Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe Ubuntu 7.10 gebruiker  (gelezen 659 keer)

Offline leoneut

  • Lid
Nieuwe Ubuntu 7.10 gebruiker
« Gepost op: 2008/02/26, 13:38:23 »
Omdat ik eens wat wilde stoeien met Linux (ik ken Unix van 20 jaar geleden) heb ik een oude laptop gekocht. Vervolgens Ubuntu 7.10 gedownload en op CD gezet.
Geprobeerd om vanaf de Live-cd te installeren, maar dat duurde eindeloos (uren en uren.....). De image stond op een CD-RW dus die eerst maar eens op een CD-R gezet. Hielp niets en ik werd al een beetje moedeloos. In dit forum las ik iets over de GUI die te veel zou vragen bij de installatie vanaf Live-cd. Vervolgens de alternate-cd gedownload en gebrand op CD-R. Via een handleiding van www.ubuntu-nl.org de installatie handmatig gedaan, ook aparte partities aangemaakt. Dit liep soepel en het resultaat was een systeem dat keurig opstartte!!
De hulp van dit forum en de website is dus héél welkom geweest.

Ik ga nu bezig met een draadloze netwerkverbinding via een PCMCIA-kaartje. Tot nu toe vind ik het verbazingwekkend hoe een licht systeem toch lekker draait. Ongetwijfeld ga ik nog tegen problemen aanlopen, maar vind het leuk om lekker te stoeien met Linux.

Gegeven van mijn systeem:
IBM Thinkpad T23, Pentium 3 mobile 1.15 Ghz, 30 Gb, 256 Mb, 16 Mb video
Geheugen ga ik uitbreiden tot 512 Mb. Daarmee moet ik voldoende "power" hebben!!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Nieuwe Ubuntu 7.10 gebruiker
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/26, 13:44:46 »
Citaat van: leoneut
het resultaat was een systeem dat keurig opstartte!!
De hulp van dit forum en de website is dus héél welkom geweest.
Bedankt voor de terug koppeling.
Het is altijd bemoedigend te weten dat het werk van vele mensen en vele uren gewaardeerd wordt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.