Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Daling pc-verkoop nu echt begonnen  (gelezen 8545 keer)

Re: Daling pc-verkoop nu echt begonnen
« Reactie #50 Gepost op: 2011/08/24, 15:21:52 »
Hmz dus als ik je goed begrijp draait die Tegra 2 normaal gesproken (standaard) op 1 Ghz ?

maar het is toch een echte dual core met 1Ghz per core ?
dus dual zou betekenen dat hij 2 Ghz power zou moeten leveren ?

en toch gebruik je dan deze kernel om die 1 Ghz over te klokken naar 1,7 Ghz ??

en vervolgens zou hij dan sneller moeten zijn als de T7200 ??

Ik snap er geen bal meer van ......  :o
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Daling pc-verkoop nu echt begonnen
« Reactie #51 Gepost op: 2011/08/24, 16:16:55 »
@Maik: Ik zei ook al dat ik er Ubuntu op ga zetten. Dus het is wel degelijk een eerlijke vergelijking.

Nee dat is het niet want de hardware is niet gelijk.
Als er 4 gig ram in de pc zit met een 1 gig videokaart dan blaast hij met gemak jou tabletje het veld uit.
Het is niet alleen de CPU dat bepaald hoe snel jou systeem is, alles er omheen speelt mee en aangezien die tablet's een videokaart hebben die bij lange na niet op kan tegen die van een pc en dan heb je niet eens een zware videokaart nodig, heb je daarop al een achterstand.
Ook het geheugen is maar 1 gig waar in een normale pc minimaal al 3 gig zit en al zou er 2 gig in zitten, dan is het nog altijd beter dan die 1 gig in die tablet.


@Gandyman: 1,7 GHz. Ik gebruik de Tiamat Overclock Kernel op 1,7 GHz.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Daling pc-verkoop nu echt begonnen
« Reactie #52 Gepost op: 2011/08/24, 16:21:25 »
Hmz dus als ik je goed begrijp draait die Tegra 2 normaal gesproken (standaard) op 1 Ghz ?

maar het is toch een echte dual core met 1Ghz per core ?
dus dual zou betekenen dat hij 2 Ghz power zou moeten leveren ?

en toch gebruik je dan deze kernel om die 1 Ghz over te klokken naar 1,7 Ghz ??

en vervolgens zou hij dan sneller moeten zijn als de T7200 ??

Ik snap er geen bal meer van ......  :o

Dat moet je zo zien.

1GHz dual core is dus 2GHz maar als je hem sneller laat draaien dan word 1GHz dual core 1,7GHz en draait hij dus sneller want hij is opgevoerd.

Is het nu duidelijk? XD

Offline MKe

  • Lid
Re: Daling pc-verkoop nu echt begonnen
« Reactie #53 Gepost op: 2011/08/24, 16:24:33 »
1 GHZ dualcore is absoluut geen 2 ghz. Het is heel moeilijk om een algoritme te schrijven die de beide cores te volle benut, en veel processen kunnen zelfs niet geparalleliseerd worden. Normaal gesproken is een 1 ghz dualcore processor gewoon.... 1 ghz. Bij geparalleliseerde algoritmes zou ik zeggen dat het op zijn best gelijk is aan 1.6 ghz.

Ik denk dat het testje van Vistaus ook interessant is als de os'en niet gelijk zijn. Het gaat er wat mij betreft niet om of een tablet onder gelijke omstandigheden even snel is als een desktop, maar of een tablet snel genoeg is om dezelfde applicaties uit te voeren die je op een desktop zou doen. Op dit moment misschien niet, maar ik denk in de toekomst dat het die kant opgaat.

Overigens denk ik dat een desktop in veel gevallen toch een doodlopende zaak is. Hier op het bedrijf zijn ze al met studies bezig om het hele zwikkie te vervangen door een soort cloud computing. Het idee is dat we een aantal servers hebben met veel cpu's en opslag capaciteit. Iedereen die inlogged krijgt dan een eigen virtual machine toegewezen waar hij op werkt. De opslag capaciteit en cpu power komt dan van de server en niet van het apparaat op je bureau, die eigelijk een soort terminal wordt (dejavu?). Dit kan dan in de toekomst misschien wel een tablet worden?

Er zijn veel voordelen:
- Beheer is simpeler
- backup is zeer eenvoudig
- flexibel (welke os had gehad willen hebben?)
- cpu power kan flexibel toegewezen worden.
- Power gebruikers kunnen meer cpu's toegewezen krijgen terwijl diegene die alleen hun mail checken (overgrote meerderheid) bij wijze van spreken met z'n 10en op 1 cpu zitten.

Dat laatste is best wel een punt. We hebben hier veel (dure) pc's staan, ieder met zo'n prachtige multi-core cpu die maar 2% van z'n capaciteit gebruikt. En ik moet mijn grote parallelle rekenprocessen met maar 12 cores doen en moet soms bedelen om een paar nieuwe machines (of huren bij amazone). Dat zou met dit systeem prima opgelost kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/24, 16:27:57 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Daling pc-verkoop nu echt begonnen
« Reactie #54 Gepost op: 2011/08/24, 16:51:49 »
Dat moet je zo zien.

1GHz dual core is dus 2GHz maar als je hem sneller laat draaien dan word 1GHz dual core 1,7GHz en draait hij dus sneller want hij is opgevoerd.

Is het nu duidelijk? XD

Ja - nee nu is het duidelijk, een overgeklokte 1GHz dual core die op 1,7GHz draait is veel sneller als een 2Ghz .......  :o

Ik heb morgen weer een boel stof om over te spreken met mijn psychiater   =D =D =D =D =D =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Daling pc-verkoop nu echt begonnen
« Reactie #55 Gepost op: 2011/08/24, 19:59:46 »
@Maik: Ik zei ook al dat ik er Ubuntu op ga zetten. Dus het is wel degelijk een eerlijke vergelijking.

@Gandyman: 1,7 GHz. Ik gebruik de Tiamat Overclock Kernel op 1,7 GHz.
Ik zei al: PB maar voor een afspraak ;D

(Ben zelf nl. ook wel nieuwsgierig :-[)