ip adres uit
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/09, 15:25:21 »
[Opgelost], echter niet helemaal duidelijk. Ik heb een aantal x gerommeld bij de "Windows Wreless Drivers". Voor Vista bijvoorbeeld toegevoegd, deze werkte helemaal niet, men liet bij de network manager geen netwerken zien. Tegelijkertijd de router via WPS apparaten laten toevoegen. Dit een aantal x herhaald en opnieuw de juiste versie van de inf toegevoegd. Vervolgens werd het ip adres uitgereikt en had ik verbinding. Aanhouder wint :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Router herkent wel het mac adres, maar geeft geen ip adres uit
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/09, 15:29:13 »
Zou hieraan kunnen hebben liggen:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet

Komt een enkele keer voor bij bedrade netwerkkaarten, en mogelijk ook bij draadloze.